Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu
10.4.2016 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Usednout za volant unikátního konceptu nového SUV Škody bylo zajímavé, zajímavější ale bylo dozvědět se řadu detailů k jeho sériové verzi.
Přehled kapitol
Technikou nepřekvapí, nemůže
Vision S jako koncept technicky zajímavý je, neboť skýtá pohon dosud u koncernu VW nevídaný. Je to sice plug-in hybrid jako třeba Volkswageny GTE, jenže ty nedovolují zástavbu pohonu všech kol - tam kde by bylo třeba umístit kardan a spol., mají akumulátory.
Škoda si tedy pohon pro Vision S postavila sama a spojuje celkem tři motory - vedle spalovacího jsou tu hned dva elektromotory, jeden v převodovce a druhý vzadu. Jde tedy o „elektrickou čtyřkolku”, vůz dovolující připojitelný pohon všech kol bez kardanu. Nic takového Volkswagen dnes ke koupi nenabízí, Škoda by to ale nabídla ráda - Vision S nemá po technické stránce zůstat jen výstřelem do prázdna. Zatím je ale jisté jen to, že Kodiaq nebude první hybrid s prostřelenou slepicí ve znaku (bude jím Superb) a naopak není jisté, zda nějaký hybridní pohon velké SUV potká. Spekulovat tedy o tom, kdy by se mohla hybridní čtyřkolka ve Škodě objevit, je v tuto chvíli nemístné - nestane se to minimálně několik let.
Jak je po technické stránce specifický koncept, tak nespecifická bude sériová verze. Kodiaq stane na středně dlouhé verzi platformy MQB s rozvorem náprav okolo 2 700 mm. Má být delší než u dnešního Tiguanu (2 681 mm), ale zároveň menší než u Vision S (2 790 mm). Totožný by měl být s prodlouženým Tiguanem XL, ale ten nám v tomto směru odpověď nedá - zatím též neexistuje.
Motory zastanou benzinové jednotky 1,4 TSI a 2,0 TSI s diesely 1,6 TDI a 2,0 TDI. Čekejme benzinové výkony od 125 do 220 koní, naftové od 110 do 190. Pohon předních kol bude standardem u slabších motorů, připojitelná čtyřkolka pak bude k dispozici za příplatek nebo jako standard u nejvýkonnějších provedení. A velmi podobná slova lze říci o manuálních a automatických převodovkách, tady opravdu není co vymýšlet.
Bude Kodiaq dobré auto? A kolik bude stát?
Jak jste už jistě pochopili, tento článek je více než testem představením toho, co teprve bude a o čem se zatím tolik neví. Pokusil jsem se zjistit maximum a až na pár detailů, u kterých je to výslovně uvedeno, nejde nikdy o spekulace, ale o informace od tvůrců samotného auta. Výsledný obrázek si prosím vykreslete ve svých myslích, více indicií vám v tuto chvíli dát nemohu.
Otázkou pochopitelně je: bude Kodiaq dobré auto? Odpověď neznám a podle jízdy s konceptem ji odhadovat nehodlám, podle jiných vodítek si to ale troufnu. Manažerem projektu Kodiaqu je Jiří Dytrych, jehož předchozí štací byl model Rapid. Ten možná není vrcholem toho, co v Boleslavi umí, možná už ale víte, že jsem jej měl a mám v oblibě - je to auto velmi pečlivě ušité na míru určité klientely a v rámci myslitelné konkurence je v mých očích jednoznačně nejlepší. A protože mám tendenci vidět za věcmi především lidi dávající jim ideje i konkrétní realizaci, věřím tomu, že schopní lidé nedělají neschopná auta. Kdybych si v tuto chvíli měl na něco vsadit, víte, kam budou mířit mé žetony.
Zajímavou otázkou je pochopitelně cena. Tady jasnou informaci dát nemohu, základní pětidvéřový benzin by ale měl startovat okolo sumy 650 tisíc Kč - výsledná cifra bude zřejmě záležet na aktuální ceně Superbu a snaze škodovky prezentovat a nebo neprezentovat Kodiaq jako vrcholný model. Dnešní vlajková loď totiž začíná na velmi podobné cifře. Sedmimístná verze má být posazena citelně výše, mezi 750 a 800 tisíc Kč základní ceny, s čímž bude souviset i lepší základní motorizace, na detaily je ale zatím brzy.
Kdy se dozvíme více? Škoda říká, že do druhé poloviny roku se nestane nic, pak lze očekávat upoutávky a v Paříži 2016 veřejnou premiéru. Ta virtuální se zřejmě odehraje někde v mezičase. Na uvedení na trh si ale i poté ještě počkáme. Ceny tedy budou známy už dříve po veřejné premiéře, dodávky zákazníkům ale začnou až v lednu 2017. Tou dobou bude nepochybně jasnější, do jaké části terče zapíchl okřídlený šíp svůj zobák tentokrát...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole Manzi, 20. Vostatek včera 19:28
- Superbiky v Doningtonu včera 17:22
- Fabio Di Giannantonio nejrychlejším v pátek včera 16:24
- Vietti Top, 7. Salač včera 16:17
- David Muňoz první v Moto3 včera 16:13
Nejnovější články
Mercedes vážně umí potěšit zákazníky. Po sérii požárů poslal desítky tisíc vozů do servisů, lidem vrací podstatně horší auta
před 2 hodinamiHyundai zaměstnává v Evropě slušné mimoně. Tento říká, že manuály „nikdo nechce” a spalovací sporťáky jsou vedle elektromobilů „zklamání”
včeraRenault udělal z Dacie další vlastní model. Stvořil tak hezčí, výkonnější a vybavenější auto, které bude pořád levné
včeraTo už dnes ani prestižní evropské automobilky neumí nabídnout lákavé auto? Na novinkách devastují vše, včetně designu
včeraChorvatský poník pro jeden trik stanovil hromadu světových rychlostních rekordů, všechny jsou na jedno brdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva