Test BMW 730d xDrive 2013: rafinovaně proti zubu času

(+ video) BMW 7 F01 už má svá léta, a tak se loni dočkalo faceliftu. Na kráse mu moc nepřidal, kvalitu i dynamiku jízdy ale citelně zlepšil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW 730d xDrive 2013: rafinovaně proti zubu času

5.4.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test BMW 730d xDrive 2013: rafinovaně proti zubu času

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) BMW 7 F01 už má svá léta, a tak se loni dočkalo faceliftu. Na kráse mu moc nepřidal, kvalitu i dynamiku jízdy ale citelně zlepšil.

Nadále špička svého druhu

I přes náznaky nejistoty v úvodu předchozí stati mohu bez váhání říci jednu věc - pro člověka, který chce limuzínu této kategorie a zároveň touží po tom, aby mu navzdory svým fyzickým dispozicím a jinému primárnímu zaměření servírovala alespoň nějaké řidičské prožitky, zůstává BMW 7 v podstatě jedinou možnou volbou. Konkurence ho překonává v jiných ohledech, v tomto se mu ale zdaleka neblíží.

Docela dobře to dokreslují pocity, které jsem zažíval po přesednutí ze sedmičky do Mercedesu třídy C. To je relativně malý, o hodně lehčí sedan, který by se bez ohledu na své zaměření měl projevovat daleko větší agilitou a z ní vyplývající řidičskou uspokojivostí. Ale prostě to nesvedl, BMW 7 se řídí lépe a po takovém srovnání si ani nelze myslet že by v tomto směru bylo mezí ním a třídou S něco jiného než propast.

Tohle je sice známý fakt, facelift na něm ale nic nezměnil (což u BMW není samozřejmé), spíše jej dále umocnil. Ze zmíněného je tedy zřejmé, že provedené modifikace se zaměřily hlavně na zlepšení kvality jízdy, ta má ale nakonec pozitivní vliv i na tyto aspekty. Zejména pak podvozek fungující tím lépe, čím více od něj žádáte, jde se zmíněným ruku v ruce. Konkrétně verzi 730d pak hodně pomohlo nové naladění motoru a především jeho spojení s novou převodovkou. Dynamicky, ale i z hlediska ovladatelnosti a nakonec také jízdní efektivity to budete jen kvitovat.

Sedmička se zkrátka rozhodla zůstat, kde je, a kolem své pozice vytvořit o něco vyšší hradby, aby se do jejího rajónu ještě pár let nikdo nedostal. Mně se to líbí, úpravy aplikované s faceliftem se mi zdají být velmi promyšlené a auto mění tak, že to v prvé řadě cítíte, nikoli vidíte. Jsou decentní, ne křiklavé, přesto s nimi vůz zubu času úspěšně odolává. I se základním motorem mi zdá být dost atraktivním „balíčkem” a to nejen pro ty, kteří dokážou ocenit jeho agilitu. Nakonec je to hlavně celková kvalita rychlé jízdy, která jej řadí vysoko a nepochybuji o tom, že s některým z potentnějších agregátů by řada 7 zamířila ještě výše.

S A je ovšem třeba říci i B. Sedmička je sice díky svému zaměření špičkou svého druhu, o absolutně dokonalý vůz ale určitě nejde. Zejména pokud toužíte po hýčkavé limuzíně zajišťující především mimořádný komfort klidnější, pomalejší jízdy a nejlépe pak cestujícím vzadu, musíte se porozhlédnout jinde. Ne snad, že by BMW bylo v tomto směru špatné, tu nejlepší volbu ale jednoduše nepředstavuje.

Test BMW 730d xDrive 2013: rafinovaně proti zubu času - 43 - Test BMW 730d xDrive 2012 08Test BMW 730d xDrive 2013: rafinovaně proti zubu času - 44 - Test BMW 730d xDrive 2012 19Test BMW 730d xDrive 2013: rafinovaně proti zubu času - 45 - Test BMW 730d xDrive 2012 59

Proč ho chtít?

Je to řidičsky daleko nejzajímavější limuzína své třídy, která přitom svým prostorem, komfortem a kvalitou nezklame ani cestující. Facelift neměnil základy, jen na nich vystavěl o poznání propracovanější dílo, které od svého předchůdce liší hlavně kvalitnější jízdou, lepší dynamikou i vyšší provozní efektivitou. Pohon všech kol se pak nad tím vším stará spíše o bezstarostnost jízdy za snížené adheze, nadšeným řidičům pro svou omezenou vyzpytatelnost a akcentování nedotáčivých tendencí vozu po chuti nebude.

Proč ho nechtít?

Není to limuzína pro ty, kteří chtějí sedět jen vzadu. Ani tyto prostory sice sedmička nezanedbává, svou výjimečnost kolem nich ale zkrátka nestaví. Pokud tedy nemíníte auto této třídy řídit, u konkurence dostanete více. Stejně tak se největšímu BMW raději vyhněte, jestliže toužíte hlavně po komfortu pomalé jízdy - sedmička preferuje spíše vyšší rychlosti, kamzíka magistrály v Mnichově pod kódovým označením F01 nešlechtili.

Cena

Základní cena vozu (730d 2013): 1 982 500 Kč
Cena základního testovaného provedení (730d xDrive 2013): 2 067 500 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 190 kW (258 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 560 Nm při 1 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,2 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,0 l
Objem palivové nádrže: 80 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 5 079 mm
Šířka: 1 902 mm
Výška: 1 471 mm
Rozvor náprav: 3 070 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 910/1 985 kg
Užitečná hmotnost: 640 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše