Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená

Od nové em-pětky se obecně očekávalo, že bude na jednu stranu extrémně silná, na tu druhu ale bude vážit víc než kdy dřív. Že ale hmotnost mezigeneračně vzroste i o víc než půl tuny, nevěřil snad ani ten největší skeptik.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená

19.2.2024 | Petr Prokopec

Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená

/

Foto: BMW

Od nové em-pětky se obecně očekávalo, že bude na jednu stranu extrémně silná, na tu druhu ale bude vážit víc než kdy dřív. Že ale hmotnost mezigeneračně vzroste i o víc než půl tuny, nevěřil snad ani ten největší skeptik.

Před třemi lety BMW odhalilo model M5 CS. Šlo o vůbec první takovou verzi, jaká se kdy v historii pětkové řady objevila, přičemž se zdálo, že mnichovští s její pomocí tak trochu vrátili čas. Hmotnost 1 825 kg je sice nominálně vysoká, ovšem v době, kdy téměř to samé číslo ukáže na vahách novější generace menší M3, je to úspěch. Auto tak dokázalo dokonale prodat výkon 4,4litrového osmiválce, který se posunul až k 635 koním. M5 CS tedy zvládalo zrychlení z klidu na stovku za 3,3 sekundy a dosahovalo nejvyšší rychlosti 305 km/h.

Letos nicméně můžeme očekávat příchod nové generace M5, přičemž automobilka již potvrdila, že sedan se začne vyrábět v červenci a kombík v listopadu. Po čase tak znovu dorazí dvě karosářské varianty, stejně jako můžeme počítat také s návratem osmiválce. Navzdory 4,4litrovému objemu však nejde o stejný agregát, jaký se nacházel pod kapotou výše zmíněné verze CS. Místo toho jde o jednotku S68, kterou BMW napěchovalo do motorového prostoru SUV XM. A to, jak je dobře známo, pracuje s plug-in hybridní technikou.

Kombinace spalovací a elektrické jednotky se nevyhne ani M5, přičemž uniklá data zveřejněná obvykle dobře informovaným zdrojem na Bimmerpostu nevěští nic dobrého. Osmiválcová jednotka má totiž produkovat „pouze“ 585 koní výkonu a 750 Nm točivého momentu. To jistě není málo, ovšem v porovnání s vrcholem předchozí generace tu zkrátka máme propad. Kompenzovat jej má elektromotor, který přihazuje dalších 197 koní a 280 Nm. Celkově by pak soustava měla nabídnout 728 koní, což by bylo historicky jasně nejvíc.

I když jde nicméně o 93koňovou vzpruhu oproti verzi CS, se kterou nejspíše bude spojena spojena lepší akcelerace, baterie s využitelnou kapacitou 18,6 kWh nevydrží při sportovní jízdě věčně. Poté vám ovšem zůstane už jen 585 koní, jež si budou muset poradit s opravdu šílenou hmotností. Plug-in hybridní ústrojí totiž zvedlo hmotnost vozu až na 2 435 kg, což je o tunu více, než kolik mělo na kontě první BMW M5 E28, skoro o půl tun víc než u standardní M5 G80 a o 610 kg víc než u verze CS. Obrovské zklamání, jinak to nelze shrnout.

Nepochybujeme ani moc o tom, že auto nebude dávat svou hmotnost ve většině situací znát, v krajností jí ale zkrátka nemůže popřít. Výkonový posun o 93 koní bude navíc negován půltunou stálé zátěže i jindy, a tak bude zajímavé sledovat, jak si novinka v porovnání s předchůdcem povede třeba na Nordschleife. A rovněž v servisech, neboť šílená hmotnost se podepíše na brzdách, zavěšení i pneumatikách. Sada o rozměrech 28ř/40 R20 vpředu a 295/35 R21 vzadu přitom bude nemalé sousto už i pro ty nejbohatší.

Aby těch špatných zpráv nebylo málo, lze ještě připomenout, že Mercedes-AMG GT63 S E-Performance taktéž počítá se zhruba 2,5tunovou hmotností. Za ní též stojí osmiválcové plug-in hybridní ústrojí, to však dává k dobru 843 koní a 1 470 Nm. Výkon elektromotoru je pak sice o trochu vyšší (204 koní), nicméně baterie mají kapacitu jen 6,1 kWh. Znamená to tedy, že vůz sebou vozí nižší mrtvou hmotnost, o níž se přitom může postarat 639 spalovacích koní. GT63 tak má na kontě 2,9sekundový sprint a maximálku 316 km/h.

Jsme zvědavi na kompletní finální data, pozitivní překvapení z toho ale být už asi nemůže. Dodejme, že nová generace M5 by měla ve srovnání s tou předchozí lehce narůst v rámci rozvoru, zatímco rozchod kol se rozšířil o 70 milimetrů. Ani to mrštnosti auta dvakrát nepomůže.


Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená - 1 - BMW M5 CS 2021 prvni sada 07Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená - 2 - BMW M5 CS 2021 prvni sada 32Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená - 3 - BMW M5 CS 2021 prvni sada 28
V případě stávajícího provedení M5 CS dokázala mnichovská automobilka skoro zázraky a přišla s relativně lehkým osmiválcovým supersedanem. Jeho nástupce aspoň ve standardní podobě bude pravým opakem. Foto: BMW

Zdroj: Bimmerpost

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše