Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mini Coupe John Cooper Works: malá silniční raketa
18.5.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Už vím, co dnes dělají lidé, kteří kdysi pracovali v mnichovské divizi M. Hrají si s Mini a dělají z nich malé rakety.
Přehled kapitol
Radost, rychlost, jedinečnost
Muži říkají (ženy to znají z doslechu), že i s malým kašpárkem se dá zahrát velké divadlo. Nevím, jak moc to platí jinde, ale s tímhle prckem to na silnici jde velmi dobře.
Kdysi jsem, asi ne veřejně, prohlásil, že si nedovedu představit, že by dnes u BMW M GmbH pracovali titíž lidé, jako před léty. Aby ti, kteří nedávno říkali, že turbo nikdy, pohon všech kol nikdy a automat nikdy najednou začali vesele pracovat na vozech jako je X5 M. Podle mě prostě museli odejít a přijít jiní, s jinými myšlenkami a jinými nápady. Říkal jsem si, kam asi ti předchozí šli a teď už to vím - přešli v Mnichově chodbu a zaklepali na dveře divize s okřídleným logem.
Říkám to s nadsázkou, ale přesto - Mini Coupe JCW má leccos, co dnes už ani mnohá BMW M nemají. Je to samozřejmě iracionální auto stvořené pro víkendové blbnutí, pro praktický život absolutně k ničemu, ale i takové, řekněme emotivní naladění, pakliže má fungovat až do krajnosti, musí být stvořeno s chladnou přesností. A přesně tak muselo vzniknout.
Tohle auto si někdo musel vzít do parády a věnovat velké úsilí tomu, aby jej bez následků bylo možné drásat na maximum. Aby vyladil jeho podvozek směrem k obstojnému fungování na špatných silnicích, které přitom nezklame ani na okruhu. Aby jeho pořádné vyšponovaný motor nabídl skoro až atmosférický průběh výkonu s působivým zvukovým projevem. Aby s ním bylo možné měnit převody snadno jako ministry v Nečasově vládě. Zkrátka udělat všechno proto, aby vůz na jednu stranu fungoval a na druhou stranu dokázal pobavit. Ostatní šlo stranou, však na co jiného byste si dvoumístné Mini pořizovali?
Ne všechno se povedlo, to se ale snad ještě nikdy nestalo a od toho jsme tu i my, šťouraví recenzenti, abychom této práci nastavili zrcadlo. Přesto smekám předtím, jak jízdně zajímavé a přitom fungující auto se v Coupe JCW podařilo stvořit. V tom mi opravdu někdejší BMW M připomíná, jakkoli se jim svou čistotou a technickou vytříbeností nemůže rovnat.
Pár lidí mi řeklo: takové auto je přece pro normální použití k ničemu. Já jim odvětil: a koho to zajímá? Tohle přece není auto určené pro „normální použití”, sloužit má k radosti, rychlé radosti a to v dosti výjimečném balení. A směrem k tomuto účelu bylo vyladěno opravdu výtečně.
Proč ho chtít?
Jde o vcelku výjimečné spojení malého vozu se skutečnou sportovní technikou, díky čemuž nabízí neobyčejnou mrštnost a pozoruhodný poměr výkonu motoru a dostupné dynamiky. Pokud chcete opravdu rychlé a zábavné auto, které dokáže odolávat i tvrdému zacházení, v co nejmenším balení, měli byste si Mini Coupe JCW zařadit na seznam.
Proč ho nechtít?
Nejpádnějším důvodem jeho bude křiklavý styl a svérázný design, ten vám opravdu nemusí být po chuti. Také poměrně sebevědomá cena může vaše nadšení poněkud ochladit. Po funkční stránce vás ale tenhle „Works” nemůže odrazovat. A pokud vás odrazuje, nepochopili jste jeho pravý účel, za tím zkrátka míří bez větších kompromisů.
Cena
Základní cena vozu (Mini Coupe Cooper): 517 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Mini Coupe John Cooper Works): 765 000 Kč
Cena vozu v testovaném provedení (Mini Coupe John Cooper Works + příplatková výbava): 956 925 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 155 kW (211 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 850 - 5 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,4 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 734 mm
Šířka: 1 683 mm
Výška: 1 384 mm
Rozvor náprav: 2 475 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 165 kg
Užitečná hmotnost: 300 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 280 l
Maximální zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 9 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru včera 10:49
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 5 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 6 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 8 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 9 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva