Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ford prodává už dva obří motory 7,3 V8 pro osobní auta, Godzilla a Megazilla nabízí až 624 koní od 192 tisíc Kč
11.12.2023 | Petr Prokopec
Obří osmiválce už možná k Americe nepatří tak moc jako kdysi, tamní automobilky ale pořád úplně nezanevřely na své kořeny, dokonce ani Ford. Ten tak teprve nyní naplno rozjel svůj program, v jehož středu je 7,3 litru zdvihového objemu v relativně kompaktních motorech.
Je vskutku otázkou, zda spalovacím motorům, zvláště pak těm objemným, skutečně odzvonilo. Jsme si sice vědomi politického tlaku na to, aby se tak přinejmenším v Evropě stalo co nejdříve, právě kvůli tomu - a faktu, že je v přímém rozporu s technickou a ekonomickou schůdností - ale nevěříme, že k tomu skutečně dojde. Jak ostatně nedávno zmínil šéf koncernu Stellantis - stačí jedny volby a všechno ji jinak.
V zámoří jsou politické tlaky umírněnější, a tak zůstává i palet tam dostupných motorů poněkud pestřejší. Americké publikum tak o objemných motorech nemusí jen snít, může si je i koupit a jejich nabídka se dokonce rozrůstá. S jednou opravdu zajímavou nyní přichází Ford, který až letos dotáhl do konce misi, na kterou se vydal už před třemi lety. Tehdy automobilka ohlásila příchod nového 7,3litrového motoru V8, který by si zákazníci mohli koupit jako holý komponent a následně jej použít v osobním autě dle vlastních představ a preferencí.
Následně však svět zachvátil koronavirus, který u Fordu (a pochopitelně nejen u něj) vyústil v řadu průtahů. Automobilka tak nakonec pustila do světa pouze základní provedení motoru zvané Godzilla, se kterým je spojeno 436 koní výkonu a 646 Nm točivého momentu. To na atmosférickou jednotku rozhodně nejsou špatná čísla, ještě působivější je ovšem cena. Zvláště pak letos, neboť došlo na zlevnění. Nově totiž osmiválec stojí 8 500 dolarů (cca 192 tisíc Kč), tedy o 675 USD (asi 15 300 Kč) méně než loni.
Tím ale dobré zprávy teprve začínají. Modrý totiž aktuálně pustil do prodeje i variantu zvanou Megazilla, u které sice zůstal zachován objem, ovšem výkon narostl na 624 koní a točivý moment dokonce na 868 Nm. Mluvčí Fordu zároveň dodal, že pohonná jednotka je díky speciálně navrženému sání dokonce užší než pětilitrový osmiválec Coyote, jenž běžně odvádí svou práci pod kapotou Mustangu. Pod jeho kapotu se tedy obří 7,3litrový agregát vejde bez výraznějších úprav, opravdu to není motor pro pick-upy a spol.
Řada firem navíc oznámila, že osmiválcový motor má obrovský potenciál k dalším úpravám. Třeba společnost Merkel Racing Engines se chlubí výkonem 1 129 koní, zatímco Willis Performance Enterprises má na kontě dokonce 1 470 koní. V obou případech navíc byla jako základ použita verze Godzilla, v případě nové varianty motoru tak nejspíše bude možné počítat s ještě působivějšími čísly. To nicméně platí také o cenách, které už nebudou tak pěkné jako u základu.
Ford si totiž za Megazillu účtuje 22 995 USD (cca 520 tisíc Kč), přičemž stejně jako u méně výkonné Godzilly vám dané peníze zajistí pouze dodání samotného agregátu, olejové vany a příslušné kabeláže. Za startér a veškeré další příslušenství je třeba doplácet, stejně jako za odpovídající převodovku. A to se ani nezmiňujeme o samotném voze, do kterého je třeba vše naskládat. Na rozdíl od Evropy ale Američanům alespoň zůstala možnost volby.
Za něco málo přes půl milionu korun si Američané novou mohou koupit Megazillu, tedy výkonnější variantu 7,3litrového osmiválce. Slabší Godzilla o stejném objemu nyní stojí jen 192 tisíc Kč. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 5 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
Nejnovější články
- V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 3 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 4 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 5 hodinami - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 6 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva