Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito

Honda CR-V se dlouhodobě těší oblibě českých zákazníků. I v nové generaci má dobře našlápnuto k tomu na tuto tradici navázat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito

26.11.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito

/

Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz

Honda CR-V se dlouhodobě těší oblibě českých zákazníků. I v nové generaci má dobře našlápnuto k tomu na tuto tradici navázat.

Zaděláno na úspěch

Tak vidíte, původní znechucení se změnilo v uznalé kývání hlavou. Člověk prostě musí občas překročit meze svých zájmů a chutí a kousnout do jablka, které se na první pohled jevilo být kyselým. Může přijít na to, že žil v omylu. Tím přiznávám, že jsem CR-V ignoroval nezaslouženě a sypu si popel na hlavu. Kdybych si měl pořídit SUV, jistě by bylo jedním z horkých kandidátů. Jenže já nemusím, tak tuto slast ponechám jiným. Kyselé to jablko nebylo, ale přesto raději zůstanu u těch svých.

CR-V vždy patřilo mezi úspěšné modely. V České republice to je ve své třídě velmi oblíbený vůz, buď se nachází na úplné špici prodejních statistik nebo těsně pod ní. Nepochybuji, že tomu tak bude i nadále. Konkurence se sice zvětšuje, ale ani CR-V nezůstává spát na vavřínech. Pro budoucí léta má slušně nabito a samozřejmě může stavět na dobré pověsti svých předchůdců. Za jednu z hlavních předností lze určitě považovat fakt, že řízení tohoto auta vlastně není až tak daleko od pocitů za volantem běžného osobáku. Jen sedíte výš a bojujete s vyšším těžištěm. Získáte tím ale komfort a odolnost proti českým cestám. Ač naftové motory nemusím, 2,2 i-DTEC pochválím. Není nejlepší, není nejvýkonnější, ale jako celek v kombinaci s použitou převodovkou funguje.

Jen je velká škoda, že Honda neudělala něco s tím prostorem ve svislém směru. Někdy je pohodlí pasažérů důležitější než objem zavazadlového prostoru. Na druhou stranu, pokud si ho pořizuje rodina s malými dětmi, těm skromné rozměry zadní lavice vadit nebudou a rodiče alespoň nebudou mít dilema, jestli s sebou vzít jednu nebo raději dvě tašky s hračkami.

Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 41 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 jizda 02 Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 42 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 01Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito - 43 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Motor 02

Proč ji chtít?

Je to staré dobré CR-V ve všem, v čem vždy dobré bylo. Potěší jízdou i spotřebou, výborně funguje na českých cestách. Navíc vypadá o parník lépe než dříve.

Proč ji nechtít?

Jezdí dobře, tedy s ohledem na to, že to je SUV. Jenže existuje spousta normálních kombíků, které poskytnou podobný prostor a k tomu o řád lepší jízdní projev. A klidně je můžete mít s pohonem všech kol.

Cena

Základní cena vozu (2.0 i-VTEC 2x4 S): 544 000 Kč
Cena základního testovaného provedení (2.2 i-DTEC 4x4 Executive): 889 000 Kč
Cena testovaného provedení (2.2 i-DTEC 4x4 Executive ): 1 014 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 199 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta motorová
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,7 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 58 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 570 mm
Šířka: 1 820 mm
Výška: 1 685 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Světlá výška: 165 mm
Pohotovostní hmotnost (vč. řidiče): 1 753 kg
Užitečná hmotnost: 447 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 589 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 627 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše