Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal budoucí náhradu Passatu kombi, ohromí hlavně prostorem uvnitř
20.11.2019 | Mirek Mazal
Passat je dnes v Evropě bezpečně nejoblíbenějším autem střední třídy, ani časy jeho slávy ale nepotrvají věčně. Jeho náhrada bude téměř jistě elektrická a VW ji nyní ukázal v koncepční podobě.
Volkswagen si trochu nečekaně vybral autosalon v Los Angeles pro odhalení svého sedmého konceptu postaveného na platformě MEB. Návštěvníci autosalonu poprvé uvidí vůz nazvaný ID. Space Vizzion. Jedná se o elektrický model se sportovním nádechem ukazující možnou budoucí náhradu kombíku Passat Variant.
Zatímco koncept je vybaven motorem o výkonu 205 kW (279 koní) uloženým vzadu, produkční model by mohl být vybaven i druhým agregátem zvyšujícím celkový výkon až na konečných 265 kW neboli 360 koní mířících na všechna kola. Díky baterii s kapacitou 82 kWh se koncept vyznačuje odhadovaným dojezdem 483 kilometrů dle amerického cyklu EPA a 590 kilometry odpovídajícími měření dle evropského WLTP. Zhruba půl hodiny by mělo trvat dobití k hodnotám okolo 80 % možnosti akumulátoru. Maximální rychlost plnohodnotného elektromobilu je omezena na 175 km/h s možností zrychlit na stovku za méně než 5 sekund.
Pokud jde o vzhled, Space Vizzion je ze dvou třetin klasický kombík, zbytek evokuje spíše SUV. Slovy výrobce kombinuje „aerodynamický design Gran Turisma s prostorností a všestranností SUV“. Objektivněji působí jednotlivé proporce, které jsou 4 958 milimetrů na délku, 1 529 milimetrů na šířku a 1 897 milimetrů do stran a nesmíme opomenout rozvor 2 964 milimetrů. Podařilo se snížit koeficient odporu vzduchu Cd k hodnotě 0,24.
Celkový vzhled přídě charakterizují bílé štíhlé světelné pásy, osvětlené logo VW, matrixové světlomety IQ Light, voštinové LED pro denní svícení a absence mřížky chladiče. Hladké boky přišly o kliky dveří, místo nich má vozidlo osvětlené dotykové povrchy reagující na detekci pohybu pomocí sytému Keyless Advanced napojeného na klíč nebo spárovaný mobilní telefon. Když se oprávněná osoba dotkne stanovené plochy, světlo zapulzuje, dotyková podložka zavibruje a dveře se otevřou.
Pohledem zezadu vidíme výraznější střešní spojler a níže sportovní difuzor. Přes celou šířku zadní partie vede průhledný červený světelný proužek propojený s členitými koncovými světly LED. Všechny světelné prvky konceptu se aktivují po odemčení automobilu.
V interiéru jsou všechny jízdní informace zobrazeny především na head-up displeji s rozšířenou realitou, který nahrazuje tradiční kokpit. Menší sekundární displej za volantem zobrazuje pouze základní informace a zbytek detailů o infotainmentu, pohodlí, internetových funkcích a nastavení vozidla ukazuje centrální dotyková obrazovka s úhlopříčkou 15,6 palce.
Uvnitř se svezou čtyři pasažéři, německá automobilka však po uvedení vozidla do výroby počítá také s pětimístnou verzi, přičemž prostor pro cestující vzadu by měl překonávat vše, co dnes koncern VW nabízí - v tomto směru má konstrukce elektromobilů velkou výhodu. Pokud jde o další podrobnosti, českého zákazníka jistě potěší dostatečně prostorný zavazadelník o objemu 586 litrů. Není to rekordní hodnota, za nedostačující ji ale nejpíše označí málokdo.
Zajímavé jsou doplňky jako použití materiálu AppleSkin, zabudování ambientního osvětlení s 30 barvami na výběr, nechybí hlasové ovládání, Smart Climate, volant s kapacitními dotykovými panely nebo zvláštnost řazení pod volantem. Multimediální interakce s řidičem usnadní signalizaci různých sdělení jako například detaily nabíjení, výzvy k brzdění, navigaci, příchozí hovory, rozloučení a podobné rozmařilosti. Vůz by se měl dostat do prodeje v průběhu příští dekády, přičemž Passat nejspíše nenahradí okamžitě, ale bude s ním nejprve na trhu koexistovat jako nyní Golf 8 v kompaktní elektromobil ID.3.












Budoucím nástupcem Passatu Variant je elektrická kombinace SUV a kombíku posazená na 22palcových kolech
Zdroj: Volskwagen
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejčtenější články
Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva