Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technický šéf Bugatti skončil, jeho nová štace je šance na lepší auta pro nás všechny
25.1.2021 | Petr Prokopec
Podepsal se pod řadu vozů asi nejobdivovanější automobilové značky, nevyjímaje extrémní modely Centodieci, Divo či koncept Bolide. Z Molsheimu se ale nakonec po čtyřech letech stěhuje do Wolfsburgu, kde bude dohlížet na obyčejné kompakty.
Před čtyřmi lety se technickým šéfem Bugatti stal Stefan Ellrott. Automobilka z Molsheimu pod jeho taktovkou přišla s celou plejádou extrémních novinek, v jejichž čele kráčí Bugatti Bolide. Tedy neskutečný koncept, jenž představuje odpověď na otázku, co by se stalo, kdyby Bugatti postavilo novinku okolo svého šestnáctiválcového motoru a nemuselo se zabývat jakýmikoliv restrikcemi. Ellrott přitom v době premiéry vyzdvihoval hlavně poměr výkonu a hmotnosti, kdy na jednoho koně připadá pouze 0,67 kilogramu. Mimo to uváděl, že každý supersport představuje unikátní výzvu.
Při pohledu na dané renomé by přitom člověk čekal, že Ellrott je jedním ze žhavých kandidátů na post Stephana Winkelmanna, šéfa celé značky. Realita je však nakonec jiná, neboť technický šéf automobilky momentálně balí kufry a stěhuje se z Molsheimu do Wolfsburgu. Od února bude totiž zastávat roli technického šéfa Volkswagenu pro kompaktní vozy. To může vypadat jako posun níže, realitou je ale spíše pravý opak - za kompakty VW můžeme považovat Polo a Golf, tedy dva klíčové modely jejichž obchodní úspěch či neúspěch ovlivňuje směřování celého koncernu Volkswagen. Vedle toho je jakékoli Bugatti bezvýznamnou hračkou pro bohaté.
Přesun takové kapacity do Wolfsburgu tak lze vnímat jako šanci na technicky lepší auta pro nás všechny. Pro Ellrott nebude toto prostředí neznámé - k Volkswagenu poprvé nastoupil již v roce 1996, teprve později rozšířil řady Bugatti. Tam pod jeho vedením vznikly mimo už zmíněný Bolide také Divo, Centodieci, Chiron Pur Sport nebo první produkční auto, které překonalo rychlost 300 mil v hodině - Chiron Super Sport 300+. Nyní se zdá, že kompaktní vozy jsou pro VW Group náročnějším oříškem na rozlousknutí, a proto potřebuje ve svých řadách opravdu schopného technika.
Ellrottův dosavadní post bude zastávat Gregory Gries, což je další zajímavá tvář. Je to dosavadní šéf vývoje pohonných jednotek u Bugatti a dlouholetý zaměstnanec značky, který v Molsheimu pracuje již od jejího návratu mezi živé v roce 1998. Gries byl tedy již od počátku zapojen do výroby konceptů EB118, EB218 a 18.3 Chiron, stejně jako vyvíjel dokonce osmnáctiválcový motor. Nakonec ale Bugatti dalo zelenou šestnáctiválci, jenž nese právě jeho podpis.
I v tomto případě dává jeho jmenování smysl, zvláště když značka hodlá u benzinové spalovací jednotky zůstat tak dlouho, jak jen to v dnešním světě tlačícím elektromobilitu bude možné. Dá se totiž předpokládat, že něco takového by asi jen málokdo kromě duchovního otce W16 dokázal zařídit.



Dosavadní technický šéf Bugatti Stefan Ellrott se přesouvá z Molsheimu k příštím Volkswagenům Polo a Golf. Foto: Bugatti


Na jeho postu jej nahradí Gregor Gries, který pro Bugatti pracuje již od jeho znovuzrození a stojí za slavným šestnáctiválcovým motorem. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 11 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
