Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zákazník Tesly odmítl převzít úplně nové auto, značka ho osadila neuvěřitelnými pneu. A není jediný
4.3.2022 | Petr Prokopec
Vždy, když už se zdá, že Tesla nemůže v případě provedení nových aut předávaných zákazníkům klesnout hlouběji, stane se něco, co nás vyvede z omylu. Dát na vrcholné verze aut tak pochybnou kombinaci obutí, nad tím už zůstává rozum stát.
Již mnohokrát jsme zmínili, že pneumatiky jsou extrémně důležitou součástí každého automobilu. Nic jiného totiž nezajišťuje jeho kontakt s vozovkou. Problémem nemusí být pouze to, že jsou sjeté či nevyhovují danému ročnímu období. Vaši bezpečnost může ohrozit i to, že každou nápravu či dokonce každé kolo osadíte jiným typem. V té chvíli totiž můžete v každém roku počítat s odlišnou přilnavostí, což mění jízdní vlastnosti, brzdné schopnosti a další klíčové projevy vozu.
Obvykle jsou to majitelé, kteří po koupi vozu začnou třeba kvůli šetření s obutím takto experimentovat, dnes vám ale ukážeme případy, kdy se o postarala sama automobilka, Tesla. Američan Ethan Joseph si totiž objednal Model X Plaid, tedy nejvýkonnější verzi elektrického SUV, jejíž tři motory posílají na všechna čtyři kola více než tisíc koní. Právě u ní tak na pneumatikách záleží především. Něco takového si ovšem ve Fremontu nemysleli, a proto přední nápravu osadili typem Michelin Latitude Sport 3 a zadní obutím Continental Crosscontact LX Sport, což jsou v jednom případě letní a v druhém celoroční pneumatiky. Legálně takto jezdit lze, moudré to ale není u žádného auta, zvláště pak u takového, které zrychlí z 0 na 200 km/h za jednotky sekund.
Ethan se se svou zkušeností podělil na Twitteru a rázem zjistil, že není jediným, komu Tesla dala na auto takto neuvěřitelnou kombinaci obutí. A není to ani nejhorší případ. Kupříkladu uživatel Redditu s přezdívkou IjustgOtHere uvedl, že si 26. února převzal Model Y určený pro jeho ženu. Šlo přitom o variantu Performance, tedy znovu nejvýkonnější provedení v nabídce. Ovšem ani v tomto případě Tesla neodvedla zrovna dobrou práci. Muž totiž o pár dní později zjistil, že na levém zadním kole se otáčí celoroční pneumatika Michelin Pilot Sport All-Season 4, zatímco na tom pravém letní Pirelli P Zero Elect. To už není ani legální.
V reakci na to se ozval další z uživatelů Redditu s přezdívkou SomniacsAlterEgo, který se v žertu ptal, zda u jejich aut nedošlo k záměně. Jeho Tesla byla totiž osazena celoroční pneumatikou Michelin na pravé straně, zatímco pirellka se nacházela na levé. Šlo nicméně o přední nápravu, kde má obutí rozměr 255/35 R21, zatímco zadní sudy mají rozměr 275/35 R21. O záměnu u dvou aut tedy rozhodně nešlo.
Vrátit se přitom v tuto chvíli musíme k Ethanovi, kterému servisní centrum oznámilo, že se s něčím takovým ještě nesetkalo. To může být a s ohledem na výše zmíněné také nemusí být pravda. Ostatně mnoho lidí si takového problému ani nemuselo všimnout, však koho by napadlo na novém autě prohlížet zrovna pneumatiky?
Pro Ethana bylo každopádně pochybení značky příliš velkým soustem, a proto převzetí vozu odmítnul. Může se zdát, že k tomu měl jen pofidérní důvod, ovšem jak jsme již řekli, nic jiného u auta nezajišťuje kontakt s vozovkou než pneumatiky. A pokud Tesla selhává v takové věci, jako je montáž adekvátní obutí, co jiného ještě pokazila či zanedbala? Obavy z takového vozu není těžké chápat.






Teslu ani dosavadní problémy s kvalitou nepřiměly ke snaze předávat kupcům auta v poněkud snesitelnější podobě. Nyní je dokonce osazuje odlišným obutím nejen na různých nápravách, ale dokonce kolech. Vše jen umocňuje skutečnost, že jde o nejvýkonnější verze, a to u Modelu Y i u Modelu X. Ilustrační foto: Tesla
Is it normal for the Plaid X to have two different brands of tires at delivery? Front set are Michelins. Back set are Continentals. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/XBSkrEwPiQ
— Ethan Joseph (@EZebroni) March 3, 2022
Zdroj: Ethan Joseph@Twitter, TeslaLounge@Reddit
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 10 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva