Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Alfy Romeo ukázalo cenu hybridizace. Jen s benzinovým motorem je o statisíce levnější, u nás se potichu prodává i s dieselem
5.1.2025 | Petr Prokopec
Že je hybridní pohon drahým nesmyslem, člověku vyjde už po chvíli práce s kalkulačkou. Pokud ale chcete poněkud názornější důkaz, Alfa Romeo Tonale s ním přichází. Bohužel jen v USA, také u nás je ovšem překvapivě k mání s nehybridním pohonem, dokonce dieselovým.
Na počátku loňského prosince jsme se zabývali tragickými výsledky Alfy Romeo ve Spojených státech. Italská automobilka totiž na jednom z největších světových trhů zvládla za první tři loňské kvartály prodat jen 6 826 aut. Od července do září pak bylo registrováno jen 2 049 vozů, zájem o modely značky je tedy stále menší. Když si přitom uvědomíme, že teprve loňský rok byl prvním úplným, kdy v USA bylo v prodeji zcela nové SUV Tonale, můžeme o schopnosti Alfy Romeo přežít sebe sama pochybovat jen víc.
Zůstává otázkou, jak si automobilka vedla v posledních třech loňských měsících, výsledná data ještě nejsou k dispozici, zázraky ale nečekáme. Letos se nicméně dá doufat, že po prodejní stránce zamíří vzhůru. Ve Státech bylo totiž Tonale dosud k dispozici jen v hybridní a plug-in hybridní verzi. První ovšem byla drahá (cena od 46 035 USD/1 126 000 Kč), druhá pak ještě dražší (od 52 730 USD/1 290 tisíc Kč). Nebylo tak vlastně divu, že se před showroomy netvořily zrovna nekonečné fronty.
Nově však Alfa Romeo v tichosti přišla s čistě spalovacím provedením, které pohání přeplňovaný dvoulitr naladěný na 272 koní. To je prakticky stejný výkon, jaký má na kontě plug-in hybrid (289 koní). S ním je přitom spojeno 6,2sekundové zrychlení, zatímco benzinová verze potřebuje o tři desetiny víc. Jenže takovou dynamiku nabídne vždy, zatímco u plug-in hybridu vše závisí na stavu nabití baterií o kapacitě 15,5 kWh, které se nejvíc propisují do ceny.
Za základní benzinový model si totiž Italové budou účtovat jen 36 535 USD (cca 894 tisíc Kč), jde tedy o 242 tisíc korun levnější vůz než základní hybrid. To je obrovský rozdíl, který jen ukazuje absurdní cenu hybridizace - i kdyby benzin elektrický pohon náhodou znamenal o něco nižší spotřebu, o čemž máme své pochybnosti, ušetřit tím statisíce během provozu auta je absolutně nemožné.
Novinka by tedy skutečně mohla zabodovat, jak moc ale zvládne pozvednout celkové prodeje značky, se jasněji ukáže až za pár měsíců. Jakkoli při pohledu na výsledky z Česka bychom raději veškerá očekávání mírnili, Tonale má totiž od ledna do listopadu na kontě jen 44 registrací. To je méně než polovina ve srovnání s větším, dražším a především starším SUV Stelvio (103 kusů).
U nás je navíc italské SUV k dispozici s tak širokou plejádou pohonných jednotek, že by Američané mohli závidět. Jejich čistě přeplňovaný benzinový čtyřválec sice v tuzemské nabídce chybí, překvapivě v ní ale najdeme 1,6litrový turbodiesel se 130 koňmi. Stejně výkonná je i slabší verze základního hybridu, ta silnější pak nabízí 160 koní. Vše pak korunuje plug-in hybrid, který ale v Evropě spojen s trochu menším stádem pod kapotou (280 koní).
Ve Státech navíc Tonale již delší dobu musí počítat s interní konkurencí, a sice s Dodgem Hornet, který staví na stejné platformě a používá stejné hnací ústrojí. Se základním dvoulitrem je přitom k dispozici od 31 585 USD (cca 773 tisíc Kč), ovšem ani tak se bestsellerem nestal. Dražší italský příbuzný tak sice nejspíš zaujme o trochu více lidí než dosud, ovšem i tak se pravděpodobně řada zámořských dealerů Alfy Romeo bude muset ohlédnout po jiné práci.






Tonale mělo být další spásou italské automobilky, nakonec však příliš neboduje. Nově by mohl zabrat víc, jeho nový pohon v USA ukazuje, jak absurdně drahé jsou hybridní pohony, které zatím vůz výlučně nabízel. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Alfa Romeo
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 3 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Taka Nakagami v Mugellu místo Mariniho včera 16:51
- Toprak porazil v úvodu Bulegu včera 15:00
- Thompsonovo premiérové vítězství, 26. Svoboda, Novotný crash včera 14:30
- Vyhrál lokalmatador a lídr šampionátu Manzi, 22. Vostatek včera 13:06
- Superpole superbiků vyhrál Bulega včera 11:19
Nejnovější články
VW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 23 minutamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před hodinou„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 3 hodinamiOjetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
včeraDalší den, další zdevastovaný zákazník Ferrari. Tento koupí italského hřebce prodělal 2,8 milionu Kč za ujetých 507 km
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva