Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes B 180 CDI: sám voják v poli
22.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen málokdo si dnes může užívat ten luxus, že se nemusí o své místo pod sluncem dělit s konkurencí. Třída B od Mercedesu si ho dopřává.
Přehled kapitol
Komplexně přesvědčivý, ale...
Polemika nad podvozkem třídy B, to je na debatu o kulatém čtverci. Uvědomuji se, že jako osoba nekriticky spatřující v řízení auta zásadní kratochvíle svého života, bych měl u rodinného vanu s nároky přibrzdit. Ale u béčka to ani není moc zapotřebí. Kritéria Mercedesu byla jasná jako lesní studánka. Nenechat se převrátit při losím testu, přinést všechny hvězdičky od Euro NCAPu, dát posádce trochu toho pohodlí a všechno navíc bude bonus.
Splnění prvních dvou předpokladů jsem nezkoušel a s komfortem to vyšlo. Zavěšení žehlí skoro všechno, co přijde pod kola, jen by u toho mohlo někdy zůstat akusticky diskrétnější. Prémií za modernější podvozek je solidní jistota v podélném směru i v zatáčkách. Ne ta, která nutí pátrat, kde je jí konec, ale vyzrálá spolehlivost dovolující přepnout v hlavě do pasivního módu, kdy víte, že se nemusíte permanentně na sto procent soustředit na jízdu, protože se s velkou rezervou pohybujete mimo limity. U hatchbacku by to nestačilo, pro MPV to bylo myšleno jako lichotka.
Co napsat ke třídě B, když bylo skoro vše podstatné řečeno? Snad asi to, že i kdyby dopadla hůře, prohrát dnes mohla vlastně pouze sama se sebou. Takové chyby se ale Mercedes nedopustil. Naopak. Vytvořil auto, které svými klady přesvědčivě přebíjí menší nedostatky. Má prostornou kabinu, nabízí vysoký jízdní komfort a ještě k tomu sedíte v kvalitě.
Nedostatečně přesvědčivý je motor. Vysloveně zadýchaně nepůsobí a na naftový agregát je docela tichý a použitelný v relativně širokém otáčkovém spektru. Jenže pohled do ceníku otevřeně vybízí, jak ušetřit na výbavu skoro třicet tisíc a ještě mít pod kapotou silnější a kultivovanější benzínový motor. Neměl jsem možnost s verzí B 180 BlueEfficiency o výkonu 122 koní a točivém momentu 200 newtonmetrů jezdit, ale dynamikou horší být nemůže a vytříbenější být musí.
Vyplatí se pořídit si třídu B? Když potřebujete malý „prémiový” van, pak ano, protože vám jiná možnost nezůstane. Nebudete ale mít s čím srovnávat. Přitom za méně peněz dnes můžete dostat větší i lépe vybavená MPV. Jen k tomu nedostanete ten prvotřídní interiér a aureolu Mercedesu. Je to trochu jako volba partnerky na opuštěném ostrovu, kde jste zůstali vy a jediná trosečnice. Naštěstí atraktivní, dlužno podotknout...
Základní cena vozu (B 180 BlueEfficiency, 122 k): 558 000 Kč
Cena základního testovaného provedení (B 180 CDI BlueEfficiency, 109 k, Urban): 586 800 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 796 ccm
Největší výkon: 80 kW (109 k) při 3 200-4 600 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 400-2 800 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,16 l
Kombinovaná: 4,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 359 mm
Šířka: 1 786 mm
Výška: 1 557 mm
Rozvor náprav: 2 699 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 400 kg
Užitečná hmotnost: 555 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 486-666 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 545 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz