Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Studie ukazuje, jaká auta se ani teď u prodejců neohřejí, výsledky mají svou logiku
24.2.2021 | Petr Prokopec
Mohlo by se zdát, že dnes stěží bude existovat auto, které se u dealerů neohřeje a pokud, půjde spíše o některý z levnějších vozů. Jenže realita je alespoň v USA přesně opačná - taháky existují a jsou to spíše dražší než levnější modely.
Nákup automobilu představuje pro většinu domácností druhý největší výdaj po pořízení bydlení. Není tedy překvapivé, že s příchodem koronavirové pandemie a na ni navazujících problémů došlo v mnoha rodinách na proškrtání seznamu priorit a koupě nového auta byla často první položkou, která byla vymazána. Tedy v případě běžných zákazníků a mainstreamových vozů. Pokud ovšem přijde řeč na dražší auta, tam takový pokles poptávky evidován není. Nakonec tedy nepřekvapí, že právě tyto vozy jsou momentálně těmi nejrychleji prodávanými.
Na tuto situaci upozornil firma iSeeCars, která prozkoumala detaily prodeje více než 1,2 milionu nových či ojetých aut, jež získaly svého majitele v průběhu letošního ledna. Přitom zjistila, že ojetiny jsou aktuálně žádány daleko více, neboť v průměru trvá 38,9 dne, než se prodají - u nových vozů jde o 46,2 dne od zařazení do nabídky. Nejrychleji prodávaný nový vůz se pak prodá čtyřikrát rychleji než průměr, zatímco u ojetin je to 1,5krát rychleji.
Vrchní analytik společnosti Karl Brauer přitom poukázal na skutečnost, že statistikou výrazně zamíchaly současné poměrně vysoké slevy, s jakými jsou vozy prodávány. Díky tomu si je mohou dovolit i lidé, kteří by na ně jinak neměli - a jakkoliv jde o zákazníky, kteří často žijí od výplaty k výplatě, řada z nich se jednoduše hecla, neboť lepší příležitost k levné koupi nového vozu již přijít nemusí. To platí i u ojetin, které začínají být dražší než kdy dříve.
V případě nových aut je lídrem Chevrolet Corvette, což nepřekvapí, neboť americká automobilka je zavalena objednávkami a když už nějaké auto na skladě je, třebaže za vyšší cenu, zmizí rychle. Legendární sporťák je přitom jedním z mála klasických osobních vozů, jež narušily hegemonii SUV. Z dvacítky nejrychleji prodávaných aut jich zvýšený podvozek má hned patnáct. Zbývající pětici pak kromě Corvette tvoří Lexus IS300 a IS350, Genesis G80 a Toyota Sienna. Poslední zmíněný vůz je přitom nemalým překvapením, neboť jde o minivan. Nicméně Japonci zástupce uvadající třídy výrazně modernizovali, načež v showroomech tráví jen 19,1 dne.
Přesunout se můžeme k ojetinám, kterým vládne Hyundai Palisade. To ovšem již nemizí z bazarů tak rychle jako Corvette ze showroomů, na nalezení nového majitele potřebují prodejci v průměru 26,2 dne. To je ve výsledku ještě delší doba než v případě Subaru Forester, které mezi novými vozy zastává s 23,6 dny dvacátou pozici. Nicméně zatímco mezi novinkami je rozptyl takřka dvou týdnů, u ojetin jde o pouhých pět dní.
Také v tomto případě se ukazuje, že typičtí současní kupci nemají hluboko do kapsy, neboť mezi dvacítkou nejlepších najdeme opět Corvette, tentokráte s průměrnou cenou 67 308 USD (1,4 mil. Kč). Ještě dráže pak zájemce vychází ojeté Porsche 911 (126 892 USD/2,7 mil. Kč) nebo Mercedes-Benz třídy G (137 073 USD/2,9 mil. Kč). Nicméně navzdory tomu se německé SUV zvládá prodat za 28,7 dne, zatímco sporťák z Zuffenhausenu potřebuje 29,5 dne. Tedy o den méně než šestkrát levnější Mazda MX-5.
Nejrychleji prodávaná nová i ojetá auta v USA v lednu 2021
Zdroj dat: iSeeCars, Grafika: Autoforum.cz
Lídrem mezi novinkami stal Chevrolet Corvette, o který je stále neskutečný zájem. Foto: Chevrolet
Mezi ojetinami pak vládne Hyundai Palisade, tedy SUV, které přišlo na trh teprve v roce 2018. Jeho rychlému prodeji přitom nebrání ani stížnosti zákazníků na zapáchající interiér. Foto: Hyundai
Zdroj: iSeeCars
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva