Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Bolt a Tata Zest: indický hatchback a sedan chtějí zaujmout celý svět
4.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Novinky dostaly nový designový styl, modulární platformu, nový benzin 1,2 turbo či diesel od Fiatu. Prodej začne v druhé půli roku.
Vypadá to, že některé automobilky s odhalením nových modelů nehodlají čekat na světové autosalony a je jedno, zda se jedná o Detroit, Ženevu nebo třeba indické Nové Dillí. Proto již pár dní známe koncepční Ford Figo, nově vám pak můžeme představit dvojici značky Tata Motors, která nechce zaujmout pouze na domácím trhu, ale po celém světě. Proto ostatně na novém designovém jazyce nazvaném DesignNext spolupracovala hned tři tvůrčí studia značky, z nichž jedno je v indické Púně, druhé v britském Coventry a třetí v italském Turínu.
Překvapit by nás tak neměl o něco atraktivnější styl, kterému společnost dělá platforma X1. Na přední kola pak svůj výkon směřuje nově vyvinutý 1,2litrový přeplňovaný čtyřválec Revotron produkující 85 koní a 140 Nm. Vyjma něj ovšem bude možné sáhnout také po 1,3litrovém turbodieselu Quadrajet převzatém od Fiatu. Přenos jeho 90 koní má přitom na svědomí pětistupňový manuál či robotizovaná převodovka se stejným počtem rychlostí, které jsou jedinou volbou také pro benzinový agregát.
Jízdní dynamika bohužel známa není, s ohledem na hmotnost pouhých 1 106 kilogramů by ovšem sedan Zest nemusel být zrovna brzdou provozu. U hatchbacku s ještě nižším počtem kil to pak platí dvojnásob. Tím nám ovšem výpis technických dat pomalu končí, přičemž zmínit můžeme už jen délku 3 995 mm, šířku 1 695 mm a výšku 1 570 mm.
V kabině obou novinek pak nemá chybět automatická klimatizace, pětipalcový dotykový displej, navigace, audio systém s rozhráním Bluetooth či hlasové ovládání. Dopřát si pak můžete rovněž integraci s mobilním telefonem či audio systém Harman. Na ceny si ale budeme muset ještě chvíli počkat, neboť prodej má být zahájen až v druhé půli roku.





















Nový hatchback Tata Bolt by s dieselem pod kapotou mohl v Evropě zaujmout, zvláště při nízké ceně
Sedan Zest váží lehce přes 1,1 tuny, na přední kola přitom vysílá 85 benzinových nebo 90 dieselových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
18.6.2025Malá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech. Proto značka přichází s další, to dá rozum
18.6.2025Dědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
18.6.2025Americké prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
18.6.2025Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
19.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva