VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino

Nejsilnější dieselové provedení vstupuje zatím jen na španělský trh. K mání je ovšem pouze v nejvyšší výbavě, cena tak poněkud narostla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino

26.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejsilnější dieselové provedení vstupuje zatím jen na španělský trh. K mání je ovšem pouze v nejvyšší výbavě, cena tak poněkud narostla.

Nabídka Volkswagenu Polo v České republice není zrovna košatá. K dispozici je totiž pouze pětidveřové provedení, jež si můžete koupit se třemi benzinovými a jedním dieselovým motorem. Pak tu máme dvě úrovně výbavy a pár příplatků, tím ale oficiální ceník končí. V zahraničí ovšem takovou bídu s nouzí netřou. Kupříkladu ve Španělsku nyní vstupuje do prodeje také verze 1,4 TDI, jejíž výkon narostl na 105 koní. Tento, dříve pouze avizovaný vrchol naftové řady faceliftovaného Pola přitom zatím kupodivu nenajdeme ani v ceníku v pro něj domácím Německu.

Ani u špičky dieselové nabídky tedy nelze očekávat, že by nebyla mání v jiných zemích, otázkou však zůstává, zda dorazí také do českých luhů a hájů - přeci jen třeba ve Španělsku je nejsilnější varianta 1,4litrového tříválce spojena pouze s nejvyšší úrovní výbavy, která se nazývá Sport. V ČR ovšem pro změnu nejslabší úroveň téhož motoru dostanete jen s nižším stupněm (zvaným Comfortline).

Vyřešení tohoto sporu ale ponechme času a českému zastoupení německé značky. My se místo toho podíváme na technická data, která modelu přisuzují akceleraci z klidu na stovku za 9,9 sekundy. Spotřeba má pak činit 3,4 l/100 km a korespondující emise CO2 tedy 88 g/km. Ve všech případech jde přitom o parametry spojené s pětistupňovým manuálem a standardním systémem start/stop.

Samotná výbava pak ve Španělsku zahrnuje 15palcová litá kola, audiosystém s přehrávačem CD a dotykovou obrazovkou, sportovní sedadla, kůží obšitý volant nebo elektrické ovládání všech čtyř oken. Mimo to pak nechybí ani vyhřívaná zpětná zrcátka nebo mlhovky, v rámci uvedení na trh dostáváte gratis ještě automatickou klimatizaci, tempomat a systém autonomního brzdění ve městě.

Zatímco soupis výbavy je ryze informativní, cena by již jistou váhu mít mohla, vypočíst z ní totiž můžeme tu předpokládanou českou. Tak tedy, pro nás nepodstatné třídvířko stojí jako 1,4 TSI Sport ve Španělsku 19 240 Eur (cca 530 000 Kč), za pět dveří pak dáte 19 790 Eur (545 000 Kč). Slabší diesel přitom již na této úrovni nedostaneme, pomoci si tak musíme benzinovou verzí.

Zatímco tedy na jihozápadě Evropy platíte za Polo 1,2 TSI s výkonem 90 koní a výbavou Sport 17 100 Eur (471 000 Kč), v ČR dané provedení se srovnatelnou úrovní Highline vychází na 337 900 Kč. Cenový rozdíl tedy činí přibližně 133 tisíc korun, obdobnou sumu pak zřejmě budeme moci odečíst i u dieselové verze. Pětidvířko by tedy mohlo stát okolo 410 000 Kč - pokud se k nám ovšem někdy dostane...


VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 1 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 01VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 2 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 02VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 3 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 03VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 4 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 04VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 5 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 05VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 6 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 06VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 7 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 07VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 8 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 08VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 9 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 09VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 10 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 10VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 11 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 11VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 12 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 12VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 13 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 13VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 14 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 14VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 15 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 15VW Polo 2014 1,4 TDI 105: vrcholný tříválec jde do prodeje, 105 koní nedá lacino - 16 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 16
Faceliftovaný Volkswagen Polo je konečně k mání také s vykonnější verzi 1,4litrového dieselu. Prozatím však ne na českém trhu

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.