Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technická data nových Audi RS4 a RS5 odhalena únikem, co můžeme čekat?
12.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kombík, kupé i Sportback dostanou šestiválec o objemu 2,9 l původem z Panamery. Dostanou ale ještě větší výkon než Porsche.
Koncern VW Group na jedné straně hraje straně na notu úspor, však jeho značky se stáhly ze závodních kolbišť (Audi z Le Mans, Volkswagen z WRC). Na straně druhé ale u Audi vidíme rozšiřování řad sportovních modelů. Tato automobilka by v příštím roce a půl měla odhalit hned osm novinek, které ozdobí dnes již pomalu legendární dvojice písmen RS.
Minimálně o několika sportovních derivátech přitom není třeba diskutovat, s ohledem na odhalení nových generací modelů A4 a A5 se jimi stanou vrcholy těchto řad. Únik dat z dealerské konference značky v Norsku pak odhaluje bližší podrobnosti. Prvním sledu přijdou hned tři vozy, a sice Audi RS4 Avant, RS5 Coupe a RS5 Sportback.
Tato trojice dostane bude poháněna novým šestiválcem TFSI, který Audi vyvinulo ve spolupráci s Porsche. Pod kapotou modelu Panamera 4S agregát o objemu 2,9 l dává k dobru 440 koní a 550 Nm točivého momentu, což 1 890 kilo vážícímu liftbacku stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,2 sekundy (s paketem Sport Chrono) a maximálce 289 km/h.
V případě Audi bude motor naladěn jinak, výkon by měl narůst na 450 koní a točivý moment dokonce na 600 Nm. Součástí kompletu velmi pravděpodobně bude i nižší hmotnost vozů, nové modely RS tak zvládnou akcelerovat na stovku za méně než 4 sekundy. Nejvyšší rychlost ale bude standardně omezena na 250 km/h.
Stejně jako dříve bude v nabídce dynamický paket, který maximálku posune na 280 km/h. Navíc se spekuluje o ještě výkonnějších variantách RS performance, které by výkony posunuly o další stupeň výše. Zatím ale není skutečně jisté, zda s nimi Audi vyrukuje - a pokud ano, hned tak to nebude, za dveřmi nejsou ani základní verze.
Podle uniklých dokumentů ze zmiňované prezentace bychom se v prvé řadě měli dočkat nového Audi RS5 Coupe, které bude představeno na autosalonu v Ženevě a jehož výroba odstartuje v červenci. Na zářijový Frankfurt se pro změnu chystá prezentace modelu RS4 Avant, který na montážní linky zamíří v prosinci 2017. RS5 Sportback tak zřejmě dorazí až příští rok.


Chystaná dvojice RS4 Avant a RS5 Coupe se již ukázala na velmi pravděpodobných neoficiálních ilustracích
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 4 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva