Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito
26.11.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Honda CR-V se dlouhodobě těší oblibě českých zákazníků. I v nové generaci má dobře našlápnuto k tomu na tuto tradici navázat.
Přehled kapitol
Zaděláno na úspěch
Tak vidíte, původní znechucení se změnilo v uznalé kývání hlavou. Člověk prostě musí občas překročit meze svých zájmů a chutí a kousnout do jablka, které se na první pohled jevilo být kyselým. Může přijít na to, že žil v omylu. Tím přiznávám, že jsem CR-V ignoroval nezaslouženě a sypu si popel na hlavu. Kdybych si měl pořídit SUV, jistě by bylo jedním z horkých kandidátů. Jenže já nemusím, tak tuto slast ponechám jiným. Kyselé to jablko nebylo, ale přesto raději zůstanu u těch svých.
CR-V vždy patřilo mezi úspěšné modely. V České republice to je ve své třídě velmi oblíbený vůz, buď se nachází na úplné špici prodejních statistik nebo těsně pod ní. Nepochybuji, že tomu tak bude i nadále. Konkurence se sice zvětšuje, ale ani CR-V nezůstává spát na vavřínech. Pro budoucí léta má slušně nabito a samozřejmě může stavět na dobré pověsti svých předchůdců. Za jednu z hlavních předností lze určitě považovat fakt, že řízení tohoto auta vlastně není až tak daleko od pocitů za volantem běžného osobáku. Jen sedíte výš a bojujete s vyšším těžištěm. Získáte tím ale komfort a odolnost proti českým cestám. Ač naftové motory nemusím, 2,2 i-DTEC pochválím. Není nejlepší, není nejvýkonnější, ale jako celek v kombinaci s použitou převodovkou funguje.
Jen je velká škoda, že Honda neudělala něco s tím prostorem ve svislém směru. Někdy je pohodlí pasažérů důležitější než objem zavazadlového prostoru. Na druhou stranu, pokud si ho pořizuje rodina s malými dětmi, těm skromné rozměry zadní lavice vadit nebudou a rodiče alespoň nebudou mít dilema, jestli s sebou vzít jednu nebo raději dvě tašky s hračkami.
Proč ji chtít?
Je to staré dobré CR-V ve všem, v čem vždy dobré bylo. Potěší jízdou i spotřebou, výborně funguje na českých cestách. Navíc vypadá o parník lépe než dříve.
Proč ji nechtít?
Jezdí dobře, tedy s ohledem na to, že to je SUV. Jenže existuje spousta normálních kombíků, které poskytnou podobný prostor a k tomu o řád lepší jízdní projev. A klidně je můžete mít s pohonem všech kol.
Cena
Základní cena vozu (2.0 i-VTEC 2x4 S): 544 000 Kč
Cena základního testovaného provedení (2.2 i-DTEC 4x4 Executive): 889 000 Kč
Cena testovaného provedení (2.2 i-DTEC 4x4 Executive ): 1 014 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 199 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta motorová
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,7 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 58 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 570 mm
Šířka: 1 820 mm
Výška: 1 685 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Světlá výška: 165 mm
Pohotovostní hmotnost (vč. řidiče): 1 753 kg
Užitečná hmotnost: 447 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 589 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 627 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:40 - honziss
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23