Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen I.D. do detailu i zevnitř, je opravdu prostorný
30.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Údajně převratná ryze elektrická prvotina VW počítá s elektromotorem se 170 k. Stovku dá za 8 s a vejde se toho do něj spousta.
S elektrickým konceptem I.D. nás Volkswagen seznámil ještě před zahájením pařížského autosalonu. Dosud přitom bylo zvykem, že danou premiéru doprovázela řada dalších debutů a vášnivé bouchání šampaňského. Kauza Dieselgate ale vše změnila, přičemž podle šéfa VW Group Matthiase Müllera zůstane jako nemalý předěl zapsána v historii koncernu. „Všemi myslitelnými zdroji přitom pracujeme na tom, abychom odhalili kořeny skandálu a zároveň se jím prokousali.“
Aby Volkswagen získal zpět důvěru těch, kterým na tom z jakéhokoli důvodu sejde, zavázal se k nemalým investicím do elektromobility. Do roku 2025 by tak mělo dorazit hned 30 vozů, jenž se obejdou bez konvenčního ústrojí. Neznamená to ovšem, že by VW Group na benzinové a dieselové agregáty zanevřel. „Budoucnost patří elektřině. Nicméně klasické pohonné jednotky budou hrát klíčovou roli po přinejmenším dvě dekády,“ dodal Müller.
Volkswagen se tedy dle něj bude věnovat spalovacím motorům věnovat i nadále, my si ovšem aktuálně posvítíme blíže na jeho již zmiňovanou prvotinu I.D. Ta se zatím ukázala jen ve formě konceptu, produkční verzi ovšem máme čekat v roce 2020. Dle Volkswagenu přitom máme v jejím případě počítat s různě naladěnými elektromotory a lithium-iontovými bateriemi o různé kapacitě, a to v závislosti na potřebách zákazníků.
Koncept pak u roztáčené zadní nápravy hostí pohonnou jednotku produkující 170 koní, s nimiž má zrychlení z klidu na stovku zabrat méně než 8 sekund. Nejvyšší rychlost činí 160 km/h, zatímco dojezd byl vypočítán na 400 až 600 kilometrů. Použita byla metodika NEDC, realita tedy nejspíše bude jinde. Vše bude záviset i na velikosti baterií usazených v podlaze platformy MEB, nic konkrétního ale značka nezmínila.
Nová architektura je zároveň příslibem nemalého vnitřního prostoru, který bude na úrovni Volkswagenu Passat, přestože zvenčí se elektromobil schová za Golf. V Paříži jsme jej mohli vyzkoušet a vzhledem k délce vozu 4,1 metru je místa uvnitř vážně spousta - usazení dvou dospělých za sebe tady není problém ani náznakem. Takovému výsledku nicméně jistě napomáhá třeba konstrukce sedadel, která v produkční verzi ale nemusí být stejná.
Té prý máme zapomenout i na zadní „sebevražedné“ dveře, od roku 2025 naopak máme počítat s plnohodnotým autonomním řízením. Značka jej nazývá I.D. Pilot a dodává, že k aktivaci se postačí dotknout loga na volantu, jenž následně zmizí v palubce. Což je jedna z věcí, které fungují i v konceptu.
Kromě toho Volkswagen počítá s nahrazením klasického klíčku mobilní aplikací, jenž vám umožní nejen otevřít či zavřít dveře, ale také nastartovat. Její součástí navíc bude profil Volkswagen ID, díky kterému budete moci přenášet osobní nastavení napříč koncernovými vozy. Platí to přitom nejen o poloze sedadel, ale také třeba klimatizaci, hudebním archivu či seznamu kontaktů. Navigace pak využije head-up displeje.
Dodat lze již jen tolik, že první elektromobil Volkswagenu dostane k dispozici indukční i rychlodobíjení. Německá automobilka by přitom velmi ráda do roku 2025 prodávala každých dvanáct měsíců milion aut osazených alternativním ústrojím, což má srazit jejich cenu na přijatelnou úroveň. Jsme zvědavi, jak dlouho se Němci této vize budou držet...



























Koncepční Volkswagen I.D. se ukázal naživo v Paříži...
...i na nové rozsáhlé fotogalerii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
dnesVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Dnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
před 6 hodinamiZkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
před 8 hodinamiReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 9 hodinamiK mání je auto, které osobně zdevastoval „Mr. Bean”. Pak ho nechal opravit, přesto jej prodává s dírou
před 11 hodinamiNa nových Hummerech si dealeři chtěli mastit kapsy, teď je nedokážou prodat ani se slevami 900 tisíc Kč
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.20. 23:34 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.20. 16:41 - pavproch
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam