Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes C 250 CDI 4Matic kombi: až moc velký univerzál
20.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Třída C i Audi A4 v předstihu zareagovaly na novou generaci BMW 3 faceliftem. Není ale toto vzájemné následování trochu kontraproduktivní?
Přehled kapitol
Méně může být více
Výběr Mercedesu třídy C s čtyřválcovým dieselem je signálem, že majiteli se líbí mít auto s prestižním znáčkem, ale nechce za jeho provoz moc platit, ačkoli konkrétní 250 CDI prozrazuje, že aspoň trochu výkonu považuje za nutnost. Pokud je vytouženou verzí i provedení kombi s pohonem všech kol a automatickou převodovkou, jde tu i o jistou praktičnost, jistotu „čtyřkolky” a komfort samočinného řazení.
Je to jistě pochopitelná a za daných podmínek i dobrá volba, ale byla by ještě lepší, kdyby se vzdala pohonu všech kol. Pokud jej oželíte i vy, bude to vašich nejlépe uspořených 55 tisíc. Navzdory výtkám směrem k převodovce ale doporučují zůstat u automatu. K charakteru hvězdy, síle motoru v nízkých otáčkách i možnosti využít její rozsah pořád pasuje nejlépe. K tomu dostanete nový, hezčí, kvalitnější a skutečně na úrovni vypadající interiér, což je rozhodně ten lepší detail, který Mercedes odkoukal od Audi.
Mercedes třídy C je stále na špičce třídy a letošní facelift na tom nic nezměnil. Při volbě toho správného provedení je ale někdy lepší držet se zkrátka. Méně stále může být více.
Základní cena vozu (C 180 kombi): 866 400 Kč
Cena základního testovaného provedení (C 250 CDI 4Matic kombi): 1 083 600 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 143 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 5 500 - 4 200 ot./min
Největší točivý moment: 500 Nm při 1 600 - 1 800 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 237 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,9 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 59 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 606 mm
Šířka: 1 770 mm
Výška: 1 459 mm
Rozvor náprav: 2 760 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 735 kg
Užitečná hmotnost: 540 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 485 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 500 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva