Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Fabia III Combi 1,4 TDI: prostorný malotraktor
16.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dvě deci dolů zapřičiněné přechodem na tříválec vrcholného TDI radost nedělají. Kombi třetí generace je ale jako takové ve velmi slušné kondici.
Přehled kapitol
Combi klidně, TDI s výhradami
Asi už jste stihli pochopit, že nás celkově Fabia docela zaujala a platí to bez výjimky také pro Combi. Vyjma nepatrně vyšší ceny není vlastně jediný podstatný důvod, proč jí nepreferovat před jejími nejbližšími konkurenty. Kdo by řekl vyšší hmotnost, ten by se za pouhých 24 kilogramů musel asi dodatečně stydeť, protože taková hodnota v dnešním světě aut nehraje v podstatě žádnou roli. Kdo by tvrdil něco o horších jízdních vlastnostech, ten také nebude na správné stezce.
Skutečně, oproti dnes už starší Ibize ST nebo Cliu Grandtour působí nejmladší mladoboleslavský vůz jako nejdospělejší a nejdotaženější alternativa, která přihazuje jako největší trumfy vnitřní a zavazadlový prostor. Navíc se jeví jako podvozkově nejsehranější, protože si bude ze zmíněné trojky také nejlépe počínat na českých silnicích. Je solidní na krátkých a rychle absolvovaných cestách, stejně jako na těch dlouhých, které pojedete plynule. Úplným závěrem je však nutno dodat, že downsizing alespoň mezi naftovými motoru koncernu tentokrát nezvítězí.
Jednotka 1,4 TDI je totiž docela překvapivě nekultivovaná a absenci jednoho válce oproti předchozí generaci zkrátka není s to zakrýt. Třebaže po dynamické stránce a z hlediska efektivity nemusí na prvních kilometrech zklamat, rozhodně jí neprospívá ekonomicky nastavený pětikvalt. Dokázali bychom si tenhle motor představit s citelně lepším šestikvaltem nežádajícím po řidiči takovou míru spolupráce a obezřetnosti. Samozřejmě, že je to otázkou zvyku, ale nejsem si přesto jist, že by přechod od 1,6 TDI k 1,4 TDI měl být záležitostí hodnou oslavování. S novým agregátem je totiž Fabia Combi takový prostorný malotraktor, pro prostorné auto bez větších kompromisů je třeba jít po některé z verzí s motorem TSI, dokud je vůbec k mání...
Cena
Základní cena vozu (Fabia Combi 1,0 MPI 75 5MT Active): 262 900 Kč
Základní cena testované motorizace (Combi 1,4 TDI 105 5MT Ambition): 366 900 Kč
Základní cena testované verze (Combi 1,4 TDI 105 5MT Style): 389 900 Kč
(kompletní ceník)
Technické údaje
Motor
Vznětový, přeplňovaný řadový tříválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1422 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) při 3 500 - 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 196 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,0 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,5 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 257 mm
Šířka: 1 732 mm
Výška: 1 488 mm
Rozvor náprav: 2 470 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 114/1 189 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 395 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 24 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB