Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Peugeot RCZ 2013 1,6 THP: hRaCZka
31.3.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Nikdy mi nešlo do hlavy, jak je vůbec možné, že je Peugeot RCZ řidičsky tak skvělým autem. Facelift na tom nezměnil zhola nic.
Přehled kapitol
Proti proudu, proti předsudkům
Docela mě pobavilo, když kolega v závěru předchozího testu na vlastní otázku, zda by si auto koupil, odpověděl kladně, velkými písmeny. Tak devótní k RCZ nebudu, ale tomuto postoji, přesně takto vyjádřenému, velmi dobře rozumím. I mě dokázalo tohle auto nadchnout, je to skutečně mimořádně povedená hračka pro dospělé.
Málokoho by vůbec napadlo, že z dílen Peugeotu může vzejít něco tak charakterově vytříbeného. RCZ je v mnoha ohledech nekompromisní a míří za dvěma cíli - být rychlé a pobavit. Obojí dělá tak dobře, že mu snadno odpustíte jiné neduhy a jako plus nakonec budete vnímat i jeho jakous takous každodenní použitelnost - vedle podobně laděného Mini Coupe JCW je v tomto ohledu podstatně dál, ryzosti svého řidičského charakteru přitom mnoho neztrácí.
Líbí se mi i fakt, že vůz jde v některých ohledech proti proudu a kašle na unijní nesmysly. Neobtěžuje vás nevypínatelnými bezpečnostními prvky nebo pseudoekologickými doplňky a i v tomto ohledu se drží svého zacílení. Věřím, že ty, které nadchnout má, skutečně vezme u srdce a věřím ještě jedné věci - pokud se 205 GTI stala legendou, tohle auto se jí nutně musí stát též. V příští dekádě si o tom můžeme popovídat.
Jestli tohle všechno ve vašich očích ospravedlňuje paradoxně stále rostoucí cenu vozu, to nechám na vás, slíbím vám ale ještě jeden pohled na věc. RCZ jsme postavili proti jinému, skutečně ryzímu náčiní podobného typu. Zatím z taktických důvodů neprozradím jakému, ale zprvu jsem měl pocit, že tenhle Frantík nutně musí pohořet. Rychle mi ale připomněl, jak dobrý je a že pro nikoho nebude snadnou kořistí...
Peugeot RCZ 2013 se vrátí ve srovnávacím testu s... (můžete si tipnout)
Proč ho chtít?
Je to neobyčejně uspokojivé auto i pro ty nejnáročnější řidiče. Zejména svou poslušností a hravostí by mělo nadchnout každého, kdo od řízení očekává něco více než pouhou osobní přepravu. Že je navíc rychlé, stylové, uvnitř relativně prostorné a kvalitní asi bude vadit málokomu.
Proč ho nechtít?
Není to GT a i z hlediska každodenní použitelnosti bych jej doporučil leda někomu, kdo pravidelně zdolává maximálně středně dlouhé trasy. Na více je příliš tvrdý, třebaže poddajný, a hlučný, zejména pak ve vyšších rychlostech. Pokud ale jezdíte hlavně po městě a okolí a když si někam chcete vyjet, pak hlavně za zábavou, dokážu si RCZ představit i jako jediné auto.
Cena
Základní cena vozu (RCZ 1,6 THP 156 Allure): 706 000 Kč
Cena základního testovaného provedení (RCZ 1,6 THP 200 Allure): 766 500 Kč
Cena testovaného vozu (RCZ 1,6 THP 200 Allure + příplatková výbava): 1 008 495 Kč
Na vůz jsou momentálně nabízeny akční slevy až 116 500 Kč, stáhněte si kompletní ceník (PDF, 4,5 MB)
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 255 (275 při overboostu) Nm při 1 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,7 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 287 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 362 mm
Rozvor náprav: 2 596 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 297/1 372 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 384 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 760 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva