Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Porsche poprvé ukázalo svůj motor 2,0 V4 s výkonem 500 koní, je to pastva pro oči
19.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vidlicový čtyřválec se jen tak nevidí. Tenhle navíc vyhrál Le Mans ve voze značky Porsche. Pro rok 2016 bude slabší, i tak fascinuje.
Vítězem loňské čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se po několikaleté dominanci Audi stala značka Porsche se svou hybridní plackou, označenou 919. To není žádná novinka, tenhle závod se jel vloni v červnu a už tehdy jsme si o vítězném voze mohli přečíst, kolik spálil paliva a kolik dostal nových pneumatik. A při té příležitosti se také podívat na jedno z jeho ostrýcg kol.
Tenhle vůz se představil dokonce mnohem dříve, na autosalonu v Ženevě v roce 2014. Už tam jsme se dozvěděli, že má vidlicový čtyřválec o objemu dva litry, v automobilu velmi neobvyklý motor. Porsche jej ale od té doby nikdy oficiálně a detailně neukázalo na skutečných fotografiích, až do nynějška. Teď si jej můžeme prohlédnout na nových fotkách na kterých vypadá trochu jako šperk.
A šperk to vlastně trochu je. Řady válců svírají úhel 90°, takže to je něco jako půlka V8. A Porsche s ním vyhrálo Le Mans absolutně, což je proti kalibrům typu čtyřlitrové dieselové V6 Audi a 3,7litrové V8 Toyoty vážně velký úspěch. Víme ale, že v roce 2015 měl tento motor s přeplňováním výkon přes 500 koní; přesné číslo není známé. A celý hybridní systém nabídl asi 900 koní.
Motor využívá systém vyrábějící elektřinu z tepla výfuků a vůz má systém KERS, který dobíjí lithium-ionové baterie v kabině auta. Elektromotor je na přední nápravě, takže každé kolo může pilot z vozu udělat na chvíli čtyřkolku; může se to hodit zejména v zatáčkách. Spalovací motor pohání zadní kola.
Víme také, že s přísnějším limitem na množství spáleného paliva v letošním šampionátu WEC byl tento vidlicový čtyřválec trochu přiškrcen, takže má dávat méně než 500 koní. Celkový výkon systému je ale pořád okolo 900 koní. A auto váží 870 kilogramů, takže se díváme na stroj s poměrem výkonu ku hmotnosti přes tisíc koní na tunu.
Prvním závodem, kde se tento motor v nové specifikaci ukáže, bude šestihodinovka na okruhu Silverstone 17. dubna. Le Mans se letos jede 18. června a v září se šampionát WEC podívá do Střední Ameriky, do Mexico City. Obrázky jsou níže, tenhle motor je vážně radost si prohlédnout.




Vidlicový čtyřválec s objemem 2 litry a výkonem okolo 500 koní se jen tak nevidí
Pohled na celé hybridní ústrojí vozu
Porsche s ním vloni vyhrálo 24h Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejnovější články
Německé automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
před 2 hodinamiMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
před 3 hodinamiMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
před 5 hodinamiDalší rejdařská firma s okamžitou platností zakázala převoz elektrických aut na všech svých lodích, riziko požáru je prý neúnosné
před 6 hodinamiBentley znovu mění strategii. Vrátí se k už odpískané technice, aby se znovu vlichotilo do přízně ztracené klientely
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat