Test Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: stroj pekelných radostí

Po nedávných prvních dojmech pro vás máme plnohodnotný test kupé Genesis. Jak si vede s manuální převodovkou a nejlepším motorem?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: stroj pekelných radostí

15.8.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek

Test Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: stroj pekelných radostí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po nedávných prvních dojmech pro vás máme plnohodnotný test kupé Genesis. Jak si vede s manuální převodovkou a nejlepším motorem?

Stroj pekelných radostí

Hyundai Genesis je v dnešních časech mimořádně charakterní sporťák disponující bezkonkurenčním poměrem výkonu a ceny. Snoubí v sobě korejskou lidovost a americkou zálibu ve velkých příbězích, což je opravdu podmanivá kombinace. Řízení jednoduše postavené silniční bestie vás vrátí do zlatých časů svalnatých aut s masivním přísunem výkonu na zadní nápravu, kdy mělo ovládání stroje svoji mužnou sportovní hodnotu. Kdo se nebojí, užije si s ním kopec zábavy a ani ho to nebude stát moc peněz za benzín. Velkoryse pak přehlédne „nevystajlovaný“ interiér a neurozený původ auta, tady jde totiž hlavně o motor a všechno s ním související.

Za svých 829 990,- Kč dostanete „fáro“, které není ani zdaleka tak dotažené jako miliónový Nissan 370Z nebo nedej bože nesrovnatelně dražší Porsche Cayman, srdce má však Genesis veliké a o to by u sporťáku stále ještě mělo jít především. Poznámka na závěr: při zaškrtávání konfigurace si připlaťte za šestiválec, bohatě vám to vrátí.

Test Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: stroj pekelných radostí - 28 - Test Hyundai Genesis Coupe 38 V6 08Test Hyundai Genesis Coupe 3,8 V6: stroj pekelných radostí - 29 - Test Hyundai Genesis Coupe 38 V6 59

Základní cena vozu (Genesis Coupe 2,0 TCI RS): 769 990 Kč
Cena základního testovaného provedení (Genesis Coupe 3,8 V6 RS MT): 829 990 Kč
Cena testovaného provedení (Genesis Coupe 3,8 V6 RS MT + příplatková výbava): 844 990 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 3 778 ccm
Největší výkon: 223 kW (303 k) při 6 300 ot./min
Největší točivý moment: 361 Nm při 4 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 240 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 15 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 10,3 l
Objem palivové nádrže: 65 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 630 mm
Šířka: 1 865 mm
Výška: 1 385 mm
Rozvor náprav: 2 820 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 613 - 1 662 kg
Užitečná hmotnost: 268 - 317 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 332 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.