Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroën DS3 Racing: francouzský Cooper
26.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je to k nevíře, ale Citroënu trvalo 20 let, než vytvořil pojítko mezi svými sportovními aktivitami a sériovým autem. Je ale toto pouto dost silné?
Přehled kapitol
Pár krůčků k dokonalosti
Nechci tím vším říct, že bych snad v Citroënu DS3 Racing zíval nudou. Vůbec ne. Důkazem budiž spotřeba necelých dvacet litrů, když mě to začalo opravdu bavit. Dokonce si myslím, že francouzské auto má pro naše rozbité okresky lépe nastavený a stabilnější podvozek než JCW (i když Clio RS je i přes svou vyšší tuhost stále o kousek napřed). Agilita, poddajnost a přilnavost, přestože ta jde na vrub hlavně 18palcovým pneumatikám o šířce 215 mm, je naprosto špičková a Citroën se nemusí stydět před nejlepšími v této třídě.
Také 207 turbokoní je na auto o hmotnosti těsně pod 1,2 tuny více, než nám kdy Citroën v ostrém hatchbacku nabídl. Za to má náš potlesk vestoje. Ale jako potenciální majitel bych byl mnohem více vděčný za to, kdyby se v tomto voze objevilo to, co je alfou a omegou dobrého sportovního vozu - a stačilo by k tomu řízení, které známe ze Saxa VTS nebo Xsary. Potom by nepotřeboval karbon, nálepky, zářivý lak, ani exkluzivními štítky. Byl by sám sebou, tedy „Racing“.
Takto se nejsilnější DS3 musí spoléhat i na to, že se hlavně líbí. Je to zkrátka francouzský Mini Cooper, jak se patří - vypadá lépe, ale více tíhne k pohodě než k ostré akci. A vlastně to ani není špatně, co bychom měli z toho, kdyby Francouzi v roce 2011 začali v omezené sérii nabízet to, co Britové prodávají už roky...
Základní cena vozu (DS3 1,4 VTi Chic): 479 900,- Kč
Cena základního testovaného provedení (DS3 Racing): 779 900,- Kč
Cena testovaného provedení (DS3 Racing + příplatková výbava): 816 800,- Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový přeplňovaný čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 152 kW (207 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 275 Nm při 2 000-4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 948 mm
Šířka: 1 737 mm
Výška: 1 451 mm
Rozvor náprav: 2 460 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 165 kg
Užitečná hmotnost: 432 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 285 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva