Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Viceprezident Lady promluvil o nové Nivě, zkouší popřít obavy z jejího úpadku
15.2.2022 | Petr Prokopec
Už za dva roky dorazí nová generace Nivy a vzhledem k její už potvrzené technice se tradiční klientela pochopitelně obává, zda vůbec ještě půjde o stroj ctící terénní kredit originálu. Viceprezident značky říká, že bude, i přes nevhodnou výchozí techniku.
V letošním roce oslaví Lada Niva již pětačtyřicáté narozeniny. Její výroba totiž odstartovala 5. dubna 1977, přičemž původně ruský off-road poháněl atmosférický 1,6litrový motor. Ten byl zvolen záměrně, neboť výkonnější jednotku automobilka v té době neměla. Vydržet s ní Niva musela až do roku 1993, kdy dorazila modernější jedna-sedma doplněná vstřikováním paliva, jenž nahradilo do té doby používané karburátory. Do věčných lovišť nicméně zamířil i původní čtyřstupňový manuál, jehož místo zaujala pětistupňová převodovka.
V této konfiguraci je Niva k dispozici prakticky dodnes, jakkoliv musíme dodat, že Rusové tento legendární model pravidelně modernizovali. Šlo ale o velmi drobné krůčky, které ve srovnání se „západem“ automobilka učinila až s notným zpožděním. Ostatně na stěžejní facelift, jenž kabině dodal třeba klimatizaci, došlo teprve předloni. Jelikož nicméně i díky této strategii zůstává cena nadále velmi nízko při zemi, těší se Niva opravdu nemalému zájmu. Za dané peníze totiž nabízí opravdu vysokou uživatelskou hodnotu.
Již za dva roky se nicméně dočkáme nástupce, který stejně jako veškeré budoucí produkty Lady a nyní již sesterské Dacie dorazí na modulární platformě CMF-B. S novou architekturou bude spojen jak vyšší komfort, tak i lepší konektivita. Značná část publika však má obavy, aby Niva příliš „nevyměkla”. Pokud ovšem můžeme věřit viceprezidentovi značky Lionelu Jailletovi, pak by na něco takového nemělo dojít. I když AvtoVAZ vzejde z relativně nevhodné platformy, automobilky použije „speciální moduly, které napomohou jejím schopnostem“.
Co přesně je tím míněno, Jaillet již neupřesnil. Dodal nicméně, že ruské automobilce má podat pomocnou ruku externí společnost. Dá se tedy předpokládat, že AvtoVAZu budou do vývoje „kecat“ off-roadoví experti, jenž mají zajistit, že druhá generace ve srovnání s tou první jen získá, ovšem neztratí mnoho ze svého terénního kreditu. To bude ostatně stěžejní, neboť originál má vydržet v prodeji nejméně do roku 2026, a tak bude nové generaci po nějaký čas nastavovat jisté zrcadlo.
Jaillet navíc naznačil, že ani zmíněné datum nakonec nemusí být konečnou. V důsledku stále přísnějších emisních standardů se sice Niva musela oficiálně stáhnout ze zahraničních trhů, na tom domácím ovšem může bez problémů fungovat i nadále. Loni přitom registrace vzrostly o 4,8 procenta, díky čemuž byla terénní legenda šestým nejprodávanějším vozem v Rusku. AvtoVAZ by tak vskutku byl proti sobě, kdyby tento model poslal do důchodu - zvláště když jej k tomu nikdo nenutí.


Nová Lada Niva má na originál z roku 1977 navázat jak designově, tak i svými schopnostmi. S premiérou se přitom počítá za dva roky. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
9.4.2025Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
9.4.2025Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10.4.2025Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva