Test Mercedes B 180 CDI: sám voják v poli

Jen málokdo si dnes může užívat ten luxus, že se nemusí o své místo pod sluncem dělit s konkurencí. Třída B od Mercedesu si ho dopřává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mercedes B 180 CDI: sám voják v poli

22.2.2012 | Miro Mihálik | 3 příspěvky

Test Mercedes B 180 CDI: sám voják v poli

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jen málokdo si dnes může užívat ten luxus, že se nemusí o své místo pod sluncem dělit s konkurencí. Třída B od Mercedesu si ho dopřává.

Komplexně přesvědčivý, ale...

Polemika nad podvozkem třídy B, to je na debatu o kulatém čtverci. Uvědomuji se, že jako osoba nekriticky spatřující v řízení auta zásadní kratochvíle svého života, bych měl u rodinného vanu s nároky přibrzdit. Ale u béčka to ani není moc zapotřebí. Kritéria Mercedesu byla jasná jako lesní studánka. Nenechat se převrátit při losím testu, přinést všechny hvězdičky od Euro NCAPu, dát posádce trochu toho pohodlí a všechno navíc bude bonus.

Splnění prvních dvou předpokladů jsem nezkoušel a s komfortem to vyšlo. Zavěšení žehlí skoro všechno, co přijde pod kola, jen by u toho mohlo někdy zůstat akusticky diskrétnější. Prémií za modernější podvozek je solidní jistota v podélném směru i v zatáčkách. Ne ta, která nutí pátrat, kde je jí konec, ale vyzrálá spolehlivost dovolující přepnout v hlavě do pasivního módu, kdy víte, že se nemusíte permanentně na sto procent soustředit na jízdu, protože se s velkou rezervou pohybujete mimo limity. U hatchbacku by to nestačilo, pro MPV to bylo myšleno jako lichotka.

Co napsat ke třídě B, když bylo skoro vše podstatné řečeno? Snad asi to, že i kdyby dopadla hůře, prohrát dnes mohla vlastně pouze sama se sebou. Takové chyby se ale Mercedes nedopustil. Naopak. Vytvořil auto, které svými klady přesvědčivě přebíjí menší nedostatky. Má prostornou kabinu, nabízí vysoký jízdní komfort a ještě k tomu sedíte v kvalitě.

Nedostatečně přesvědčivý je motor. Vysloveně zadýchaně nepůsobí a na naftový agregát je docela tichý a použitelný v relativně širokém otáčkovém spektru. Jenže pohled do ceníku otevřeně vybízí, jak ušetřit na výbavu skoro třicet tisíc a ještě mít pod kapotou silnější a kultivovanější benzínový motor. Neměl jsem možnost s verzí B 180 BlueEfficiency o výkonu 122 koní a točivém momentu 200 newtonmetrů jezdit, ale dynamikou horší být nemůže a vytříbenější být musí.

Vyplatí se pořídit si třídu B? Když potřebujete malý „prémiový” van, pak ano, protože vám jiná možnost nezůstane. Nebudete ale mít s čím srovnávat. Přitom za méně peněz dnes můžete dostat větší i lépe vybavená MPV. Jen k tomu nedostanete ten prvotřídní interiér a aureolu Mercedesu. Je to trochu jako volba partnerky na opuštěném ostrovu, kde jste zůstali vy a jediná trosečnice. Naštěstí atraktivní, dlužno podotknout...

Test Mercedes B 180 CDI: sám voják v poli - 22 - Mercedes B 180 CDI 01Test Mercedes B 180 CDI: sám voják v poli - 23 - Mercedes B 180 CDI 18Test Mercedes B 180 CDI: sám voják v poli - 24 - Mercedes B 180 CDI 32

Základní cena vozu (B 180 BlueEfficiency, 122 k): 558 000 Kč
Cena základního testovaného provedení (B 180 CDI BlueEfficiency, 109 k, Urban): 586 800 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 796 ccm
Největší výkon: 80 kW (109 k) při 3 200-4 600 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 400-2 800 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 190 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,16 l
Kombinovaná: 4,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 359 mm
Šířka: 1 786 mm
Výška: 1 557 mm
Rozvor náprav: 2 699 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 400 kg
Užitečná hmotnost: 555 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 486-666 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 545 l

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.