Test Peugeot 308 2014 1,6 THP 156: Francouz s německými kurzy

Nová 308 je v mnoha ohledech lepší než byla, na talentovaného golfistu přesto ztrácí. Její odpaly daleko od jamky nepadají, kde je tedy potíž?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 308 2014 1,6 THP 156: Francouz s německými kurzy

11.3.2014 | Adam Šrámek | 28 příspěvků

Test Peugeot 308 2014 1,6 THP 156: Francouz s německými kurzy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová 308 je v mnoha ohledech lepší než byla, na talentovaného golfistu přesto ztrácí. Její odpaly daleko od jamky nepadají, kde je tedy potíž?

Po německém vzoru s příchutí Francie

Nová třistaosmička je skutečně o notný kus lepší než stejnojmenná, i když diametrálně odlišná předchozí generace. Právě tohle se od něho samozřejmě čekalo, ale jeho tvůrcům se to prostě podařit nemuselo. Inspirovali se přitom celkem logicky německým vzorem, což u 308 znamenalo předně upuštění od původní kontroverze a přistoupení k všeobecně přitažlivější a méně odvážné kombinaci. K tomu se Francouzi snažili přidat odkazy předchůdců. Výsledek nakonec tak špatný není, třebaže až do morku německé kosti u Peugeotu nešli.

Koukáme se tedy na pohledný vůz s honosným a velmi příjemným interiérem i velkým zavazadeníkem, který nedělá žádné ústupky z hlediska použitých materiálů ani ve zpracování. Třebaže se může zdát jako dynamicky laděný, upřednostňuje nadále komfortní jízdu, které přesně odpovídá motor zatížený dlouhými převody. Klidnému svezení se snahou jet úsporně (což zvládá skvěle) fandí rozhodně více než okreskovým radovánkám a honbě za dobrými časy, celkovým sladěním však za nejlepšími v segmentu ještě nějakou dobu zůstane.

Test Peugeot 308 2014 1,6 THP 156: Francouz s německými kurzy - 48 - Test Peugeot 308 16 THP 2014 48Test Peugeot 308 2014 1,6 THP 156: Francouz s německými kurzy - 49 - Test Peugeot 308 16 THP 2014 63Test Peugeot 308 2014 1,6 THP 156: Francouz s německými kurzy - 50 - Test Peugeot 308 16 THP 2014 51

Největší nevýhodu nakonec představuje nesourodý podvozek, stísněnější interiér v zadní části kabiny, kam se hůře leze, a nakonec ještě proklatě dlouze zpřevodovaný šestikvalt, jenž sráží charakter jinak takřka optimálně se projevujícího motoru. Ovládání palubního systému není sice příliš intuitivní, ovšem jakmile se řidič naučí používat i ovladače na volantu, nebude si muset až na výjimečné situace zásadně stěžovat. Větší problém spatřuji v pořizovací ceně.

Testovaný kus vychází navzdory slušné výbavě na 585 tisíc korun, přičemž příplatky se na této sumě podílejí ze 107 tisíc. Jedná se o vrcholnou verzi Allure, na kterou by pro ideální konfiguraci stačilo v rámci příplatkové výbavy objednat jen větší kola, sportovní sedadla s vyhříváním a navigační systém, což by znamenalo výslednou sumu (odhadem) 530 tisíc. Stále je to ale na můj vkus hodně, jelikož srovnatelný a podvozkově lépe vyladěný Golf, který si své příznivce a fleetové zákazníky vždycky najde, pořídíte de facto za totéž. U závodníků, nadšenců pro rychlejší jízdní styl a vůbec všechny, kteří neradi experimentují, ale Francie zřejmě nezvítězí.

Na druhou stranu ale vezměme v potaz, že nejprodávanější z řady 308 má být v ČR turbodieselová 1,6 HDI s 92 koňmi a prostřední výbavou Active, tedy průměrně vybavený vůz s ještě větším důrazem na nízkou spotřebu a zřejmě i na vyšší pohodlí. Jakmile budou potenciální zájemci žádat jen to, pak může dost možná novinka zamíchat kartami v nižší střední třídě. Na špičku přesto nedosáhne. Návrat ke kořenům nemusí být vždy vydařený, tady se dá říci jen: budiž, proč ne.

Test Peugeot 308 2014 1,6 THP 156: Francouz s německými kurzy - 51 - Test Peugeot 308 16 THP 2014 29Test Peugeot 308 2014 1,6 THP 156: Francouz s německými kurzy - 52 - Test Peugeot 308 16 THP 2014 40Test Peugeot 308 2014 1,6 THP 156: Francouz s německými kurzy - 53 - Test Peugeot 308 16 THP 2014 95

Cena

Základní cena vozu (308 1,2 VTI 82 MT5 Acces): 320 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (308 1,6 THP 156 MT6 Active): 438 500 Kč
Cena testovaného vozu (308 1,6 THP 156 MT6 Allure + příplatková výbava): 584 700 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 115 kW (156 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 213 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 253 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 472 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 375/1 300 kg
Užitečná hmotnost: 470 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 228 l

Diskuze 28 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše