Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen I.D. do detailu i zevnitř, je opravdu prostorný
30.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Údajně převratná ryze elektrická prvotina VW počítá s elektromotorem se 170 k. Stovku dá za 8 s a vejde se toho do něj spousta.
S elektrickým konceptem I.D. nás Volkswagen seznámil ještě před zahájením pařížského autosalonu. Dosud přitom bylo zvykem, že danou premiéru doprovázela řada dalších debutů a vášnivé bouchání šampaňského. Kauza Dieselgate ale vše změnila, přičemž podle šéfa VW Group Matthiase Müllera zůstane jako nemalý předěl zapsána v historii koncernu. „Všemi myslitelnými zdroji přitom pracujeme na tom, abychom odhalili kořeny skandálu a zároveň se jím prokousali.“
Aby Volkswagen získal zpět důvěru těch, kterým na tom z jakéhokoli důvodu sejde, zavázal se k nemalým investicím do elektromobility. Do roku 2025 by tak mělo dorazit hned 30 vozů, jenž se obejdou bez konvenčního ústrojí. Neznamená to ovšem, že by VW Group na benzinové a dieselové agregáty zanevřel. „Budoucnost patří elektřině. Nicméně klasické pohonné jednotky budou hrát klíčovou roli po přinejmenším dvě dekády,“ dodal Müller.
Volkswagen se tedy dle něj bude věnovat spalovacím motorům věnovat i nadále, my si ovšem aktuálně posvítíme blíže na jeho již zmiňovanou prvotinu I.D. Ta se zatím ukázala jen ve formě konceptu, produkční verzi ovšem máme čekat v roce 2020. Dle Volkswagenu přitom máme v jejím případě počítat s různě naladěnými elektromotory a lithium-iontovými bateriemi o různé kapacitě, a to v závislosti na potřebách zákazníků.
Koncept pak u roztáčené zadní nápravy hostí pohonnou jednotku produkující 170 koní, s nimiž má zrychlení z klidu na stovku zabrat méně než 8 sekund. Nejvyšší rychlost činí 160 km/h, zatímco dojezd byl vypočítán na 400 až 600 kilometrů. Použita byla metodika NEDC, realita tedy nejspíše bude jinde. Vše bude záviset i na velikosti baterií usazených v podlaze platformy MEB, nic konkrétního ale značka nezmínila.
Nová architektura je zároveň příslibem nemalého vnitřního prostoru, který bude na úrovni Volkswagenu Passat, přestože zvenčí se elektromobil schová za Golf. V Paříži jsme jej mohli vyzkoušet a vzhledem k délce vozu 4,1 metru je místa uvnitř vážně spousta - usazení dvou dospělých za sebe tady není problém ani náznakem. Takovému výsledku nicméně jistě napomáhá třeba konstrukce sedadel, která v produkční verzi ale nemusí být stejná.
Té prý máme zapomenout i na zadní „sebevražedné“ dveře, od roku 2025 naopak máme počítat s plnohodnotým autonomním řízením. Značka jej nazývá I.D. Pilot a dodává, že k aktivaci se postačí dotknout loga na volantu, jenž následně zmizí v palubce. Což je jedna z věcí, které fungují i v konceptu.
Kromě toho Volkswagen počítá s nahrazením klasického klíčku mobilní aplikací, jenž vám umožní nejen otevřít či zavřít dveře, ale také nastartovat. Její součástí navíc bude profil Volkswagen ID, díky kterému budete moci přenášet osobní nastavení napříč koncernovými vozy. Platí to přitom nejen o poloze sedadel, ale také třeba klimatizaci, hudebním archivu či seznamu kontaktů. Navigace pak využije head-up displeje.
Dodat lze již jen tolik, že první elektromobil Volkswagenu dostane k dispozici indukční i rychlodobíjení. Německá automobilka by přitom velmi ráda do roku 2025 prodávala každých dvanáct měsíců milion aut osazených alternativním ústrojím, což má srazit jejich cenu na přijatelnou úroveň. Jsme zvědavi, jak dlouho se Němci této vize budou držet...



























Koncepční Volkswagen I.D. se ukázal naživo v Paříži...
...i na nové rozsáhlé fotogalerii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 5 hodinamiFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Suverénní vítězství Marca Marqueze ve Sprintu včera 15:24
- PP získal Gonzalez, 18. Salač včera 14:25
- Moto3: PP si vyjel Perrone včera 14:24
- Místo Salače zřejmě Deniz Öncü včera 11:34
- Pole Position si vyjel Bezzecchi, M. Marquez crash včera 09:00
Nejnovější články
Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před hodinouElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
před 3 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 5 hodinamiVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
před 6 hodinamiNejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Onboard videa 08.16. 22:28 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan