Test Alfa Romeo MiTo 1,4 Turbo TCT: automaticky špatná?

MiTo přišlo na trh v roce 2009, automatu se ale dočkalo až nyní. Je jeho převodovka s dvojicí spojek tak problematická, jak se traduje?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Alfa Romeo MiTo 1,4 Turbo TCT: automaticky špatná?

11.5.2011 | Martin Šimek | 6 příspěvků

Test Alfa Romeo MiTo 1,4 Turbo TCT: automaticky špatná?

/

MiTo přišlo na trh v roce 2009, automatu se ale dočkalo až nyní. Je jeho převodovka s dvojicí spojek tak problematická, jak se traduje?

Daň za krásu není malá

Už jsme si řekli, že je MiTo krásné, stylové a dynamické auto s výborným motorem a nadprůměrným automatem. Za to všechno musíte ale zaplatit jistou daň. Jak jsem psal na úvod, budou to trable při jízdách po městě, budou to také jisté rezervy ve zpracování, respektive tu a tam nějaká ta závada, a hlavně to bude pořizovací cena. Chcete pěkné auto? Tak budete platit a nebude to zrovna málo.

Alfa Romeo MiTo je už sama o sobě poměrně drahá záležitost. Základní motor 1,4 MPI v nejnižší výbavě vás vyjde na 362 000 Kč. Přeplňovaná jedna-čtyřka je k dispozici pouze v kombinaci s prostřední výbavou Distinctive a vychází na 457 000 Kč. K už tak vysoké pořizovací ceně si připočtěte dalších 40 500 Kč za dvouspojkový automat a rázem jsme na půl milionu korun.

MiTo není bezchybný vůz a stejně tak není bezchybná nová automatická převodovka, jakkoli vůbec není tak špatná, jak o ní někteří říkají. Tento italský krasavec má ale obrovské charisma, které je vykoupeno především nemalou cenou. Zřejmě to je hlavní důvod, proč ho na našich komunikacích příliš často nepotkáváme a v blízké budoucnosti ani potkávat nebudeme. Alespoň se jeho majitelé mohou těšit z trvalé pozornosti svého okolí...

Test Alfa Romeo MiTo 1,4 Turbo TCT: automaticky špatná? - 36 - Test Alfa Romeo MiTo 14 MultiAir Turbo TCT 10Test Alfa Romeo MiTo 1,4 Turbo TCT: automaticky špatná? - 37 - Test Alfa Romeo MiTo 14 MultiAir Turbo TCT 64Test Alfa Romeo MiTo 1,4 Turbo TCT: automaticky špatná? - 38 - Test Alfa Romeo MiTo 14 MultiAir Turbo TCT 42

Základní cena vozu (MiTo 1,4 MPI Progression): 362 000 Kč
Základní testovaného provedení (MiTo 1,4 MultiAir 135 k Distinctive): 457 000 Kč
Cena testovaného provedení (MiTo 1,4 MultiAir 135 k TCT Distinctive): 497 500 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 368 ccm
Největší výkon: 99 kW (135 k) při 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 206 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka TCT s dvěma spojkami, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 207 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,1 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,5 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 063 mm
Šířka: 1 720 mm
Výška: 1 446 mm
Rozvor náprav: 2 511 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 170 kg
Užitečná hmotnost: - kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 270 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze 6 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše