Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kdokoli chce v Evropě uspět s novým autem nižší střední třídy, musí se umět popasovat s místním bestsellerem, Golfem. Toyota to teď bude zkoušet s novým Aurisem.
Toyota je jedním z průkopníků na poli aut s hybridními pohony. Na začátku stál Prius, posléze však automobilka přišla s kombinací spalovacího agregátu a elektromotoru prakticky u všech svých modelů. Souběžně s tím pak docházelo k vyřazování dieselů a v této praxi Toyota pokračuje také u stěžejního modelu Auris, jehož nová generace již s „producenty sazí“ vůbec nepočítá.
Japonská novinka se aktuálně představila na autosalonu v Ženevě, kde dělá společnost páté generaci Toyoty Supra. Ani v jejím případě se však automobilka nějak výrazněji nerozpovídala. Na druhou stranu ale dala do placu více technických informací než v případě sportovního kupé, u kterého víme s jistotou jen tolik, že dostane motor vpředu a pohon zadních kol. Vše ostatní je ale zahaleno tajemstvím.
V případě modelu Auris oproti tomu můžeme zmínit, že použije modulární platformu TNGA (jako již zmíněný Prius). Ve srovnání s dosluhujícím provedení tak bude o 40 milimetrů delší, výška však poklesla o 25 mm a výška kapoty dokonce o 47 mm. Výsledkem tak je mnohem atraktivnější vůz, u kterého lze zároveň počítat s větší bezpečností i potěšením řidiče - snížená kapota totiž zlepšila výhled ven.
Posunu k lepšímu napomáhají další změny, jenž jsou spojeny s nárůstem do šířky o 30 mm, zatímco přední převis byl zkrácen o 20 mm. Prodloužení tak připadá jen na rozvor, z čehož budou profitovat cestující v obou řadách sedadel. Je poněkud paradoxní, že Auris nabídne vyšší praktičnost, ačkoliv vypadá jako splněný sen tuningových nadšenců, a to i díky dvoubarevnému laku.
Kromě změn v rámci dimenzí se Toyota trochu více rozpovídala také o pohonných jednotkách. Jak jsme přitom naznačili již v úvodu, diesely pod kapotou již nečekejte. Místo toho bude na výběr jeden benzinový a dva hybridní agregáty. Základem se stane přeplňovaná jedna-dvojka se 116 koňmi, nad ni pak zamíří 1,8litrový čtyřválec z modelu Prius disponující 122 koňmi. Vrcholem se stane verze osazená zcela novým dvoulitrem, jehož výkon narostl na 180 koní. Toyota pak kvůli „poutavějším řidičským zážitkům“ osadila sloupek řízení pádly pod volantem.
I když tímto výčet dnes dostupných informací automobilky končí a nemůžeme zatím posloužit daty o dynamice, spotřebě a dokonce ani pohledem do interiéru, je celkem jisté, že na poražení Golfu to v Evropě stačit nebude - tady je Golf prakticky neporazitelný. Jak moc velkou část jeho „koláče” bude nový Auris schopen si ukousnout, je už ale jiná věc - s novým designem i technikou by mohl být zase o něco úspěšnější...
Nová Toyota Auris se zatím odhalila pouze zvenčí, a to jak naživo...
...tak na oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 15:08 - Truck Daškam
- BMW Divize 03.28. 14:53 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch