Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíc poruchová ojetá SUV všech stáří a jejich obvyklé závady
23.9.2019 | Mirek Mazal
SUV dnes lákají ke koupi jako žádná jiná auta a stále více to platí i mezi ojetinami. Pokud po některém z nich toužíte, máme pro vás 10 modelů, kterým je podle TÜV lepší se vyhnout.
SUV jsou dnes v módě. Oblíbenost sportovně užitkové kategorie roste s věkem, starší lidé se častěji zajímají o praktické nasedání vykoupené vyšší spotřebou paliva nebo zranitelností chodců. Se sportem či užitkem má volba zákazníků obvykle pramálo společného, preference lidí ale nemá smysl soudit - každý si kupuje to, co je jeho srdci či mysli nejbližší.
Pokud tedy pro SUV míříte a z jakéhokoli důvodu si nechcete koupit úplně nové auto, jistě vás bude jedním z nejpodstatnějších ukazatelů spolehlivost. V průběhu léta jsme vám ukázali ty nejméně poruchové modely všech stáří dle dat německého TÜV a protože každý podobný žebříček má dva konce, musíme navázat i přehledem modelů, které jsou poruchové naopak nejvíce.
Vozy uvedené v seznamu níže jsou nejvíce náchylné k vážnějším nedostatkům, proto je radno dát přednost jiným. Jde o 10 vozů, které jsme seřadili podle abecedy včetně uváděné procentuální četnosti závad. Ta je uvedena v procentech pro vozy daného věkového rozmezí, v závorce je pak průměr pro všechna auta stejného stáří bez ohledu na třídu. U každého vozu pak přidáváme výčet typických nedostatků - to abyste v případě, že o některý z nich přece projevíce zájem, věděli, na co si dávat pozor.
Nejproblematičtější SUV různého věku podle TÜV Report 2019
1. BMW X5/X6 (2013 - 2018)
2-3 roky: 6,3 (Ø 5,9)
4-5 roků: 10,0 (Ø 10,4)
V posledních letech slýcháme v souvislosti se špatnou spolehlivostí o některých BMW stále častěji a předchozí generace modelů X5 a X6 patří mezi ně. Vyšší kilometrový nájezd se podepisuje na ztrátách oleje či poškození náprav. Problémy bývají se systémem start-stop a také s špatně fungující klimatizací. Obojí ale bývá řešitelné softwarovou cestou.



2. Dacia Duster (2010 - 2017)
2-3 roky: 10,5 (Ø 5,9)
4-5 roků: 17,5 (Ø 10,4)
6-7 roků: 21,8 (Ø 16,2)
Duster je populární až k zbláznění, spolehlivý ale není ani trochu - ve všech věkových kategoriích platí za jedno z nejporuchovějších aut vůbec. Trápí jej hlavně nespolehlivost převodovky a motorů napříč portfoliem - naftové agregáty ztrácí olej, benzínové jednotky se potýkají s četným poškozením zapalovacích svíček.
3. Hyundai Tucson (2005 - 2010)
8-9 roků: 27,6 (Ø 22,2)
10-11 roků: 32,6 (Ø 27,9)
Předchůdce ix35 z Nošovic si u zákazníků též vedl dobře, se spolehlivostí je ale s odstupem času na štíru. Data ukazují na často pokažený startér, zaznamenávají hluk od spojového ložiska, odstavené ABS, vadné turbodmychadlo u dvoulitrového turbodieselu a občas praskne rozvodový řemen šestiválcového benzínu.
4. Hyundai ix35 (2010 - 2015)
4-5 roků: 11,9 (Ø 10,4)
6-7 roků: 17,1 (Ø 16,2)
Následuje nástupce Tucsonu s odlišným jménem. Už během svého životního cyklu se musel podrobit několikerým svolávacím akcím, například modelový rok 2012 zaznamenal nespolehlivý předepínač bezpečnostního pásu řidiče. Dieselové verze byly svolány za účelem opravy brzdného účinku. Problémy byly také s nezhasínajícím palubním osvětlením, které dokázalo vybít baterii. A tyto potíže nebyly vyřešeny zdaleka u všech prodaných voz.
5. Kia Sportage (2004 - 2010)
8-9 roků: 25,6 (Ø 22,2)
10-11 roků: 32,9 (Ø 27,9)
Kia Sportage se u Němců zažila jako další dobře prodávané, ale problematické zboží. Potíže se dotýkají praskajícího rozvodového řemene u šestiválců, přeplňované agregáty zlobí turbodmychadlo, uniká olej, kazí spojka, nefunguje ABS a klimatizace si klidně žije vlastním životem. Některé ojetiny z roku 2006 dodnes nemají vyměněný spínač brzdových světel, který chronicky trpí poruchami.
6. Kia Sportage (2010 - 2015)
4-5 roků: 15,2 (Ø 10,4)
6-7 roků: 16,7 (Ø 16,2)
Sedmiletá záruka by se měla vypořádat s reklamací chodu motoru, kde úřaduje vadná řídící jednotka. Nepotěší ani problémy s klimatizací, ani nadměrné opotřebení spojky, které se u Sportage třetí generace též objevuje.
7. Mercedes třídy M (2005 - 2011)
8-9 roků: 24,6 (Ø 22,2)
10-11 roků: 27,4 (Ø 27,9)
Velkou předností Mercedesu W 164 byl vzduchový podvozek a osmiválcové motory. Obě příplatkové libůstky se staly pramenem nejčastějších problémů. Ojetiny s Airmaticem trpí na podceněnou údržbu a dodatečné opravy vzduchového mechanismu se mohou vyšplhat do vysokých částek. Šestiválcové a osmiválcové motory měly defekty na vyvažovací hřídeli.
8. Mitsubishi Outlander (2007 - 2013)
4-5 roků: 11,5 (Ø 10,4)
6-7 roků: 16,9 (Ø 16,2)
8-9 roků: 26,9 (Ø 22,2)
Trable způsobuje především elektronika. Řešením je odpojení a následné připojení akumulátoru, což se v nesnázích může jevit jako jediná spása. Dále jsou známé stížnosti na ventilátor chladiče nebo lidem vadí vyšší spotřeba těžkého SUV.
9. Nissan Juke (2010 - dodnes)
2-3 roky: 7,1 (Ø 5,9)
4-5 roků: 9,9 (Ø 10,4)
6-7 roků: 17,4 (Ø 16,2)
Zájemci o vůz po předchozím majiteli by si měli dát pozor na plně funkční elektroinstalaci. Na místě je dále zjistit provedení výměny řídící jednotky, která se nahrazovala v rámci uznané záruky. Nespolupracující snímače tlaku vyžadovaly také hromadnou svolávací akci.
10. Nissan Qashqai (2007 - 2013)
4-5 roků: 12,8 (Ø 10,4)
6-7 roků: 19,8 (Ø 16,2)
8-9 roků: 29,0 (Ø 22,2)
10-11 roků: 35,8 (Ø 27,9)
Poslední zástupce nejproblematičtějších SUV je opět od Nissanu. Název automobilky a jméno modelu ho katapultovaly na konec, ani optikou míry poruchovosti ale na lepší umístění nemá nárok. TÜV zachytilo abnormálně prosakující tlumiče, zaseklé třmeny brzd a pískající brzdy obecně. Dieselový agregát se vyznačuje poškozením pístních ojnic, což není žádná drobná porucha.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
před 9 hodinami - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
dnes - Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
17.1.2021 - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021
Nejčtenější články
- Elektromobily emitují víc pevných částic než konvenční auta, varuje OECD, situaci jen zhorší
22.12.2020 - Někdejší fanoušek Tesly cpe do Modelu S motor V8, přinutila ho k tomu sama automobilka
22.12.2020 - Apple prý dál chystá vlastní auto, má přijít s řešeními, na nichž si automobilky vylámaly zuby
22.12.2020 - Nástupce nejpraktičtější Dacie dorazí už příští rok, bude to úplně jiné auto než dnes
22.12.2020 - Faleš moderních aut dosáhla další dimenze, výrobci novou technikou simulují tu starou
22.12.2020 - První hybridní karavan se na pohled zdá prťavý, po zastavení ale ukáže, co dovede
22.12.2020 - Lada Niva 2021 se do detailu předvedla na videu, první pohled do interiéru je zklamání
22.12.2020 - Autoři řekli víc ke svému revolučnímu pohonu aut, Chobotnice roztahuje chapadla
22.12.2020 - 36 let starý Mercedes na Autobahnu ukázal, jak rychlá byla auta už v časech Škod 120
22.12.2020 - Muž si k 80. narozeninám koupil své 80. Porsche, skladuje je v vlastním stylovém domě
22.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 16:51 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 16:05 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 15:47 - ctrl_j
- Politický koutek 12:27 - Dix
- Offroad/SUV dělník do 150 10:22 - Snowman000
- Volkswagen obecne 09:42 - Snowman000
- Rychlodotazy 09:33 - Snowman000
- Dálniční známka 2021 21:11 - Jenyk
- Nesvieti spiatočka 20:48 - hyundaiclub
- Koronavirus 13:18 - řidičBOB