Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Viceprezident Lady promluvil o nové Nivě, zkouší popřít obavy z jejího úpadku
15.2.2022 | Petr Prokopec
Už za dva roky dorazí nová generace Nivy a vzhledem k její už potvrzené technice se tradiční klientela pochopitelně obává, zda vůbec ještě půjde o stroj ctící terénní kredit originálu. Viceprezident značky říká, že bude, i přes nevhodnou výchozí techniku.
V letošním roce oslaví Lada Niva již pětačtyřicáté narozeniny. Její výroba totiž odstartovala 5. dubna 1977, přičemž původně ruský off-road poháněl atmosférický 1,6litrový motor. Ten byl zvolen záměrně, neboť výkonnější jednotku automobilka v té době neměla. Vydržet s ní Niva musela až do roku 1993, kdy dorazila modernější jedna-sedma doplněná vstřikováním paliva, jenž nahradilo do té doby používané karburátory. Do věčných lovišť nicméně zamířil i původní čtyřstupňový manuál, jehož místo zaujala pětistupňová převodovka.
V této konfiguraci je Niva k dispozici prakticky dodnes, jakkoliv musíme dodat, že Rusové tento legendární model pravidelně modernizovali. Šlo ale o velmi drobné krůčky, které ve srovnání se „západem“ automobilka učinila až s notným zpožděním. Ostatně na stěžejní facelift, jenž kabině dodal třeba klimatizaci, došlo teprve předloni. Jelikož nicméně i díky této strategii zůstává cena nadále velmi nízko při zemi, těší se Niva opravdu nemalému zájmu. Za dané peníze totiž nabízí opravdu vysokou uživatelskou hodnotu.
Již za dva roky se nicméně dočkáme nástupce, který stejně jako veškeré budoucí produkty Lady a nyní již sesterské Dacie dorazí na modulární platformě CMF-B. S novou architekturou bude spojen jak vyšší komfort, tak i lepší konektivita. Značná část publika však má obavy, aby Niva příliš „nevyměkla”. Pokud ovšem můžeme věřit viceprezidentovi značky Lionelu Jailletovi, pak by na něco takového nemělo dojít. I když AvtoVAZ vzejde z relativně nevhodné platformy, automobilky použije „speciální moduly, které napomohou jejím schopnostem“.
Co přesně je tím míněno, Jaillet již neupřesnil. Dodal nicméně, že ruské automobilce má podat pomocnou ruku externí společnost. Dá se tedy předpokládat, že AvtoVAZu budou do vývoje „kecat“ off-roadoví experti, jenž mají zajistit, že druhá generace ve srovnání s tou první jen získá, ovšem neztratí mnoho ze svého terénního kreditu. To bude ostatně stěžejní, neboť originál má vydržet v prodeji nejméně do roku 2026, a tak bude nové generaci po nějaký čas nastavovat jisté zrcadlo.
Jaillet navíc naznačil, že ani zmíněné datum nakonec nemusí být konečnou. V důsledku stále přísnějších emisních standardů se sice Niva musela oficiálně stáhnout ze zahraničních trhů, na tom domácím ovšem může bez problémů fungovat i nadále. Loni přitom registrace vzrostly o 4,8 procenta, díky čemuž byla terénní legenda šestým nejprodávanějším vozem v Rusku. AvtoVAZ by tak vskutku byl proti sobě, kdyby tento model poslal do důchodu - zvláště když jej k tomu nikdo nenutí.


Nová Lada Niva má na originál z roku 1977 navázat jak designově, tak i svými schopnostmi. S premiérou se přitom počítá za dva roky. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku včera 11:35
- Ostrá reakce Tardozziho včera 11:09
- Zralost Ogury udělala dojem včera 10:00
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? 21.12.2025
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. 20.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 10 hodinami
Číňané začali v novém prodávat rodinné SUV za 275 tisíc, které sveze i 7 lidí. Ovládá se pomocí gest
včera
Max Verstappen bude dál potají jezdit s číslem 1, použil variaci na starý trik
včera
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát i Dacií
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.22. 22:54 - abgx1
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- BMW Divize 12.22. 19:06 - jerry
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.22. 10:18 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
