Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km
7.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Volkswagen představil model Twin-Up využívající diesel-elektrický hybridní systém z hi-tech modelu XL1. Normovaná spotřeba činí 1,1 litru na 100 km.
Volkswagen rozvíjí modelovou řadu svého nejmenšího městského vozítka Up!, další na řadě má být diesel-elektrický plug-in hybrid. Má využívat mírně upravený pohonný systém z Volkswagenu XL1, který je v podstatě výkladní skříní technologií VW. Jeho spotřeba má být pouze 1,1 litru nafty na 100 km.
Twin-Up má vážit 1205 kg a oproti XL1 má mít lepší elektromotor, větší baterii a 33litrovou nádrž na naftu. Spalovací motor je stejný dvouválec s turbem o objemu 0,8 litru, který produkuje 48 koní a 120 Nm. Elektromotor přidává dalších 48 koní a 147 Nm. Kombinovaný celkový výkon je dle VW 75 koní a 215 Nm, na přední kola putuje přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku. Zrychlení na 100 km/h se má odehrát za 15,7 s a maximálka má činit 140 km/h v hybridním módu. Dojezd čistě na elektřinu bude 50 km.
Spotřeba Volkswagenu Twin-Up je dle výrobce 1,1 litru nafty na 100 km. Vzpomeňme si, že ten měl zvládnout 0,9 l/100 km, ale realita byla někde úplně jinde - okolo dvou litrů. Spotřeby 0,9 l dosáhl tak, že téměř půlku z těch 100 km jel čistě na elektřinu a zbytek na naftu. Nepochybujeme o tom, že 1,1 l u Twin-Upu bylo naměřeno stejným zavádějícím způsobem, realitu tedy odhadujeme někam mezi 2 a 2,5 litru na sto.
Diesel-elektrický hybridní systém v Upu není špatný nápad, zejména z hlediska dojezdu a doby nutné pro doplnění zdroje energie vychází mnohokrát lépe, než čistě elektrický e-up!, který by mohl mít problém přejet na jedno nabití Prahu tam a zpět. Bude to však chtít udržet na uzdě cenu - pokud má mít nějaký komerční úspěch, bude muset být znatelně levnější, než 700tisícový e-up!.





Volkswagen Twin-Up! je diesel-elektridký hybrid, podobně jako XL1. Jeho normovaná spotřeba je také tak nereálná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 5 hodinami
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
před 11 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
