Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska

Toyota chystá po vzoru MQB od Volkswagenu vlastní modulární platformu, která by u některých modelů mohla vést ke sdílení až 80 % komponentů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska

2.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toyota chystá po vzoru MQB od Volkswagenu vlastní modulární platformu, která by u některých modelů mohla vést ke sdílení až 80 % komponentů.

Srovnání schopností nového Audi A3, sedmého pokračování Volkswagenu Golf, aktuálního Seatu Leon a Škody Octavia třetí generace ukazuje, že na stejných technických základech platformy Modularer Querbaukasten (MQB) je možné vytvořit nejen auta s rozdílným designem, ale i nezanedbatelně jinými rozměry včetně rozvoru a změnami v nastavení a na podvozku jim vštěpit i poměrně odlišný charakter. Náklady na vývoj jsou přitom jen zlomkem prostředků, které by koncern VW musel vrazit do těchto aut, pokud by si je každá značka chtěla dělat ve své režii.

Že tato úsporná politika funguje, dokazuje nejen postavení německé automobilky Volkswagen, ale rovněž fakt, že na podobně rozvinuté technické bázi chce stavět Nissan se svou platformou CMF (Common Module Family), Volvo na šasi SPA (Scalable Platform Architecture), francouzský PSA už má EMP2 (Efficient Modular Platform 2), Ford chystá něco podobného a nově se do klubu hlásí také japonská jednička se svou TNGA - Toyota New Global Architecture.

Přesné informace o příštích modelech na chystané platformě zatím známé nejsou, víme ale, že Toyota chce u prvních aut sdílet jen asi dvacet až třicet procent komponentů. S přibývajícími novinkami a tlakem na nižší náklady se však toto číslo může zvýšit k sedmdesáti nebo dokonce osmdesáti procentům společných dílů.

Úspora výdajů Toyoty by měla být vzhledem k její velikosti ohromující, otázkou nicméně je, jestli i při tolika společných detailech bude možné mluvit o individualitě takto vyrobených automobilů. Asi samozřejmě záleží od pohledu konkrétního zákazníka, pravdou ale je, že pokud vynecháme GT 86, Toyota ani dnes třeba pro Evropu nevyrábí stroje, které by byly svým jízdním projevem nějak extra výrazné, a tudíž by to Japoncům nemuselo ublížit. Naopak pomocí přebytku má Toyota šanci na investice do odvážnějšího designu a finálního ladění, které by odlišení mohlo být nápomocné.


Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska - 1 - Toyota Auris 2013 oficialni dalsi 02Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska - 2 - Toyota Auris 2013 oficialni dalsi 03Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska - 3 - Toyota Auris 2013 oficialni dalsi 04Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska - 4 - JD Power 2012 IQS Toyota YarisToyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska - 5 - Toyota Yaris 2012 prvni dojmy PerexToyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska - 6 - Toyota Yaris 2012 Toyota Yaris 2012 39Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska - 7 - Toyota Verso 2013 02Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska - 8 - Toyota Verso 2013 01Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska - 9 - Toyota Verso 2013 04
Toyota odhaduje, že nová modulární platforma ušetří 20 až 30 procent nákladů

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.