Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu
10.4.2016 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Usednout za volant unikátního konceptu nového SUV Škody bylo zajímavé, zajímavější ale bylo dozvědět se řadu detailů k jeho sériové verzi.
Přehled kapitol
Technikou nepřekvapí, nemůže
Vision S jako koncept technicky zajímavý je, neboť skýtá pohon dosud u koncernu VW nevídaný. Je to sice plug-in hybrid jako třeba Volkswageny GTE, jenže ty nedovolují zástavbu pohonu všech kol - tam kde by bylo třeba umístit kardan a spol., mají akumulátory.
Škoda si tedy pohon pro Vision S postavila sama a spojuje celkem tři motory - vedle spalovacího jsou tu hned dva elektromotory, jeden v převodovce a druhý vzadu. Jde tedy o „elektrickou čtyřkolku”, vůz dovolující připojitelný pohon všech kol bez kardanu. Nic takového Volkswagen dnes ke koupi nenabízí, Škoda by to ale nabídla ráda - Vision S nemá po technické stránce zůstat jen výstřelem do prázdna. Zatím je ale jisté jen to, že Kodiaq nebude první hybrid s prostřelenou slepicí ve znaku (bude jím Superb) a naopak není jisté, zda nějaký hybridní pohon velké SUV potká. Spekulovat tedy o tom, kdy by se mohla hybridní čtyřkolka ve Škodě objevit, je v tuto chvíli nemístné - nestane se to minimálně několik let.
Jak je po technické stránce specifický koncept, tak nespecifická bude sériová verze. Kodiaq stane na středně dlouhé verzi platformy MQB s rozvorem náprav okolo 2 700 mm. Má být delší než u dnešního Tiguanu (2 681 mm), ale zároveň menší než u Vision S (2 790 mm). Totožný by měl být s prodlouženým Tiguanem XL, ale ten nám v tomto směru odpověď nedá - zatím též neexistuje.
Motory zastanou benzinové jednotky 1,4 TSI a 2,0 TSI s diesely 1,6 TDI a 2,0 TDI. Čekejme benzinové výkony od 125 do 220 koní, naftové od 110 do 190. Pohon předních kol bude standardem u slabších motorů, připojitelná čtyřkolka pak bude k dispozici za příplatek nebo jako standard u nejvýkonnějších provedení. A velmi podobná slova lze říci o manuálních a automatických převodovkách, tady opravdu není co vymýšlet.
Bude Kodiaq dobré auto? A kolik bude stát?
Jak jste už jistě pochopili, tento článek je více než testem představením toho, co teprve bude a o čem se zatím tolik neví. Pokusil jsem se zjistit maximum a až na pár detailů, u kterých je to výslovně uvedeno, nejde nikdy o spekulace, ale o informace od tvůrců samotného auta. Výsledný obrázek si prosím vykreslete ve svých myslích, více indicií vám v tuto chvíli dát nemohu.
Otázkou pochopitelně je: bude Kodiaq dobré auto? Odpověď neznám a podle jízdy s konceptem ji odhadovat nehodlám, podle jiných vodítek si to ale troufnu. Manažerem projektu Kodiaqu je Jiří Dytrych, jehož předchozí štací byl model Rapid. Ten možná není vrcholem toho, co v Boleslavi umí, možná už ale víte, že jsem jej měl a mám v oblibě - je to auto velmi pečlivě ušité na míru určité klientely a v rámci myslitelné konkurence je v mých očích jednoznačně nejlepší. A protože mám tendenci vidět za věcmi především lidi dávající jim ideje i konkrétní realizaci, věřím tomu, že schopní lidé nedělají neschopná auta. Kdybych si v tuto chvíli měl na něco vsadit, víte, kam budou mířit mé žetony.
Zajímavou otázkou je pochopitelně cena. Tady jasnou informaci dát nemohu, základní pětidvéřový benzin by ale měl startovat okolo sumy 650 tisíc Kč - výsledná cifra bude zřejmě záležet na aktuální ceně Superbu a snaze škodovky prezentovat a nebo neprezentovat Kodiaq jako vrcholný model. Dnešní vlajková loď totiž začíná na velmi podobné cifře. Sedmimístná verze má být posazena citelně výše, mezi 750 a 800 tisíc Kč základní ceny, s čímž bude souviset i lepší základní motorizace, na detaily je ale zatím brzy.
Kdy se dozvíme více? Škoda říká, že do druhé poloviny roku se nestane nic, pak lze očekávat upoutávky a v Paříži 2016 veřejnou premiéru. Ta virtuální se zřejmě odehraje někde v mezičase. Na uvedení na trh si ale i poté ještě počkáme. Ceny tedy budou známy už dříve po veřejné premiéře, dodávky zákazníkům ale začnou až v lednu 2017. Tou dobou bude nepochybně jasnější, do jaké části terče zapíchl okřídlený šíp svůj zobák tentokrát...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva