Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani

Švédové překonali očekávání. Místo čtyřkolky schopné konkurovat BMW M3 a Audi RS4 je tady kompaktní sedan s dynamikou Porsche Turbo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani

17.6.2012 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédové překonali očekávání. Místo čtyřkolky schopné konkurovat BMW M3 a Audi RS4 je tady kompaktní sedan s dynamikou Porsche Turbo.

Když jsme v souvislosti s první fotografickou upoutávkou nového Volva S60 od dvorního úpravce Polestar psali o švédské M3, velikostně to patrně nebyl špatný příměr. Tím ale veškerá podobnost končí. Matně modrá šedesátka si totiž svou dynamikou vyšlápne rovnou na M5 a téměř se vyrovná Porsche Turbo.

Spekulacím o možném použití atmosférického vidlicového osmiválce od Yamahy jsme nevěřili už od začátku a tato nedůvěra se ukázala jako správná. Volvo S60 Polestar vychází z modelu T6 s přeplňovaným řadovým šestiválcem o objemu 3,0 litru, výkonu 304 koní při 5 600 otáčkách a točivém momentu 440 Nm od 2 100 do 4 200 ot./min.

Pomocí sériového agregátu se sedan střední třídy dostane na stovku za 6,1 sekundy a bez větších obtíží jede 250 km/h. Lidé od Polesteru se však s pohonnou jednotkou B6304T4 příliš nemazlili. Použili větší turbodmychadlo typu Garret 3171, nerezové výfukové potrubí o průměru 89 mm, upravili hlavu válců i spalovací komory (jak přesně, to neuvádí) a nainstalovali nové, odolnější ojnice.

Motor je po těchto změnách schopen při 6 500 otáčkách odevzdat 508 koní a o tisíc otáček níže odchází z klikové hřídele na upravenou šestistupňovou manuální převodovku M66C s těsněji poskládanými stupni 575 newtonmetrů.

Výkon je přenášen na všechna čtyři kola pomocí čtvrté generace vícelamelové spojky Haldex, zde ve verzi e-LSD se schopností fungovat podobně jako samosvorný diferenciál. Tato výbava stačí (i přes ne úplně ideální hmotnost 1 640 kg) k akceleraci na stovku jen za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost 300 km/h.

Udržet vůz na silnici pomáhá rozšířený rozchod obou náprav - o 20 mm vpředu a 40 mm vzadu, podvozek snížený o 30 milimetrů, tlumiče značky Öhlins, zesílené stabilizátory, tužší silentbloky na zavěšení, pomocných rámech i motoru, křížové rozpěry vpředu i vzadu, ale také nové naladěný elektro-hydraulický posilovač řízení EHPAS.

Do blatníků byla vměstnána devatenáctipalcová kola o šířce devět a půl palce s pneumatikami 265/30 R19. Za nimi se jsou namontované odvrtávané brzdy Brembo s průměrem 380 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 302 mm kotouči vzadu s nedefinovanými třmeny. Exteriér auta se oproti tovární verzi R měnil jenom decentně. Přibyl zadní karbonový difuzor a spoilery pod předním nárazníkem i na víku kufru. V kabině objevuje pouze alcantara na všech důležitých ovládacích prvcích jako je volant nebo řadička a částečně jsou jím potažené také sedačky.

Nové Volvo S60 Polestar bylo představeno včera na akci Gothenburg City Race a vzniklo zatím pouze v jediném exempláři. Pokud by se ale našlo dost zájemců, malá severská stíhačka by mohla být vyráběna v omezených sériích.


Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 1 - Volvo S60 Polestar 01Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 2 - Volvo S60 Polestar 02Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 3 - Volvo S60 Polestar 03Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 4 - Volvo S60 Polestar 04Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 5 - Volvo S60 Polestar 05Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 6 - Volvo S60 Polestar 06Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 7 - Volvo S60 Polestar 07Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 8 - Volvo S60 Polestar 08Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 9 - Volvo S60 Polestar 09Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 10 - Volvo S60 Polestar 10Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 11 - Volvo S60 Polestar 11Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 12 - Volvo S60 Polestar 12
Akcelerace na stovku zabere u tohoto auta pouze 3,9 sekundy

Miro Mihálik

Diskuze 8 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.