Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Vlkův hrádek” osiřel. VW pro nezájem zrušil výrobu elektrického ID.3 v domovské fabrice, i když ji připravil na opak
11.3.2024 | Petr Miler
Na tomto kroku Volkswagenu je nejlépe vidět, jak rychle se automobilkám zhroutil sen o výrobě pouze elektrických aut. Ještě loni produkci ID.3 VW ve Wolfsburgu plánoval a upravil tamní linku na to, aby mohla začít, dnes už nedokáže plně využít ani kapacitu továrny v Cvikově.
Teprve včera jsme zmiňovali, pod jakým tlakem se VW ocitá kvůli nutnosti prodávat zásadně víc elektrických aut než dosud. A že trend je pro něj značně negativní. Ačkoli by v roce 2025 měl prodat v EU o 63 procent víc elektrických aut než loni, aby na něj při jinak stejných prodejích nedopadly miliardové pokuty diktované bruselskou přerozdělovací mašinérií, letos jich prodává zatím podstatně míň. A na lepší časy se rozhodně neblýská.
„I předpověď do budoucna, jenom mírné zhoršení. Už si někde hledej provaz, větev, to je zlepšení,” mohou si začít zpívat ve Wolfsburgu. A sídlo koncernu VW, jehož jméno jsme si v žertu dovolili přeložit do češtiny, nezmiňujeme náhodou. Právě z tohoto místa se mělo stát další centrum výroby klíčového elektromobilu firmy, modelu ID.3, k ničemu takového ale nedojde. A to přesto, že pro to bylo vše připraveno.
V poslední době ostatně publikujeme jednu zprávu za druhou o tom, jak další a další velké automobilky odkládají nebo či zcela ruší své elektrické plány. A VW nemže být výjimkou. Dostal se do pasti dopadů svých dřívějších dogmatických rozhodnutí, kvůli nimž prodělává obrovské sumy na prodeji nechtěných elektrických aut, aby si tak pomohl od placení pokut, které nejspíš nakonec stejně zaplatit bude muset. Kdokoli krom Tesly elektromobily prodává jen tehdy, když jsou zavaleny dotacemi. Jakmile ty skončí - a v Německu se náhle stalo přesně to - přirozený zájem ukáže svou skutečnou tvář a pošle prodeje pod kritickou úroveň snesitelnosti.
Zrovna německý konec dotací je zásadní pro domácí Volkswagen, neboť jeho odbyt elektromobilů s nimi stál a padal. Teď tedy jen padá a VW nezbývá, než aby se tomu přizpůsobil. Německý koncern tak dál nebude vyrábět ve „Vlkově hrádku” vyrábět model ID.3, jak sám sdělil německým médiím. Ještě loni přitom plánoval opak, ID.3 se měl v domácí fabrice značky vyrábět od letošního léta a továrna už byla přestavěna, aby to bylo možné. Party ale skončila a Volkswagenu nemá problém uvést důvod: Nezájem. A to o elektromobily obecně, kvůli němuž se omezí i výroba ID.3 v továrně automobilky v Cvikově. Ta v Drážďanech pak skončí zcela.
Pro plány Němců je to další velká rána. Jak už jsme uvedli, Wolfsburg je domovem celé skupiny VW a rodištěm modelů Brouk a Golf. ID.3 měl navazovat na jejich tradice a stát se třetím velkým ternem Volkswagenu, to se ale očividně neděje. A pochybujeme, že se to v jakkoli dohledné době stane. Co ještě se musí odehrát, aby VW pochopil, že šlápnul vedle?
Továrna na modely VW ID v Cvikově pracuje v omezeném režimu, linka na Volkswagen ID.3 ve Wolfsburgu se pak nerozjede vůbec. Sázka automobilky jen na elektromobily je zjevný úspěch. Foto: Volkswagen
Zdroje: NDR, Volkswagen
Bleskovky
- Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 6 hodinami - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024 - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
16.9.2024
Nejnovější články
- Jeep rozjel dlouho nevídané slevy. Jeho cílem teď je prodávat milion aut ročně, to dosud nikdy nezvládl
před hodinou - Poslední epizoda The Grand Tour má obrovský dopad, zájem o auta hvězd nakopl až skoro o 800 procent
před 3 hodinami - Němci dali nové Dacii Duster vzhled tak hustý, že by se dal krájet, vypadá jako docela jiné auto
před 4 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 6 hodinami - Carlos to zabil. Tonoucí šéf Stellantisu se v krizi odkopal, v „režimu přežití” už se chytá každého stébla
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva