V Británii získávají díky Brexitu certifikaci zpět auta, která už mají v EU utrum

Nemáme tedy pocit, že by Velká Británie vzala své vystoupení z EU za správný konec, už samo odstranění některých byrokratických překážek stačí k tomu, aby se některé věci posouvaly správným směrem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V Británii získávají díky Brexitu certifikaci zpět auta, která už mají v EU utrum

26.4.2021 | Petr Miler

V Británii získávají díky Brexitu certifikaci zpět auta, která už mají v EU utrum

/

Foto: Blackheath Developments

Nemáme tedy pocit, že by Velká Británie vzala své vystoupení z EU za správný konec, už samo odstranění některých byrokratických překážek stačí k tomu, aby se některé věci posouvaly správným směrem.

Asi nemusíme říkat, že nejsme příznivci Evropské unie v její současné podobě. Toto společenství stejně jako jiná podobná před ním bohužel zachází až příliš daleko v tom, co a jak chce řídit. Nespočtem nařízení a nekonečným přerozdělováním příliš komplikuje životy občanů a stává se ekonomicky příliš neefektivním bez podstatné hmatatelné protihodnoty. Aby se EU změnila, potřebuje konkurenci, která ji ukáže, že věci lze dělat lépe. A čím bližší ona konkurence bude, tím lépe.

V tomto smyslu jsme jako naději vnímali vystoupení Velké Británie z EU, neboť jde o dostatečně velkou a silnou zemi, aby přes klacky házené z Bruselu zvládla ukázat, že to je více a nikoli méně racionality a efektivity, co vede k lepšímu životu. V tomto směru je pochopitelně zklamáním, že Británie se podobně jako jiné země stojící mimo Unii stává spíše obrazem budoucí, nikoli minulé podoby EU. Stačí zmínit absurdní zákaz prodeje aut se spalovacími motory plánovaný na rok 2030, který si ani Brusel netroufne zavést. Je předem nerealizovatelný, už snahou jej realizovat bude ale nadělána spousta nenapravitelných škod.

Přes tento stav, který zhatil znovuzrození Británie coby automobilového ráje svého druhu, řada omezení padla. Mohlo se tak stát, že firmy, které dříve v „UK” prodávaly auta, jež následně musela zemi opustit kvůli bruselským regulacím, vrací tyto vozy na trh. A teď je jasné, že nejde jen o záměr, ale o ryzí realitu.

V informaci pro tisk se tím pochlubila firma Blackheath Developments, která dříve dovážela do Velké Británie Lady. Navázala tak na samotný AvtoVAZ, který od roku 1974 prodal na ostrovech přes 350 tisíc aut, v roce 1997 s tím ale kvůli tehdejším emisním regulacím přestal. Rusové následně plánovali návrat na rok 2013, nakonec od toho ale ustoupili a místo lokálního prodejce zaujal právě Blackheath Developments. Po roce 2016 ale i tomu učinily regulace EU přítrž a Lady z Británie zmizely stejně jako později u nás.

Nyní se ale skutečně vrací. Tatáž firma zveřejnila, že získala certifikaci pro první dva modely - třídvéřovou Nivu Legend a dodávku na bázi téhož modelu. A dokáže je tedy prodávat v libovolném množství, třebaže kupci se musí smířit s volantem vlevo, tedy v Británii na špatné straně. Akceptovat musí též poměrně vysokou cenu 14 900 liber, tedy asi 440 tisíc Kč, přesto je to aspoň vývoj správným směrem - u nás podobných nabídek jen ubývalo, ubývá a pokud se nestane zázrak, dále ubývat bude.


V Británii získávají díky Brexitu certifikaci zpět auta, která už mají v EU utrum - 1 - Lada Niva Legend 2021 certifikace UK 01V Británii získávají díky Brexitu certifikaci zpět auta, která už mají v EU utrum - 2 - Lada Niva Legend 2021 certifikace UK 02
Lada Niva v obnoveném britském prodeji není mýtus, už dva typy mají certifikaci. Foto: Blackheath Developments

Zdroj: Blackheath Developments

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.