Test Nissan GT-R: továrna na rychlost

(+ videa) GT-R je pro automobilové puristy noční můrou. Jedno mu ale upřít nelze - vzhledem ke svým parametrům i ceně je až nepochopitelně rychlý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Nissan GT-R: továrna na rychlost

31.12.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Nissan GT-R: továrna na rychlost

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) GT-R je pro automobilové puristy noční můrou. Jedno mu ale upřít nelze - vzhledem ke svým parametrům i ceně je až nepochopitelně rychlý.

Svým způsobem fascinující

I poté, co jsem měl možnost GT-R poznat prakticky ve všech myslitelných jízdních režimech, zůstává jeho daleko největší předností rychlost. Ne jen v přímce, ale prakticky ve všech režimech. Co na tom, že se občas musíte podívat na tachometr nebo na stopky, abyste pochopili, jak rychlé dokáže GT-R na tom či onom místě nebo na té či oné trati být, ale je to zkrátka tak.

Docela chápu, pokud tomu nebudete věřit, dokud to sami nepoznáte. Nissan ale v případě GT-R dokázal spojit vysoký výkon s velmi chytrým fungováním jeho přenosu i podvozku jako takového, a to tak moc, že to přebije i nespornou nadváhu vozu. Auto by mohlo pocitové lehčí, čitelnější, ovladatelnější, ale i bez toho dokáže fascinovat tím, co dovede. A to zvláště s ohledem na to kolik stojí - cenově je to sporťák střední třídy, časy z okruhů jej ale pasují mezi ty nejrychlejší supersporty vůbec. A to samozřejmě má svou hodnotu.

Přesto musím říci, že mně osobně ani napodruhé u srdce nevzalo. Jednak asi nedovedu ocenit rychlost, kterou je možné prožívat jen v extrémech, nejvíce je mi ale nakonec proti srsti jakýsi dvojjaký charakter GT-R. V některých ohledech se projevuje jako nekompromisní sporťák, který příliš nehledí na věci kolem (fungování podvozku, projev převodovky, diferenciálu, zpracování interiéru), na druhou se ale podobně nekompromisnímu autu v mnohém vzdaluje (vysoká hmotnost, omezená čitelnost, jakási těžkopádnost). Být jedním, nebo druhým, byl by skvělý, takto mi přijde být rozkročený mezi protiklady, které nedokáže skloubit tak, aby neobtěžovaly tak či onak orientované řidiče.

Ale můžete sami zkusit, jak moc vám GT-R sedí, tento test ostatně píši i proto, že taková možnost je dnes dostupnější než kdy dříve. A konec konců, i kdyby vám nesedl, stojí za to se s ním svézt - podobnou rychlost si můžete tak snadno dopřát jen v několika málo autech světa.

Test Nissan GT-R: továrna na rychlost - 38 - Test Nissan GT-R 02Test Nissan GT-R: továrna na rychlost - 39 - Test Nissan GT-R 30Test Nissan GT-R: továrna na rychlost - 40 - Test Nissan GT-R 71

Poznejte testovaný vůz klidně i sami, na vlastní kůži. Půjčte si jej v půjčovně sportovních a luxusních aut DRIVE IT! - alespoň na chvíli může být váš za ceny od 10 900 Kč.

Proč ho chtít

Je to jeden z nejrychlejších supersportů schopný konkurovat tomu nejlepšímu od Porsche či Ferrari, cenou přitom míří mnohem níže. Dokáže také vyvinout mimořádnou rychlost s relativně malým úsilím, jakkoli v extrému to žádný beránek není.

Proč ho nechtít

Puristům nemá co nabídnout a stejně tak nebude po chuti těm, kteří u auta za miliony korun automaticky očekávají vrcholnou kvalitu a luxus. Nissan si na něj hraje, špičkovým konkurentům se ale v tomto směru nedokáže rovnat. Co opravdu umí je rychlost za skvělou cenu, více nečekejte.

Cena

Základní cena testovaného vozu (GT-R): 2 411 550 Kč
Cena pronájmu na 24 hodin: 10 900 Kč (kompletní ceník)
Cena pronájmu na víkend: 32 900 Kč (kompletní ceník)

Technické údaje

Motor

Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 3 799 ccm
Největší výkon: 353 kW (480 k) při 6 400 ot./min
Největší točivý moment: 587 Nm při 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 310 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: -
Mimo město: -
Kombinovaná: 12,5 l
Objem palivové nádrže: 71 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 655 mm
Šířka: 1 895 mm
Výška: 1 370 mm
Rozvor náprav: 2 780 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 805 kg
Užitečná hmotnost: - kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 315 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše