Rychlý test Opel Astra ST 1,6 CDTI 2014: šeptá, o moc víc neumí

Ne zrovna mladá Astra dostala nový turbodiesel, který vytěsní z nabídky japonské sedmnáctistovky. Šeptá, zázraky od něj ale radši nečekejte.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Opel Astra ST 1,6 CDTI 2014: šeptá, o moc víc neumí

23.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Rychlý test Opel Astra ST 1,6 CDTI 2014: šeptá, o moc víc neumí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ne zrovna mladá Astra dostala nový turbodiesel, který vytěsní z nabídky japonské sedmnáctistovky. Šeptá, zázraky od něj ale radši nečekejte.

Příjemné kombi s neoslnivou technikou

Kompaktní naftová kombi nejsou zrovna populárním prostředkem, alespoň pokud se budeme bavit o jakýchkoliv emocích a ty vám Astra ST prostě nedopřeje. Její devízy je nutné hledat jinde, byť ne ve zrovna oslnivé praktičnosti. Může to být třeba solidní podvozek, dobrá sedadla a mechanické ovládání vyžadující o něco více úsilí - zde třeba chod pedálů a řadicí páky. Je to však nadále jeden z jezdivějších a nejrobustnějších zástupců své kategorie, na který už se trochu zapomnělo. Bohužel si nejsem jistý tím, že by facelift dokázal na tom všem něco změnit. Dnes jsou tu modernější, propracovanější a o dost lehčí auta, která nepocházejí zdaleka jen z Německa.

Já vám nevím, pominu-li vyšší hluk a hrubost starší jednotky 1,7 CDTI s nižším výkonem a papírově dokonce o 10 procent vyšší spotřebou, byla mi stejně jako dvoulitr o něco bližší a zřejmě bych si jí při srovnání s poslední šestnáctistovkou koupil raději. Zejména kvůli její přirozenější ovladatelnosti a zpřevodování manuální skříně. Ušetřil bych osm tisíc korun, nemusel neustále vypínat start/stop a jezdil levněji, kdykoliv bych se jen urputně nesoustředil na hodnoty aktuální spotřeby. Z novějšího agregátu je zkrátka cítit snaha o snížení exhalací CO2 a zákazník z toho podle mého názoru v praxi nijak netěží. Pro rychlejší svezení zůstává vhodnější osvědčený dvoulitr se 165 koňmi za příplatek 11 tisíc korun.

Vezmeme-li nakonec v potaz výslednou cenu za testovací kus (620 tisíc Kč), který měl vynikající výbavu, na druhou stranu ale žádné neobvyklé prvky, můžeme nabývat dojmu, že jde o zbytečně opomíjené auto. Nejvíce Opelu zřejmě škodí to, že je někde lehce nad průměrem kategorie, ale ničím v zásadě zaujmout neumí. Daleko více lidí se dnes zřejmě vydá pro Focus, Leon či Octavii, které mají řekněme zvučnější jméno a které nabízejí modernější techniku.

Rychlý test Opel Astra ST 1,6 CDTI 2014: šeptá, o moc víc neumí - 35 - Rychly test Opel Astra Caravan 16 CDTI 2014 01Rychlý test Opel Astra ST 1,6 CDTI 2014: šeptá, o moc víc neumí - 36 - Rychly test Opel Astra Caravan 16 CDTI 2014 39Rychlý test Opel Astra ST 1,6 CDTI 2014: šeptá, o moc víc neumí - 37 - Rychly test Opel Astra Caravan 16 CDTI 2014 77

Cena

Základní cena vozu (Opel Astra ST Selection 1,4/74kW): 335 900 Kč
Základní cena testované motorizace (Enjoy 1,6 CDTI/100kW): 450 900 Kč
Cena testovaného provedení (Cosmo 1,6 CDTI + příplatková výbava): 619 515 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 100 kW (136 k) v 3 500 ot./min.
Největší točivý moment: 320 Nm při 2 000 ot./min.
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,6 l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 3,9 l
Objem palivové nádrže: 56 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 698 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 535 mm
Rozvor náprav: 2 685 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 518/1 443 kg
Užitečná hmotnost: 657 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1550 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.