Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tento muž má udělat z Lady světovou značku. Jednou už u něčeho takového byl
16.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jen dva roky trvala vláda nového šéfa ruské Lady. Ve své pozici ke konci května skončí a jeho místa se s nemalými ambicemi ujme Yves Caracatzanis.
Prakticky na den přesně před dvěma roky začal post šéfa AvtoVAZu zastávat Nicolas Maure. Ten k alianci Renault-Nissan nastoupil na počátku nového milénia, přičemž postupem času se vypracoval na ředitele rumunské divize a tedy i Dacie. Právě z tohoto postu se vydal řídit ruskou automobilku, na vedoucím postu ale moc dlouho nevydržel. Dnes bylo oznámeno, že na pozici šéfa AvtoVAZu k 31. květnu skončí.
Novým šéfem firmy a tedy i vládcem Lady se s účinností k 1. červnu stane Yves Caracatzanis. Ten si prošel podobnou cestou jako Maure, neboť u Dacie jej po jeho odchodu zastoupil na ředitelském místě. Nyní si s ním pro změnu prohodí ruská křesla a „novice” čeká nelehký úkol - udělat z Lady globální značku.
V těchto snahách mu Maure bude nápomocen, neboť byl již na počátku dubna jmenován viceprezidentem AvtoVAZu. Kromě toho bude také šéfem euroasijského regionu, a to celé skupiny Renault. Ladě tedy bude nadále nablízku. Jak přitom dodává, ohledně budoucnosti značky je „optimistický“ - nový šéf má nejen stvrdit chce nejen její vedoucí místo mezi ruskými výrobci, ale navrátit ji i renomé na „západních” trzích.
Zda se to povede či nikoliv, je nyní ve hvězdách. Pochyby jsou na místě, ale vzpomeňme, co v jaké situaci byla ještě nedávno Dacia a kam se i díky Mauremu s Caracatzanisem dostala. Předpoklady k růstu Lada má - v Rusku disponuje největší dealerskou sítí zahrnující přes 300 poboček. S 22 modely rozprostřenými mezi sedmi rodinami (Vesta, X-Ray, Largus, Granta, Kalina, Priora, a 4x4 neboli Niva) pak Lada opanovala 20 procent trhu, přičemž tento podíl se opětovně začíná navyšovat. Prosadit se v západnějších částech Evropy ale bude o poznání složitější úkol...
Yves Caracatzanis před dvěma lety vystřídal Nicolase Maureho na postu šéfa Dacie...
...nyní jej pro změnu střídá v roli šéfa Lady
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejčtenější články
- Švédská reklama úsměvně ukazuje, jak správně řídit Ladu Niva, k jejím 47. narozeninám je to to pravé ořechové
11.4.2024 - Nová naděje Alfy Romeo dostala hodně bizarní příď. Na oficiálních fotkách ji Italové maskují, na živých až šokuje
11.4.2024 - Nejlevnější moderní Dacia v poměru prostor/cena skončila bez nástupce. V bazarech chytla druhou mízu
11.4.2024 - Mika Häkkinen prodává svůj McLaren P1. Kousek jen pro vyvolené bude stát majlant, Mika vás v něm i naučí jezdit
11.4.2024 - Opuštěná Polárka padá k zemi. Z minimálních čísel se propadla o víc jak 40 procent, ex-manažer Škody to zkouší zamluvit
12.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva