Test Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: stroj pekelných radostí

Po nedávných prvních dojmech pro vás máme plnohodnotný test kupé Genesis. Jak si vede s manuální převodovkou a nejlepším motorem?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: stroj pekelných radostí

15.8.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek

Test Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: stroj pekelných radostí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po nedávných prvních dojmech pro vás máme plnohodnotný test kupé Genesis. Jak si vede s manuální převodovkou a nejlepším motorem?

Stroj pekelných radostí

Hyundai Genesis je v dnešních časech mimořádně charakterní sporťák disponující bezkonkurenčním poměrem výkonu a ceny. Snoubí v sobě korejskou lidovost a americkou zálibu ve velkých příbězích, což je opravdu podmanivá kombinace. Řízení jednoduše postavené silniční bestie vás vrátí do zlatých časů svalnatých aut s masivním přísunem výkonu na zadní nápravu, kdy mělo ovládání stroje svoji mužnou sportovní hodnotu. Kdo se nebojí, užije si s ním kopec zábavy a ani ho to nebude stát moc peněz za benzín. Velkoryse pak přehlédne „nevystajlovaný“ interiér a neurozený původ auta, tady jde totiž hlavně o motor a všechno s ním související.

Za svých 829 990,- Kč dostanete „fáro“, které není ani zdaleka tak dotažené jako miliónový Nissan 370Z nebo nedej bože nesrovnatelně dražší Porsche Cayman, srdce má však Genesis veliké a o to by u sporťáku stále ještě mělo jít především. Poznámka na závěr: při zaškrtávání konfigurace si připlaťte za šestiválec, bohatě vám to vrátí.

Test Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: stroj pekelných radostí - 28 - Test Hyundai Genesis Coupe 38 V6 08Test Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: stroj pekelných radostí - 29 - Test Hyundai Genesis Coupe 38 V6 59

Základní cena vozu (Genesis Coupe 2,0 TCI RS): 769 990 Kč
Cena základního testovaného provedení (Genesis Coupe 3,8 V6 RS MT): 829 990 Kč
Cena testovaného provedení (Genesis Coupe 3,8 V6 RS MT + příplatková výbava): 844 990 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 3 778 ccm
Největší výkon: 223 kW (303 k) při 6 300 ot./min
Největší točivý moment: 361 Nm při 4 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 240 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 15 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 10,3 l
Objem palivové nádrže: 65 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 630 mm
Šířka: 1 865 mm
Výška: 1 385 mm
Rozvor náprav: 2 820 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 613 - 1 662 kg
Užitečná hmotnost: 268 - 317 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 332 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše