Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen chce zastavit kvalitativní sešup Golfu, už ví, že s jeho osmou generací šlápl vedle
17.5.2022 | Petr Prokopec
„Tohle není Golf,” řekl nám jeden z dlouholetých zákazníků Volkswagenu a sériový kupec kompaktní ikony, když si vyzkoušel jeho osmou generaci. A nechal si zatím číslo sedm. VW chce takovým dát za dva roky nový důvod k zamyšlení.
Přiznejme si na rovinu, že osmá generace Volkswagenu Golf se příliš nepovedla. Automobilka ostatně měla problémy již při vývoji, načež musela přistoupit k mnoha odkladům. Němci se totiž rozhodli, že novinku posunou na úroveň Mercedesu třídy A a zároveň přidají na digitalizaci, aby vůz se spalovacím ústrojím nevypadal vedle chystané elektrické rodiny ID jako předpotopní dinosaurus. Zrovna to se ovšem nepovedlo, právě se softwarem měl (a vlastně nadále má) VW ty největší potíže.
V říjnu 2019 jsme se ale nakonec dočkali premiéry, o dva měsíce později vůz zamířil za prvními zákazníky. V mezičase jej nicméně měli možnost otestovat novináři, kteří ani zdaleka nesršeli nadšením. Místo toho ze všech stran padala kritika, přičemž palec dolů dávala Golfu i jinak obvykle nekritická německá média. Do toho všeho navíc přišel koronavirus, po němž následoval nedostatek čipů. Loni tak bylo v Evropě prodáno jen 214 069 kusů, tedy pomalu nejméně v historii.
O to větší naděje jsou nyní spojovány s faceliftem, který má dorazit v roce 2024. V případě exteriéru přitom můžeme očekávat nové světlomety, stejně jako lehce pozměněnou masku a jiné nárazníky. Čelním partiím by měla stát vzorem již zmiňovaná rodina ID, kromě toho VW našel inspiraci také u některých svých SUV. Rozhodně bychom ale neměli očekávat nějaké velké designové hrátky, ostatně zrovna vzhled není tím nejproblematičtějším místem.
Kolegové z Auto Bildu informují, že automobilka nebyla hluchá ke kritice svých věrných zákazníků a s modernizací chce dát zapomenout na největší přešlapy. VW se tak nepřekvapivě měl zaměřit hlavně na interiér, ze kterého zmizí jeden z nejvíce kritizovaných prvků, a to tvrdé plasty a celkově méně kvalitní materiály. S těmi Němci přišli ve snaze o udržení nákladů na uzdě, onen nedokonalý software je totiž vyšel velmi draho. Kromě nových měkčených materiálů by nicméně měla dorazit také moderní multimédia spárovaná s většími displeji. VW by přitom měl zapracovat i na přístrojovém štítu, který je sice digitální, ovšem vypadá poněkud lacině. A jsme docela zvědavi, jestli se s faceliftem vrátí plynová vzpěra kapoty motoru, o kterou Golf VIII nepochopitelně přišel (a Octavia IV ji dostala) a stala se jedním ze symbolů šetření na nevhodných místech.
Otázkou je motorový prostor, a to zejména v případě dieselů. Jak jsme již uvedli, facelift by měl dorazit v roce 2024, tedy krátce před zavedením nové emisní normy. Evropská unie se ji snaží postavit tak, aby kromě elektrifikovaných aut jejím sítem již prakticky nic neprolezlo. Je tedy dost možné, že VW již do motorů TDI investovat nebude a místo toho se zaměří pouze na mild-hybridní a plug-in hybridní agregáty. Vyřazeny by tak mohly být i ty čistě benzinové.
Vše je pochopitelně třeba brát jako neoficiální informace, jelikož zezelenat ale hodlá víceméně celý koncern VW, pak je prakticky jisté, že spalovací motory bez elektrifikace postupně začnou z nabídky mizet. To by ovšem vedlo k dalšímu zdražení, minimálně po stránce cenové by se tedy Golf na úroveň třídy A skutečně dostal. Tím by ovšem kritiky mohlo přibýt a tak mizerné prodeje by paradoxně mohly dále klesat.
Lze pak už jen dodat, že krátce po debutu Volkswagenu Golf byla představena i Škoda Octavia čtvrté generace. Také v jejím případě tedy můžeme očekávat facelift, ten nicméně dorazí s několikaměsíčním zpožděním. Český vůz se přitom rovněž zvenčí změní jen minimálně, uvnitř pak čekejme hlavně novou elektroniku a možná i celkově jiný koncept ovládání klíčových prvků, neboť to je v Octavii znovu pro zlost.
Osmá generace Volkswagenu Golf nebyla zrovna vlídně přijata, za čímž stojí problémy se softwarem, na jehož konto Němci obětovali mnohé kvalitnější materiály.. Foto: Volkswagen
Facelift by měl mnohé přešlapy napravit, přičemž zvenčí bude ovlivně elektrickou rodinou ID. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 51 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva