Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90 bude i tříválcové, 1,5litrový objem doplní turbo a elektromotor
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prototyp velkého sedanu s titěrným motorem je již na světě, sériové provedení se ale teprve chystá. A v plánu je i produkční S90 Coupe.
Švédská automobilka v minulém týdnu oficiálně představila nové Volvo S90, čímž rozpoutala poměrně vzrušenou debatu. Na jedné straně tábora se přitom nacházejí naprostí příznivci tohoto sedanu, kteří obdivují jeho design a jimž nevadí maximálně dvoulitrový objem motorů pod kapotou. Druzí se ovšem nemohou smířit s podivně stylizovanou zádí a především faktem, že vlajková loď značky nemá v nabídce jediný „pořádný motor” - je poháněna pouze čtyřválci. Jak se však nyní ukazuje, dvoulitry nakonec nebudou jedinými pohonnými jednotkami, které se v motorovém prostoru objeví. Změnu k lepšímu ale nečekejte.
Viceprezident Volva pro vývoj a výzkum Peter Mertens nově naznačil, že sedan S90 (a tedy nejspíše i chystané kombi V90) by mohly profitovat také z 1,5litrového tříválce. Tedy opravdu maloobjemové pohonné jednotky. Ta je v současné době vyvíjena společně s mateřským Geely, přičemž skončit by měla pod kapotami vozů posazených na nové modulární platformě CMA, která je určena menším modelům. Jelikož však její architektura vychází z větší platformy SPA, může snadno dojít k rošádě některých komponentů a tedy i motorů.
Volvo S90 by přitom dostalo do vínku hybridní verzi daného ústrojí, jenž kromě 1,5litrového objemu počítá také s přeplňováním a elektromotorem. Nešlo by však o plug-in hybrid, přičemž pohon by směřoval pouze na přední kola. Tím by byl zajištěn rozestup mezi mnohem dražší a výkonnější variantou T8 TwinEngine, která je v současné době nejvýkonnějším hnacím ústrojím porfolia a obě nápravy zaměstnává 407 koňmi a 640 Nm točivého momentu.
Jaký výkon lze očekávat od 1,5litrového hybridu, to je zatím otázkou. Nicméně Mertens potvrdil, že aktuálně již existuje plně funkční prototyp. Dá se tedy předpokládat, že produkční verze se nakonec stane skutečností, i když nějaký ten pátek do jejího příchodu zbývá. Ještě vzdálenější je pak nová „čtyřicítková rodina“, v jejímž případě nic jiného než 1,5litrové přeplňované tříválce pod kapotami nenajdeme. Na druhou stranu, takové Geely má pohonné jednotky používat rovněž s atmosférickým plněním, což je ještě chmurnější vize.
Abychom ovšem dnešní příspěvek zakončili v poněkud optimističtějším duchu, můžeme dodat pár zmínek o kupé. To se nakonec podle šéfdesignéra značky Thomase Ingenlatha má stát skutečností, nicméně jeho příchod nebude okamžitý. Volvo prý nejprve musí v následujících čtyřech letech představit nástupce současných „šedesátkových“ a již zmiňovaných „čtyřicítkových“ modelů. Ty budou světu odhaleny do roku 2019, což je moment, kdy nejstarším modelem značky bude nové Volvo XC90. Počítat lze tedy s jeho modernizací.
Jakmile ovšem veškeré klíčové portfolio bude plně modernizováno, dostanou se Švédové konečně také k okrajovým produktům. Ingenlath přitom naznačil, že produkční verze by se neměla nikterak vzdálit od linií konceptu, který byl nadmíru příznivě přijat. Žádná jiná studie již sériovému provedení předcházet nebude, tu možnost Volvo vyčerpalo v uplynulých letech. Nicméně šéf designu značky nevylučuje, že po kupé by mohl následovat kabriolet. To se ale již bavíme o další dekádě a do té doby se může odehrát ještě mnohé.
Koncepční Volvo Coupe se nakonec má stát realitou, ovšem až na konci dekády
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch