Home > Rubriky a sekce > Přehledy > Článek
Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem
27.3.2020 | Mirek Mazal
Projekt nového nejrychlejšího auta světa není zrovna v nejlepším stavu, i tak si lidé za ním stojící našli čas na ztvárnění simulace, při níž si to jejich Bloodhound LSR rozdává s třemi soupeři.
Loňské podzimní zprávy o jízdě Bloodhoundu LSR rychlostí 1 011 km/h byly optimistickým předvojem přesně opačných zpráv z kraje letošního roku. Týmu připravujícímu nové nejrychlejší auto světa došly peníze a plánování rekordních jízd přes solnou pláň pouště Kalahari muselo být odsunuto na neurčito. Současná ekonomická situace formovaná koronavirem nevěští nic dobrého, přesto z dílny v britském Berkeley vyšlo zajímavé dílo.
Naměřené údaje jízd proudového Bloodhoundu byly využity k počítačové simulaci sprintu století. Vznešeně pojmenovaný závod ilustruje akceleraci LSR proti monopostu Formule 1, Bugatti Chiron a do čtyřčlenného srovnání se přidalo i blíže nespecifikované normální osobní auto.
Pouštní dostihy jinak nesrovnatelných modelů zprvu ovládla formule s těsným závěsem dotírajícího Chironu. Oba stroje vypálili vpřed a dech jim začal lehce docházet až někde kolem 280 km/h. V okamžiku, kdy F1 dosáhla svého maxima při 327 km/h se Bloodhound už hnal vpřed závratným tempem 427 km/h a okolo vedoucí dvojice prosvištěl mrknutím oka. Bugatti pak předjelo monopost při 391 km/h, zatímco LSR se v daném momentu řítilo rychlostí 750 km/h.
Klasické osobní auto nemělo šanci, po 50 vteřinách od společného startu už řidič vítězný Bloodhound, který minul šachovnici rychlostí 1 011 km/h, ani neviděl. Druhé Bugatti následovalo s teoretickou maximálkou 399 km/h a bronzový speciál F1 propásl dobrý nástup kvůli maximálně omezené zpřevodováním, aerodynamikou a dalšími, pro okruhové závodění podstatnými faktory. Jel tedy „pouze” 327 km/h, standardní osobák se musel smířit s dosažením 177 kilometrů ujetých za jednu hodinu.
Proudově poháněný speciál zpočátku nestíhal, ale později nově definoval pojem pozemní rychlosti, Formule 1 i Bugatti Chiron musely jít stranou
Zdroje: Bloodhound LSR@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva