„Vlkův hrádek” osiřel. VW pro nezájem zrušil výrobu elektrického ID.3 v domovské fabrice, i když ji připravil na opak
11.března | Petr Miler
Na tomto kroku Volkswagenu je nejlépe vidět, jak rychle se automobilkám zhroutil sen o výrobě pouze elektrických aut. Ještě loni produkci ID.3 VW ve Wolfsburgu plánoval a upravil tamní linku na to, aby mohla začít, dnes už nedokáže plně využít ani kapacitu továrny v Cvikově. více zde
VW je pod tlakem. Za rok bude nucen prodat v EU 773 tisíc elektromobilů, možná by měl nastoupit cestu Toyoty
10.března | Petr Miler
Volkswagen se ocitá ve stále složitější situaci, do které se ale do značné míry navezl sám. Prodeje jeho elektrických aut se propadají, i když by kvůli plnění limitů stanovených EU měly mířit opačným směrem. Možná už je načase, aby si přiznal pravdu a přestal jít hlavou proti zdi. více zde
Spása pro staromilce, BMW dál vyrábí díly pro auta, která zmizela z prodeje klidně před desítkami let
10.března | Petr Prokopec
Jednou z obav spojených s vlastnictvím staršího, tím spíš pak více či méně vzácného auta je, jak ho vůbec udržíte při životě, pokud se něco pokazí. V případě řady BMW s tím nebudete mít problém ani víc jak 50 let po konci jejich výroby. více zde
Ruský „Mistr Lesník” se ukázal v novém. Těžko zastavitelné monstrum má i silnější motor a moderní interiér
10.března | Petr Prokopec
Hned na první pohled zaujme svým drsným vzhledem, který ani moc nepřehání, tohle auto má mimo asfalt jen málo konkurentů. Nyní díky takřka dvojnásobnému výkonu zvládne jen víc, mimo jiné odveze i dvakrát víc nákladu. více zde
Musk před 5 lety i loni tvrdil, že Tesly časem porostou na hodnotě. Velmi krutě se mýlil
9.března | Petr Prokopec
Tohle bylo od začátku směšné tvrzení, možná mu ale uvěřili v autopůjčovnách typu Sixt. Jen tak si lze vysvětlit, že nakoupili desítky tisíc nových Tesel a doufali, že na tom neprodělají. V zrcadle reality se dřívější vyjádření šéfa Tesly jeví obzvlášť krutě. více zde
Bývalý designér Mercedesu spravil ošklivé BMW M2 lepicí páskou, rázem vypadá až neuvěřitelně dobře
9.března | Petr Miler
Dělal i pro několik dalších automobilek, než zakotvil v tuningové firmě. Právě pro ni tímto svérázným způsobem navrhl designovou úpravu M2, ze které se možná nevyklubala krasavice, už to ale není ošklivé káčátko. více zde
Novináři vyrazili na 1800km cestu elektromobilem. Strávili 5,5 h u nabíječek, stálo je to víc než jízda s „užraným” benzinem
9.března | Petr Miler
„Byl to skvělý nápad, ale příští rok bych tam raději letěl,” shrnuje své dojmy jeden z kolegů. I touto optikou se cestování s elektrickým autem ukázalo být nejen strastiplnějším, ale také dražším než se spalovacím vozem. A jakým. více zde
Pojišťovny a rejdaři žalují Volkswagen o miliardy kvůli požáru a potopení obří lodi zapálené elektromobilem
7.března | Petr Miler
Technicky vzato je největší obětí tohoto neštěstí právě VW, jenže ve výsledku na něj více doplatily pojišťovací instituce a také firmy zajišťující provoz lodi. Tyto subjekty nyní chtějí, aby odpovědnost nesla německá automobilka proto, že je neinformovala o rizicích spojených s transportem elektrických aut. více zde