Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota
29.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Za osm generací ušel model Accord opravdu velký kus cesty. Na současné generaci vozu je to znát víc než kdy před tím. I přes mnoho kvalit ale rozhodně není autem pro každého. Námi testovaný vůz s nejvyšší možnou výbavou a vznětovým motorem o objemu 2,2 l tentokrát ukázal zcela jinou tvář, než jsme od vozů značky Honda zvyklí.
Přehled kapitol
Pohonná jednotka
Když se podíváme do nabídky motorizací Hondy Accord zjistíme, že jediný vznětový agregát pro tento vůz je vznětový čtyřválec i-DTEC o objemu 2,2 l s výkonem 150 koní (110 kW) dostupných v 4000 1/min a točivým momentem 350 N.m, které jsou k dispozici od 2000 1/min.
Výsledkem je i zrychlení z klidového stavu na stokilometrovou rychlost za 9,8 sekund. Co mě osobně zaujalo je zvukový projev motoru. Na volnoběh samozřejmě „chrochtá” jako každý dieselový motor ale při stálé rychlosti se nepříjemný zvuk promění na zajímavě mechanický. Jako by pod kapotou rotovala malá trysková turbína.
Pocity z jízdy
Samotná jízda pro mě byla překvapením i zážitkem zároveň. Překvapením proto, že ještě žádné auto v této třídě na mě nepůsobilo tak uklidňujícím, vyváženým a nenuceným dojmem. Perfektní pozice za volantem, přehledný a zároveň vzdušný interiér a kvalitní izolace od okolí vytvoří opravdu uklidňující místo k pobytu. Volant i pedály mají příjemný odpor, takže propojení řidiče s vozem je bezproblémové a vůz je dobře čitelný.
Svůj podíl na tom jistě nese nastavení podvozku. Doteď mi vrtá hlavou, jak se japonským inženýrům podařilo tak skvěle vyvážit nastavení, že podvozek dokáže poskytnout komfortní svezení ale zároveň se minimálně naklání v zatáčkách a výborně sedí na silnici. Tedy pokud si jej nepustíte až k úplné hranici možností, to přece jen dá vrtošivými pohyby znát, že komfort tentokrát dostal přednost před jízdními vlastnostmi. Přesto jde o skutečně pozoruhodný a velmi vyvážený kompromis, zkrátka taková komfortní jistota.
Zkouška aktivních bezpečnostních systémů
Asi největším jízdním zážitkem byla zkouška aktivních bezpečnostních prvků. Adaptivní radarový tempomat není v dnešní době ničím neobvyklým. Systém dokáže zpomalit a v případě, že řidič nereaguje, přitáhne bezpečnostním pásem řidiče a následně začne auto brzdit. Ovšem ve spojení se systémem kontroly jízdních pruhů se mi naskytl překvapující až strašidelný zážitek.
Myslím že bude za vše, když řeknu, že po nastavení patřičné vzdálenost od vozu, tempomatu na 130 km/h a kontroly jízdy v pruzích volant po chvilce trochu ztvrdnul. Ale není potřeba se s ním prát, protože ono ztuhnutí znamená, že systém převzal řízení, takže prakticky není potřeba držet volant. Systém se samozřejmě vypne, když nemáte ruce na volantu déle jak 10 sekund, ale po chvilce zkoumání přijdete na to že volant stačí při první signalizaci pouze pohladit a systém dále řídí za vás. Jednoduše bylo opravdu zajímavé koukat na volant, který sám korigoval směr a zároveň udržoval nastavenou rychlost. Zní to jako sci-fi, ale je to realita a navíc bezproblémově fungující. A to se stále bavíme o autě s cenou pod milion korun.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před hodinou - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva