Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to

Nový model C8 Preliator si 86 procent lidí objednalo s ručně řazenou převodovkou. Ta se dle šéfa firmy Victora Mullera vrací do módy, zvláště v USA.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to

13.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový model C8 Preliator si 86 procent lidí objednalo s ručně řazenou převodovkou. Ta se dle šéfa firmy Victora Mullera vrací do módy, zvláště v USA.

Znovuzrození Spykeru bylo jednou z velkých událostí loňského roku. Letos pak nizozemská značka, aktuálně usídlená ve Velké Británii, představila dokonce i nový model C8 Preliator. Ten se sice od předchozí produkce designově i mechanicky příliš nevzdálil, nicméně na opětovný rozjezd bylo kupé více než podařeným dílkem. Zvláště když jsme v jeho útrobách nenašli spekulované elektrické ústrojí, ale starý dobrý 4,2litrový benzinový osmiválec.

Šéf značky Victor Muller nyní uvedl, že spalovacím jednotkám zůstane automobilka u sportovních vozů věrna i ve vzdálené budoucnosti, navzdory nemalému tlaku vlád po celém světě. Dle něj totiž „elektrické jednotky nejsou při jízdě příliš vzrušující. Pokud sporťákům či supersportům seberete V8 nebo V12, pak se budou prodávat velmi špatně. U elektromobilů nejsme schopni replikovat ten pocit, když ve voze s manuálem vypnete ESP.“

Poslední slova o ručně řazené převodovce jsou přitom nadmíru důležitá, neboť kromě spalovacích motorů hodlá být Spyker věrný i těmto skříním. Muller naznačuje, že manuály se vrací do módy, neboť 86 procent lidí, kteří si objednali nový model C8 Preliator (jde o 43 zákazníků z padesáti), sáhlo právě po této převodovce. „Ukazuje se tak, že je nemožné předvídat, jakým směrem se trh vydá.“

Dále Muller dodává, že polovina kupců pochází ze Spojených států, kde je manuál módní záležitostí. Ve srovnání s ostatními trhy totiž v USA jen málokdo umí ovládat řadicí páku. Ta je proto více „cool“. Nicméně dle šéfa Spykeru veškerá tato slova platí jen v případě, jsou-li vyřčena na adresu sporťáků. U SUV, jež chce firma představit ještě letos, platí jiná pravidla.

„Pokud řídím SUV, nevadí mi tichý motor. Elektrická jednotka je tedy v tomto případě snáze prodejná,“ dodává Muller, s jehož slovy se můžeme prakticky do puntíku ztotožnit. Jsme přitom zvědavi, zda u nich rovněž setrvá nebo jestli dojde časem k přehodnocení názoru. O tom ale nejspíše rozhodne trh.


Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 1 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 01Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 2 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 02Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 3 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 03Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 4 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 04Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 5 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 05Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 6 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 06Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 7 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 07Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 8 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 08Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 9 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 09Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 10 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 10Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 11 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 11Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to - 12 - Spyker C8 Preliator zive Zeneva 2016 12
Spyker C8 Preliator žádají zákazníci hlavně s manuální převodovkou, která se dle šéfa firmy vrací znovu do módy, zvláště ve Státech

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.