Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroën DS3 Racing: francouzský Cooper
26.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je to k nevíře, ale Citroënu trvalo 20 let, než vytvořil pojítko mezi svými sportovními aktivitami a sériovým autem. Je ale toto pouto dost silné?
Přehled kapitol
Pár krůčků k dokonalosti
Nechci tím vším říct, že bych snad v Citroënu DS3 Racing zíval nudou. Vůbec ne. Důkazem budiž spotřeba necelých dvacet litrů, když mě to začalo opravdu bavit. Dokonce si myslím, že francouzské auto má pro naše rozbité okresky lépe nastavený a stabilnější podvozek než JCW (i když Clio RS je i přes svou vyšší tuhost stále o kousek napřed). Agilita, poddajnost a přilnavost, přestože ta jde na vrub hlavně 18palcovým pneumatikám o šířce 215 mm, je naprosto špičková a Citroën se nemusí stydět před nejlepšími v této třídě.
Také 207 turbokoní je na auto o hmotnosti těsně pod 1,2 tuny více, než nám kdy Citroën v ostrém hatchbacku nabídl. Za to má náš potlesk vestoje. Ale jako potenciální majitel bych byl mnohem více vděčný za to, kdyby se v tomto voze objevilo to, co je alfou a omegou dobrého sportovního vozu - a stačilo by k tomu řízení, které známe ze Saxa VTS nebo Xsary. Potom by nepotřeboval karbon, nálepky, zářivý lak, ani exkluzivními štítky. Byl by sám sebou, tedy „Racing“.
Takto se nejsilnější DS3 musí spoléhat i na to, že se hlavně líbí. Je to zkrátka francouzský Mini Cooper, jak se patří - vypadá lépe, ale více tíhne k pohodě než k ostré akci. A vlastně to ani není špatně, co bychom měli z toho, kdyby Francouzi v roce 2011 začali v omezené sérii nabízet to, co Britové prodávají už roky...
Základní cena vozu (DS3 1,4 VTi Chic): 479 900,- Kč
Cena základního testovaného provedení (DS3 Racing): 779 900,- Kč
Cena testovaného provedení (DS3 Racing + příplatková výbava): 816 800,- Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový přeplňovaný čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 152 kW (207 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 275 Nm při 2 000-4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 948 mm
Šířka: 1 737 mm
Výška: 1 451 mm
Rozvor náprav: 2 460 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 165 kg
Užitečná hmotnost: 432 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 285 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan