Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší

Provedení RS a Scout oslovují v modelové řadě Octavia specifickou klientelu. Po loňské modernizaci Octavie muselo logicky dojít i na tyto výjimečné verze a my jsme se s nimi krátce projeli v okolí Budapešti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší

7.6.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Provedení RS a Scout oslovují v modelové řadě Octavia specifickou klientelu. Po loňské modernizaci Octavie muselo logicky dojít i na tyto výjimečné verze a my jsme se s nimi krátce projeli v okolí Budapešti.

Přehled kapitol

Tip: Představení Škoda Octavia Scout

Octavia Scout

Atraktivní čtyřkolka si v nabídce mladoboleslavského výrobce vybudovala pevné místo. A v rámci faceliftu došlo také na ni, i když neztratila nic z funkčnosti svého předchůdce, kterého jsme loni podrobili dlouhodobému ročnímu testu. Robustní a sebevědomá Octavia Scout tak dále ztvárňuje kompetence značky Škoda v oblasti pohonu 4×4. Doposud se tento outdoorový model stal volbou pro více než 22 tisíc řidičů, přičemž nejvíce zákazníků si logicky našel v alpských zemích. Omlazená silueta karoserie kombi tak získala tvář společnou pro celou modelovou řadu. Přepracovanou masku chladiče s vertikálními lamelami zde ohraničuje chromovaný rámeček v novém provedení. Na něho navazují větší a dominantnější světlomety, které mohou být nově na přání vybaveny xenonovými moduly s natáčením. V masivním předním nárazníku mohou být navíc mlhové světlomety.

Průchodnost terénem, dynamika i komfort modelu Octavia Scout zůstaly zachovány. Světlá výška 179 mm a paket pro špatné cesty tak dále zvyšují schopnosti vozu mimo zpevněné cesty. Pohon všech kol je řešen systémem se čtvrtou generací spojky Haldex, který dokáže přenést až 85 % točivého momentu na jedno kolo. Variabilní rozdělování točivého momentu mezi nápravy zajišťuje vozu dobré trakční schopnosti, které umožňují bezpečný rozjezd i na cestách se zhoršenými adhezními podmínkami. Na přání je možné novou Škodu Octavii Scout vybavit asistentem rozjezdu do kopce, který po krátkém ježdění v lehkém terénu rozhodně doporučujeme. Vozu totiž trochu chybí kratší „jednička“ a zvláště v kombinaci s turbodieselem se musíte naučit pracovat s otáčkami a spojkou.

Tím se dostávám pod přední kapotu, kde s novým provedení najdeme jednu pozitivní změnu. Dvoulitrový přímovstřikový čtyřválec 2,0TSI totiž nahradil motor 1,8 TSI s výkonem 118 kW, jenž v současnosti patří k nejvydařenějším pohonným jednotkám celého koncernu. S tejně jako druhý motor v nabídce (zůstal zde prověřený, ale trochu hlučnější turbodiesel 2,0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW) je i nová pohonná jednotka standardně spojena se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

V interiéru vozu naleznou cestující nové prvky a detaily, které především v detailech zdokonalují celou modelovou řadu Octavia. Najdeme zde lehce přepracovanou přístrojovou desku s novým volantem a kontrolními přístroji i dokonalejší klimatizací, která je nově vybavena senzorem kvality vzduchu a v případě potřeby automaticky přepne na vnitřní cirkulaci Co se týče nabídky prostoru a variability, zůstalo vše při starém. Posádka vozu si nebude rozhodně ztěžovat i na dlouhých cestách a při dvoumístné konfiguraci a maximálním objemem zavazadlového prostoru 1655 litrů uspokojí vůz i náročné uživatele. Omlazená Škoda Octavia Scout zůstane dále atraktivní nabídkou i díky své ceně, která na českém trhu začíná částkou 724 900 Kč za zážehové provedení. Pokud budete chtít mít pod kapotou úspornější turbodiesel, musíte přihodit čtyřicet tisícovek.

Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 7 - Scout1Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 8 - Scout3Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 9 - Scout2Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 10 - Scout4Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 11 - Scout6Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 12 - Scout7

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.