Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Toyota TNGA: další variace na platformu MQB, tentokrát z Japonska
2.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota chystá po vzoru MQB od Volkswagenu vlastní modulární platformu, která by u některých modelů mohla vést ke sdílení až 80 % komponentů.
Srovnání schopností nového Audi A3, sedmého pokračování Volkswagenu Golf, aktuálního Seatu Leon a Škody Octavia třetí generace ukazuje, že na stejných technických základech platformy Modularer Querbaukasten (MQB) je možné vytvořit nejen auta s rozdílným designem, ale i nezanedbatelně jinými rozměry včetně rozvoru a změnami v nastavení a na podvozku jim vštěpit i poměrně odlišný charakter. Náklady na vývoj jsou přitom jen zlomkem prostředků, které by koncern VW musel vrazit do těchto aut, pokud by si je každá značka chtěla dělat ve své režii.
Že tato úsporná politika funguje, dokazuje nejen postavení německé automobilky Volkswagen, ale rovněž fakt, že na podobně rozvinuté technické bázi chce stavět Nissan se svou platformou CMF (Common Module Family), Volvo na šasi SPA (Scalable Platform Architecture), francouzský PSA už má EMP2 (Efficient Modular Platform 2), Ford chystá něco podobného a nově se do klubu hlásí také japonská jednička se svou TNGA - Toyota New Global Architecture.
Přesné informace o příštích modelech na chystané platformě zatím známé nejsou, víme ale, že Toyota chce u prvních aut sdílet jen asi dvacet až třicet procent komponentů. S přibývajícími novinkami a tlakem na nižší náklady se však toto číslo může zvýšit k sedmdesáti nebo dokonce osmdesáti procentům společných dílů.
Úspora výdajů Toyoty by měla být vzhledem k její velikosti ohromující, otázkou nicméně je, jestli i při tolika společných detailech bude možné mluvit o individualitě takto vyrobených automobilů. Asi samozřejmě záleží od pohledu konkrétního zákazníka, pravdou ale je, že pokud vynecháme GT 86, Toyota ani dnes třeba pro Evropu nevyrábí stroje, které by byly svým jízdním projevem nějak extra výrazné, a tudíž by to Japoncům nemuselo ublížit. Naopak pomocí přebytku má Toyota šanci na investice do odvážnějšího designu a finálního ladění, které by odlišení mohlo být nápomocné.









Toyota odhaduje, že nová modulární platforma ušetří 20 až 30 procent nákladů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejčtenější články
Milionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
14.4.2025Přehmaty VW táhnou ke dnu i jeho obchodní partnery, automobilka s 61letou historií spadla hlavně kvůli Němcům do obřích ztrát
14.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Mercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
14.4.2025Prodejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
14.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva