Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu

(+ video) Usednout za volant unikátního konceptu nového SUV Škody bylo zajímavé, zajímavější ale bylo dozvědět se řadu detailů k jeho sériové verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu

10.4.2016 | Pavel Janda | 12 příspěvků

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Usednout za volant unikátního konceptu nového SUV Škody bylo zajímavé, zajímavější ale bylo dozvědět se řadu detailů k jeho sériové verzi.

Technikou nepřekvapí, nemůže

Vision S jako koncept technicky zajímavý je, neboť skýtá pohon dosud u koncernu VW nevídaný. Je to sice plug-in hybrid jako třeba Volkswageny GTE, jenže ty nedovolují zástavbu pohonu všech kol - tam kde by bylo třeba umístit kardan a spol., mají akumulátory.

Škoda si tedy pohon pro Vision S postavila sama a spojuje celkem tři motory - vedle spalovacího jsou tu hned dva elektromotory, jeden v převodovce a druhý vzadu. Jde tedy o „elektrickou čtyřkolku”, vůz dovolující připojitelný pohon všech kol bez kardanu. Nic takového Volkswagen dnes ke koupi nenabízí, Škoda by to ale nabídla ráda - Vision S nemá po technické stránce zůstat jen výstřelem do prázdna. Zatím je ale jisté jen to, že Kodiaq nebude první hybrid s prostřelenou slepicí ve znaku (bude jím Superb) a naopak není jisté, zda nějaký hybridní pohon velké SUV potká. Spekulovat tedy o tom, kdy by se mohla hybridní čtyřkolka ve Škodě objevit, je v tuto chvíli nemístné - nestane se to minimálně několik let.

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 25 - Skoda Vision S test jizda 11Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 26 - Skoda Vision S test jizda 12Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 27 - Skoda Vision S test jizda 16

Jak je po technické stránce specifický koncept, tak nespecifická bude sériová verze. Kodiaq stane na středně dlouhé verzi platformy MQB s rozvorem náprav okolo 2 700 mm. Má být delší než u dnešního Tiguanu (2 681 mm), ale zároveň menší než u Vision S (2 790 mm). Totožný by měl být s prodlouženým Tiguanem XL, ale ten nám v tomto směru odpověď nedá - zatím též neexistuje.

Motory zastanou benzinové jednotky 1,4 TSI a 2,0 TSI s diesely 1,6 TDI a 2,0 TDI. Čekejme benzinové výkony od 125 do 220 koní, naftové od 110 do 190. Pohon předních kol bude standardem u slabších motorů, připojitelná čtyřkolka pak bude k dispozici za příplatek nebo jako standard u nejvýkonnějších provedení. A velmi podobná slova lze říci o manuálních a automatických převodovkách, tady opravdu není co vymýšlet.

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 28 - Skoda Vision S test jizda 19Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 29 - Skoda Vision S test jizda 20Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 30 - Skoda Vision S test jizda 21

Bude Kodiaq dobré auto? A kolik bude stát?

Jak jste už jistě pochopili, tento článek je více než testem představením toho, co teprve bude a o čem se zatím tolik neví. Pokusil jsem se zjistit maximum a až na pár detailů, u kterých je to výslovně uvedeno, nejde nikdy o spekulace, ale o informace od tvůrců samotného auta. Výsledný obrázek si prosím vykreslete ve svých myslích, více indicií vám v tuto chvíli dát nemohu.

Otázkou pochopitelně je: bude Kodiaq dobré auto? Odpověď neznám a podle jízdy s konceptem ji odhadovat nehodlám, podle jiných vodítek si to ale troufnu. Manažerem projektu Kodiaqu je Jiří Dytrych, jehož předchozí štací byl model Rapid. Ten možná není vrcholem toho, co v Boleslavi umí, možná už ale víte, že jsem jej měl a mám v oblibě - je to auto velmi pečlivě ušité na míru určité klientely a v rámci myslitelné konkurence je v mých očích jednoznačně nejlepší. A protože mám tendenci vidět za věcmi především lidi dávající jim ideje i konkrétní realizaci, věřím tomu, že schopní lidé nedělají neschopná auta. Kdybych si v tuto chvíli měl na něco vsadit, víte, kam budou mířit mé žetony.

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 31 - Skoda Vision S test jizda 24Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 32 - Skoda Vision S test jizda 30Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 33 - Skoda Vision S test jizda 26

Zajímavou otázkou je pochopitelně cena. Tady jasnou informaci dát nemohu, základní pětidvéřový benzin by ale měl startovat okolo sumy 650 tisíc Kč - výsledná cifra bude zřejmě záležet na aktuální ceně Superbu a snaze škodovky prezentovat a nebo neprezentovat Kodiaq jako vrcholný model. Dnešní vlajková loď totiž začíná na velmi podobné cifře. Sedmimístná verze má být posazena citelně výše, mezi 750 a 800 tisíc Kč základní ceny, s čímž bude souviset i lepší základní motorizace, na detaily je ale zatím brzy.

Kdy se dozvíme více? Škoda říká, že do druhé poloviny roku se nestane nic, pak lze očekávat upoutávky a v Paříži 2016 veřejnou premiéru. Ta virtuální se zřejmě odehraje někde v mezičase. Na uvedení na trh si ale i poté ještě počkáme. Ceny tedy budou známy už dříve po veřejné premiéře, dodávky zákazníkům ale začnou až v lednu 2017. Tou dobou bude nepochybně jasnější, do jaké části terče zapíchl okřídlený šíp svůj zobák tentokrát...

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 34 - Skoda Vision S test jizda 32Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 35 - Skoda Vision S test jizda 33Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 36 - Skoda Vision S test jizda 34

Diskuze 12 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše