Test Citroën DS3 Racing: francouzský Cooper

Je to k nevíře, ale Citroënu trvalo 20 let, než vytvořil pojítko mezi svými sportovními aktivitami a sériovým autem. Je ale toto pouto dost silné?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën DS3 Racing: francouzský Cooper

26.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Citroën DS3 Racing: francouzský Cooper

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to k nevíře, ale Citroënu trvalo 20 let, než vytvořil pojítko mezi svými sportovními aktivitami a sériovým autem. Je ale toto pouto dost silné?

Pár krůčků k dokonalosti

Nechci tím vším říct, že bych snad v Citroënu DS3 Racing zíval nudou. Vůbec ne. Důkazem budiž spotřeba necelých dvacet litrů, když mě to začalo opravdu bavit. Dokonce si myslím, že francouzské auto má pro naše rozbité okresky lépe nastavený a stabilnější podvozek než JCW (i když Clio RS je i přes svou vyšší tuhost stále o kousek napřed). Agilita, poddajnost a přilnavost, přestože ta jde na vrub hlavně 18palcovým pneumatikám o šířce 215 mm, je naprosto špičková a Citroën se nemusí stydět před nejlepšími v této třídě.

Také 207 turbokoní je na auto o hmotnosti těsně pod 1,2 tuny více, než nám kdy Citroën v ostrém hatchbacku nabídl. Za to má náš potlesk vestoje. Ale jako potenciální majitel bych byl mnohem více vděčný za to, kdyby se v tomto voze objevilo to, co je alfou a omegou dobrého sportovního vozu - a stačilo by k tomu řízení, které známe ze Saxa VTS nebo Xsary. Potom by nepotřeboval karbon, nálepky, zářivý lak, ani exkluzivními štítky. Byl by sám sebou, tedy „Racing“.

Takto se nejsilnější DS3 musí spoléhat i na to, že se hlavně líbí. Je to zkrátka francouzský Mini Cooper, jak se patří - vypadá lépe, ale více tíhne k pohodě než k ostré akci. A vlastně to ani není špatně, co bychom měli z toho, kdyby Francouzi v roce 2011 začali v omezené sérii nabízet to, co Britové prodávají už roky...

Test Citroën DS3 Racing: francouzský Cooper - 24 - Test Citroen DS3 Racing 18Test Citroën DS3 Racing: francouzský Cooper - 25 - Test Citroen DS3 Racing 24Test Citroën DS3 Racing: francouzský Cooper - 26 - Test Citroen DS3 Racing 32

Základní cena vozu (DS3 1,4 VTi Chic): 479 900,- Kč
Cena základního testovaného provedení (DS3 Racing): 779 900,- Kč
Cena testovaného provedení (DS3 Racing + příplatková výbava): 816 800,- Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, řadový přeplňovaný čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 152 kW (207 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 275 Nm při 2 000-4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 948 mm
Šířka: 1 737 mm
Výška: 1 451 mm
Rozvor náprav: 2 460 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 165 kg
Užitečná hmotnost: 432 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 285 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše