Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Infiniti Q50 2,2d: výjimečné ano, úchvatné nikoliv
22.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Je odvážný, luxusní a jízdně údajně revoluční. Q50 chce přepsat pravidla segmentu, v němž kralují Němci. Má reálnou šanci uspět?
Přehled kapitol
Zajímavá alternativa pro nerozhodnuté
Infiniti postavilo velmi pohodlný a technologicky tak natlučený vůz až z toho může jít hlava kolem. Designem jednoznačně boduje, čímž šikovně čeří vody jinak poměrně sterilního segmentu, jenž je okupován německou smetánkou. Rozhodně se oproti G37 jedná o rázný krok kupředu, avšak je nutné podotknout, že primárně směrem ke komfortu a bezpečnosti. Jízdního talentu trojkového BMW prostě nedosáhlo už jen pro tu vyšší hmotnost, nakonec i pro větší rozměry a bohužel neřidičské revoluční řízení, které vás zcela izoluje od dění pod předními koly. Na druhou stranu je pohodlnější a pro mnohé bude příjemnější na dlouhých cestách.
Svojí posádku zahrne pohodlím a tichem, technofilům zahraje do noty tabletoidním displejem s aplikacemi a kupou asistenčních systémů, které se nebojí sáhnout řidiči do řízení. Všechny ostatní uchvátí talentovaným podvozkem, jenž schroupe klidně na osmnáctkách rozbité české silnice. To, že využívá pohonné jednotky Mercedesu mu nakonec nijak výrazněji neškodí - Nissan nic vhodnějšího ve svém portfoliu prostě nemá, a tak je tato volba logickým krokem.
Q50 ze stuttagrtské techniky těží slušnou dynamikou, ale také reálně nízkými provozními náklady, které tlačí na úroveň těch nejlepších. Pokud se zaměříme na výbavu a cenu, není těžké jeho nátlaku podlehnout. Vždyť už do milionu můžete odjíždět s něčím, co dokáže nadmíru statečně zastoupit roli velkého prémiového vozu střední třídy. Pro nerozhodnuté je tedy Infiniti docela zdařilým substitutem za citelně méně originální německé soky. Na štíru přesto bude s lovem nejspíš i nadále. To ukáže až čas, o nějaké revoluci v oblasti jízdy ale raději nemluvme, v tomto směru Q50 opravdu neuchvátí...
Cena
Základní cena testovaného vozu (Q50 2,2d 6MT/125 kW): 861 160 Kč
Základní cena testovaného provedení (Q50 2,2d 7AT Premium): 981 022 Kč
Cena testovaného vozu (Q50 2,2d Premium + příplatková výbava): 1 352 075 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu podélně
Objem: 2 143 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 3 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 600-2 800 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,0 l
Mimo město: 4,1 l
Kombinovaná: 4,8 l
Objem palivové nádrže: 74 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 790 mm
Šířka: 1 820 mm
Výška: 1 445 mm
Rozvor náprav: 2 850 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 750/1 675 kg
Užitečná hmotnost: -
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva