Toyota Minute-S: hybridní tříkolka s dvoumontáží jako dozvuk Tokia

(+ videa) Toyota se v Tokiu prezentovala i hybridní tříkolkou poháněnou elektromotorem a zážehovým dvouválcem. Bude se vyrábět?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Minute-S: hybridní tříkolka s dvoumontáží jako dozvuk Tokia

21.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota Minute-S: hybridní tříkolka s dvoumontáží jako dozvuk Tokia

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Toyota se v Tokiu prezentovala i hybridní tříkolkou poháněnou elektromotorem a zážehovým dvouválcem. Bude se vyrábět?

Pokud dnes toužíte po poněkud stylovější tříkolce, než jsou rikši Bajaj či náklaďáčky Piaggio, poohlédněte se v Británii. Kromě patrně nejznámějšího Morganu ThreeWheeler můžete mít třeba stroje Pembleton Super Sports, Buckland, J. A. Prestwich, Grinnall Scorpion, Blackjack Zero, vozítko od Triking Sports Car či Aero Merlin.

Většina z nich vypadá podobně, protože jde vesměs o repliky původního Morganu, najdou se ale mezi nimi také s nádechem moderny, poháněné motory Yamaha R1 či BMW 1200. Těžko říci, zdali se Toyota vzhlédla v některé z nich, každopádně konceptem hybridní tříkolky nedávno dorazil na expozici tokijského autosalonu samotný prezident společnosti Akio Toyota.

Tedy tříkolky... Jednosedadlový vůz nazvaný Minute-S má vpředu dvě samostatná kola a vzadu dvoumontáž, používanou povětšinou u nákladních automobilů, autobusů, větších dodávek či zemědělských strojů. Tady snížení zatížení vyvíjeného na silnici samozřejmě podstatné není, jen 2 450 mm dlouhá, 1 250 mm široká a 1 075 mm vysoká Toyota váží 539 kg a koleje do asfaltu za sebou jistě nenechá. Podstatná je pouze trakce, případně bezpečnostní pojistka v případě defektu jedné z pneumatik.

V případě, že se vám udávaná hmotnost nezdá, přesněji řečeno ji považujete za podezřele vysokou s ohledem na velikost či použité karbonové panely, máte správný postřeh. Ne zrovna nízkou váhu má na svědomí hybridní ústrojí. Tohle konkrétně pochází z modelu Auqa, prodávaného ve Spojených státech jako Prius C. Místo zážehové patnáctistovky je však zde dvouválec Yamaha WR250, s objemem vepsaným do názvu.

Celkový výkon soustavy činí 57 koní a maximální točivý moment 167 newtonmetrů, přičemž pomocí převodovky s plynule měnitelným převodem se Minute-S rozjede na nejvyšších 80 km/h a Toyota udává průměrnou spotřebu jen 2,8 litru na 100 km s možností ujet čistě na baterky 35 kilometrů.

Možnou výrobu, ani případnou cenu automobilka neoznámila, použití konvenčních komponentů však produkci částečně nahrává. Navíc vzhledem k levnějšímu pojištění, menšímu prostoru nutnému k zaparkování a faktu, že jako motocykl nepotřebuje registrované stání, by se jednomístná Toyota v Tokiu možná i vyplatila.


Toyota Minute-S: hybridní tříkolka s dvoumontáží jako dozvuk Tokia - 1 - Toyota MinuteS 01Toyota Minute-S: hybridní tříkolka s dvoumontáží jako dozvuk Tokia - 2 - Toyota MinuteS 02Toyota Minute-S: hybridní tříkolka s dvoumontáží jako dozvuk Tokia - 3 - Toyota MinuteS 03Toyota Minute-S: hybridní tříkolka s dvoumontáží jako dozvuk Tokia - 4 - Toyota MinuteS 04Toyota Minute-S: hybridní tříkolka s dvoumontáží jako dozvuk Tokia - 5 - Toyota MinuteS 05
Výkon jednosedadlové tříkolky je 57 koní

Zdroj: Autoblog Spanish, Autoblog Japan

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše