Test Mini Coupe John Cooper Works: malá silniční raketa

Už vím, co dnes dělají lidé, kteří kdysi pracovali v mnichovské divizi M. Hrají si s Mini a dělají z nich malé rakety.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mini Coupe John Cooper Works: malá silniční raketa

18.5.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Mini Coupe John Cooper Works: malá silniční raketa

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už vím, co dnes dělají lidé, kteří kdysi pracovali v mnichovské divizi M. Hrají si s Mini a dělají z nich malé rakety.

Radost, rychlost, jedinečnost

Muži říkají (ženy to znají z doslechu), že i s malým kašpárkem se dá zahrát velké divadlo. Nevím, jak moc to platí jinde, ale s tímhle prckem to na silnici jde velmi dobře.

Kdysi jsem, asi ne veřejně, prohlásil, že si nedovedu představit, že by dnes u BMW M GmbH pracovali titíž lidé, jako před léty. Aby ti, kteří nedávno říkali, že turbo nikdy, pohon všech kol nikdy a automat nikdy najednou začali vesele pracovat na vozech jako je X5 M. Podle mě prostě museli odejít a přijít jiní, s jinými myšlenkami a jinými nápady. Říkal jsem si, kam asi ti předchozí šli a teď už to vím - přešli v Mnichově chodbu a zaklepali na dveře divize s okřídleným logem.

Říkám to s nadsázkou, ale přesto - Mini Coupe JCW má leccos, co dnes už ani mnohá BMW M nemají. Je to samozřejmě iracionální auto stvořené pro víkendové blbnutí, pro praktický život absolutně k ničemu, ale i takové, řekněme emotivní naladění, pakliže má fungovat až do krajnosti, musí být stvořeno s chladnou přesností. A přesně tak muselo vzniknout.

Tohle auto si někdo musel vzít do parády a věnovat velké úsilí tomu, aby jej bez následků bylo možné drásat na maximum. Aby vyladil jeho podvozek směrem k obstojnému fungování na špatných silnicích, které přitom nezklame ani na okruhu. Aby jeho pořádné vyšponovaný motor nabídl skoro až atmosférický průběh výkonu s působivým zvukovým projevem. Aby s ním bylo možné měnit převody snadno jako ministry v Nečasově vládě. Zkrátka udělat všechno proto, aby vůz na jednu stranu fungoval a na druhou stranu dokázal pobavit. Ostatní šlo stranou, však na co jiného byste si dvoumístné Mini pořizovali?

Ne všechno se povedlo, to se ale snad ještě nikdy nestalo a od toho jsme tu i my, šťouraví recenzenti, abychom této práci nastavili zrcadlo. Přesto smekám předtím, jak jízdně zajímavé a přitom fungující auto se v Coupe JCW podařilo stvořit. V tom mi opravdu někdejší BMW M připomíná, jakkoli se jim svou čistotou a technickou vytříbeností nemůže rovnat.

Pár lidí mi řeklo: takové auto je přece pro normální použití k ničemu. Já jim odvětil: a koho to zajímá? Tohle přece není auto určené pro „normální použití”, sloužit má k radosti, rychlé radosti a to v dosti výjimečném balení. A směrem k tomuto účelu bylo vyladěno opravdu výtečně.

Test Mini Coupe John Cooper Works: malá silniční raketa - 59 - Test Mini Coupe JCW 010Test Mini Coupe John Cooper Works: malá silniční raketa - 60 - Test Mini Coupe JCW 069Test Mini Coupe John Cooper Works: malá silniční raketa - 61 - Test Mini Coupe JCW 128

Proč ho chtít?

Jde o vcelku výjimečné spojení malého vozu se skutečnou sportovní technikou, díky čemuž nabízí neobyčejnou mrštnost a pozoruhodný poměr výkonu motoru a dostupné dynamiky. Pokud chcete opravdu rychlé a zábavné auto, které dokáže odolávat i tvrdému zacházení, v co nejmenším balení, měli byste si Mini Coupe JCW zařadit na seznam.

Proč ho nechtít?

Nejpádnějším důvodem jeho bude křiklavý styl a svérázný design, ten vám opravdu nemusí být po chuti. Také poměrně sebevědomá cena může vaše nadšení poněkud ochladit. Po funkční stránce vás ale tenhle „Works” nemůže odrazovat. A pokud vás odrazuje, nepochopili jste jeho pravý účel, za tím zkrátka míří bez větších kompromisů.

Cena

Základní cena vozu (Mini Coupe Cooper): 517 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Mini Coupe John Cooper Works): 765 000 Kč
Cena vozu v testovaném provedení (Mini Coupe John Cooper Works + příplatková výbava): 956 925 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 155 kW (211 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 850 - 5 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,4 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 734 mm
Šířka: 1 683 mm
Výška: 1 384 mm
Rozvor náprav: 2 475 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 165 kg
Užitečná hmotnost: 300 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 280 l
Maximální zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše