Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů

Kdokoli chce v Evropě uspět s novým autem nižší střední třídy, musí se umět popasovat s místním bestsellerem, Golfem. Toyota to teď bude zkoušet s novým Aurisem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů

7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdokoli chce v Evropě uspět s novým autem nižší střední třídy, musí se umět popasovat s místním bestsellerem, Golfem. Toyota to teď bude zkoušet s novým Aurisem.

Toyota je jedním z průkopníků na poli aut s hybridními pohony. Na začátku stál Prius, posléze však automobilka přišla s kombinací spalovacího agregátu a elektromotoru prakticky u všech svých modelů. Souběžně s tím pak docházelo k vyřazování dieselů a v této praxi Toyota pokračuje také u stěžejního modelu Auris, jehož nová generace již s „producenty sazí“ vůbec nepočítá.

Japonská novinka se aktuálně představila na autosalonu v Ženevě, kde dělá společnost páté generaci Toyoty Supra. Ani v jejím případě se však automobilka nějak výrazněji nerozpovídala. Na druhou stranu ale dala do placu více technických informací než v případě sportovního kupé, u kterého víme s jistotou jen tolik, že dostane motor vpředu a pohon zadních kol. Vše ostatní je ale zahaleno tajemstvím.

V případě modelu Auris oproti tomu můžeme zmínit, že použije modulární platformu TNGA (jako již zmíněný Prius). Ve srovnání s dosluhujícím provedení tak bude o 40 milimetrů delší, výška však poklesla o 25 mm a výška kapoty dokonce o 47 mm. Výsledkem tak je mnohem atraktivnější vůz, u kterého lze zároveň počítat s větší bezpečností i potěšením řidiče - snížená kapota totiž zlepšila výhled ven.

Posunu k lepšímu napomáhají další změny, jenž jsou spojeny s nárůstem do šířky o 30 mm, zatímco přední převis byl zkrácen o 20 mm. Prodloužení tak připadá jen na rozvor, z čehož budou profitovat cestující v obou řadách sedadel. Je poněkud paradoxní, že Auris nabídne vyšší praktičnost, ačkoliv vypadá jako splněný sen tuningových nadšenců, a to i díky dvoubarevnému laku.

Kromě změn v rámci dimenzí se Toyota trochu více rozpovídala také o pohonných jednotkách. Jak jsme přitom naznačili již v úvodu, diesely pod kapotou již nečekejte. Místo toho bude na výběr jeden benzinový a dva hybridní agregáty. Základem se stane přeplňovaná jedna-dvojka se 116 koňmi, nad ni pak zamíří 1,8litrový čtyřválec z modelu Prius disponující 122 koňmi. Vrcholem se stane verze osazená zcela novým dvoulitrem, jehož výkon narostl na 180 koní. Toyota pak kvůli „poutavějším řidičským zážitkům“ osadila sloupek řízení pádly pod volantem.

I když tímto výčet dnes dostupných informací automobilky končí a nemůžeme zatím posloužit daty o dynamice, spotřebě a dokonce ani pohledem do interiéru, je celkem jisté, že na poražení Golfu to v Evropě stačit nebude - tady je Golf prakticky neporazitelný. Jak moc velkou část jeho „koláče” bude nový Auris schopen si ukousnout, je už ale jiná věc - s novým designem i technikou by mohl být zase o něco úspěšnější...


Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 1 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 01Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 2 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 02Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 3 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 03Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 4 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 04Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 5 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 05Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 6 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 06Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 7 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 07Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 8 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 08Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 9 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 09Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 10 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 10Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 11 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 11Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 12 - Toyota Auris 2018 nova Zeneva 2018 zive 12
Nová Toyota Auris se zatím odhalila pouze zvenčí, a to jak naživo...

Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 13 - Toyota Auris 2018 prvni sada 16Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 14 - Toyota Auris 2018 prvni sada 17
Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 15 - Toyota Auris 2018 prvni sada 18Toto je nejnovější pokus o japonský Golf. Štěstí už bude zkoušet zcela bez dieselů - 16 - Toyota Auris 2018 prvni sada 19
...tak na oficiálních snímcích

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše