Rychlý test Peugeot RCZ 2013 1,6 THP: hRaCZka

(+ videa) Nikdy mi nešlo do hlavy, jak je vůbec možné, že je Peugeot RCZ řidičsky tak skvělým autem. Facelift na tom nezměnil zhola nic.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Peugeot RCZ 2013 1,6 THP: hRaCZka

31.3.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Rychlý test Peugeot RCZ 2013 1,6 THP: hRaCZka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Nikdy mi nešlo do hlavy, jak je vůbec možné, že je Peugeot RCZ řidičsky tak skvělým autem. Facelift na tom nezměnil zhola nic.

Proti proudu, proti předsudkům

Docela mě pobavilo, když kolega v závěru předchozího testu na vlastní otázku, zda by si auto koupil, odpověděl kladně, velkými písmeny. Tak devótní k RCZ nebudu, ale tomuto postoji, přesně takto vyjádřenému, velmi dobře rozumím. I mě dokázalo tohle auto nadchnout, je to skutečně mimořádně povedená hračka pro dospělé.

Málokoho by vůbec napadlo, že z dílen Peugeotu může vzejít něco tak charakterově vytříbeného. RCZ je v mnoha ohledech nekompromisní a míří za dvěma cíli - být rychlé a pobavit. Obojí dělá tak dobře, že mu snadno odpustíte jiné neduhy a jako plus nakonec budete vnímat i jeho jakous takous každodenní použitelnost - vedle podobně laděného Mini Coupe JCW je v tomto ohledu podstatně dál, ryzosti svého řidičského charakteru přitom mnoho neztrácí.

Líbí se mi i fakt, že vůz jde v některých ohledech proti proudu a kašle na unijní nesmysly. Neobtěžuje vás nevypínatelnými bezpečnostními prvky nebo pseudoekologickými doplňky a i v tomto ohledu se drží svého zacílení. Věřím, že ty, které nadchnout má, skutečně vezme u srdce a věřím ještě jedné věci - pokud se 205 GTI stala legendou, tohle auto se jí nutně musí stát též. V příští dekádě si o tom můžeme popovídat.

Jestli tohle všechno ve vašich očích ospravedlňuje paradoxně stále rostoucí cenu vozu, to nechám na vás, slíbím vám ale ještě jeden pohled na věc. RCZ jsme postavili proti jinému, skutečně ryzímu náčiní podobného typu. Zatím z taktických důvodů neprozradím jakému, ale zprvu jsem měl pocit, že tenhle Frantík nutně musí pohořet. Rychle mi ale připomněl, jak dobrý je a že pro nikoho nebude snadnou kořistí...

Peugeot RCZ 2013 se vrátí ve srovnávacím testu s... (můžete si tipnout)

Rychlý test Peugeot RCZ 2013 1,6 THP: hRaCZka - 34 - Test Peugeot RCZ 2013 16 THP 018Rychlý test Peugeot RCZ 2013 1,6 THP: hRaCZka - 35 - Test Peugeot RCZ 2013 16 THP 090Rychlý test Peugeot RCZ 2013 1,6 THP: hRaCZka - 36 - Test Peugeot RCZ 2013 16 THP 190

Proč ho chtít?

Je to neobyčejně uspokojivé auto i pro ty nejnáročnější řidiče. Zejména svou poslušností a hravostí by mělo nadchnout každého, kdo od řízení očekává něco více než pouhou osobní přepravu. Že je navíc rychlé, stylové, uvnitř relativně prostorné a kvalitní asi bude vadit málokomu.

Proč ho nechtít?

Není to GT a i z hlediska každodenní použitelnosti bych jej doporučil leda někomu, kdo pravidelně zdolává maximálně středně dlouhé trasy. Na více je příliš tvrdý, třebaže poddajný, a hlučný, zejména pak ve vyšších rychlostech. Pokud ale jezdíte hlavně po městě a okolí a když si někam chcete vyjet, pak hlavně za zábavou, dokážu si RCZ představit i jako jediné auto.

Cena

Základní cena vozu (RCZ 1,6 THP 156 Allure): 706 000 Kč
Cena základního testovaného provedení (RCZ 1,6 THP 200 Allure): 766 500 Kč
Cena testovaného vozu (RCZ 1,6 THP 200 Allure + příplatková výbava): 1 008 495 Kč
Na vůz jsou momentálně nabízeny akční slevy až 116 500 Kč, stáhněte si kompletní ceník (PDF, 4,5 MB)

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 255 (275 při overboostu) Nm při 1 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,7 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 287 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 362 mm
Rozvor náprav: 2 596 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 297/1 372 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 384 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 760 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.