Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport: sériová verze je nejsilnější GTI všech dob
9.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
GTI Clubsport přijede do Frankfurtu a svému konceptu jako by z oka vypadla. Nabídne 265 koní, což je nejvíc v historii Golfu GTI, stovku dá za 6 sekund.
Také fanoušci Golfu GTI se mohou na autosalon ve Frankfurtu těšit, protože Volkswagen přiveze produkční Clubsport, který je oslavou 40 let Golfu GTI. Koncept se stejným jménem se ukázal před pár měsíci a je potřeba být skutečně pozorný, aby člověk tahle dvě auta od sebe rozeznal - změny oproti sériovému autu jsou minimální, pokud vůbec nějaké.
Snad jen kola jsou na konceptu trochu více vystrčená z podběhů, jinak jsou na produkčním autě stejné odrazky v nárazníku, stejné křídlo nad zadním čelem a stejně pozměněný přední nárazník. Člověk by řekl, že ve Wolfsburgu jen smazali slovo Concept z dotčených míst, nafotili novou fotogalerii a poslali GTI Clubsport do světa. To je ale samozřejmě velmi dobrou zprávou pro ty, kterým se koncept líbil.
Kola budou k mání v rozměrech 18 a 19 palců, zde pravděpodobně vidíme ta větší, a změny na karoserii mají být aerodynamicky funkční. Další unikátní změny v designu jsou např. černé kryty zrcátek, větší koncovky výfuku nebo třeba černé pruhy na stranách auta, které odkazují na původní Golf GTI z roku 1976.
Další dobrou zprávou je, že motoru zůstalo slibovaných 265 koní. Stále má čtyři válce a dva litry objemu, jen je upravený, aby nabídnul více výkonu než kdykoliv v historii Golfu GTI. Krátkodobě nicméně motor v této verzi nabídne až 290 koní, to když zadupnete plyn do podlahy. I díky tomu má být GTI Clubsport na stovce za 6 vteřin a zvládnout maximálku 250 km/h, vyberete-li si šestistupňový manuál. K mání je i DSG, se kterým trvá zrychlení 5,9 s a maximálka je 249 km/h.
Také kabina dostala pár novinek, jako např. závodní sedačky částečně čalouněné Alcantarou a s voštinovým vzorem. Červené prošívání a hlavice řadicí páky s důlky jako u golfového míčku jsou dalšími zajímavými detaily, stejně jako nové obložení palubní desky a dveří také s voštinovým designem. Po stránce cen nicméně zatím nevíme nic, počkejme si do Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
VW Golf GTI Clubsport oslavuje 40 let Golfu GTI a nabídne pořádnou porci výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva