Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Minute-S: hybridní tříkolka s dvoumontáží jako dozvuk Tokia
21.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Toyota se v Tokiu prezentovala i hybridní tříkolkou poháněnou elektromotorem a zážehovým dvouválcem. Bude se vyrábět?
Pokud dnes toužíte po poněkud stylovější tříkolce, než jsou rikši Bajaj či náklaďáčky Piaggio, poohlédněte se v Británii. Kromě patrně nejznámějšího Morganu ThreeWheeler můžete mít třeba stroje Pembleton Super Sports, Buckland, J. A. Prestwich, Grinnall Scorpion, Blackjack Zero, vozítko od Triking Sports Car či Aero Merlin.
Většina z nich vypadá podobně, protože jde vesměs o repliky původního Morganu, najdou se ale mezi nimi také s nádechem moderny, poháněné motory Yamaha R1 či BMW 1200. Těžko říci, zdali se Toyota vzhlédla v některé z nich, každopádně konceptem hybridní tříkolky nedávno dorazil na expozici tokijského autosalonu samotný prezident společnosti Akio Toyota.
Tedy tříkolky... Jednosedadlový vůz nazvaný Minute-S má vpředu dvě samostatná kola a vzadu dvoumontáž, používanou povětšinou u nákladních automobilů, autobusů, větších dodávek či zemědělských strojů. Tady snížení zatížení vyvíjeného na silnici samozřejmě podstatné není, jen 2 450 mm dlouhá, 1 250 mm široká a 1 075 mm vysoká Toyota váží 539 kg a koleje do asfaltu za sebou jistě nenechá. Podstatná je pouze trakce, případně bezpečnostní pojistka v případě defektu jedné z pneumatik.
V případě, že se vám udávaná hmotnost nezdá, přesněji řečeno ji považujete za podezřele vysokou s ohledem na velikost či použité karbonové panely, máte správný postřeh. Ne zrovna nízkou váhu má na svědomí hybridní ústrojí. Tohle konkrétně pochází z modelu Auqa, prodávaného ve Spojených státech jako Prius C. Místo zážehové patnáctistovky je však zde dvouválec Yamaha WR250, s objemem vepsaným do názvu.
Celkový výkon soustavy činí 57 koní a maximální točivý moment 167 newtonmetrů, přičemž pomocí převodovky s plynule měnitelným převodem se Minute-S rozjede na nejvyšších 80 km/h a Toyota udává průměrnou spotřebu jen 2,8 litru na 100 km s možností ujet čistě na baterky 35 kilometrů.
Možnou výrobu, ani případnou cenu automobilka neoznámila, použití konvenčních komponentů však produkci částečně nahrává. Navíc vzhledem k levnějšímu pojištění, menšímu prostoru nutnému k zaparkování a faktu, že jako motocykl nepotřebuje registrované stání, by se jednomístná Toyota v Tokiu možná i vyplatila.





Výkon jednosedadlové tříkolky je 57 koní
Zdroj: Autoblog Spanish, Autoblog Japan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Opěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
před 6 hodinamiMechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025
Nejčtenější články
Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
19.6.2025Z obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
19.6.2025Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
19.6.2025Další Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
20.6.2025Šéf Mercedesu pod tlakem definitivně odpískal nahrazení spalovacích aut elektrickými. Asi bude lepší nabízet obojí, říká po sérii fiasek
20.6.2025
Živá témata na fóru
- Vrzáníí/skřípání při otáčení volantem – Civic MB1 Fastback 07.19. 14:42 - ondrejj5
- VZKAZY 07.19. 11:23 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.19. 11:01 - pavproch
- Onboard videa 07.19. 07:17 - řidičBOB
- BMW Divize 07.19. 00:18 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 07.18. 23:17 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.18. 22:36 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.18. 20:05 - rutak11