Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Porsche Cayman S 981 2013: zapomeňte na 911
7.6.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Dříve jsem tuto myšlenku odmítal, dneškem ji začínám razit též. Nadšení řidiči najdou v nabídce Porsche i lepší auta než 911.
Přehled kapitol
Řidičská volba číslo jedna
Narazit v dnešním, regulacemi sešněrovaném automobilovém světě na dobré auto není tak těžké, jak by se někdy mohlo zdát, opravdu dobrých sporťáků ale dnes v nabídkách automobilek najdete poskrovnu. Za poslední rok jsem objevil jediné nové auto s výkonem přes 300 koní, které bych, navzdory některým kompromisům označil za mimořádné uspokojivou volbu pro nadšené řidiče s velkým srdcem - BMW M135i. Čekal jsem, kdo jej překoná, nebo alespoň dorovná a stalo se to relativně rychle.
Cayman S a BMW M135i jsou od pohledu úplně jiná auta, z hlediska výkonu, jeho využitelnosti a tedy nakonec i rychlosti a zábavnosti mají hodně společného. Rád bych udělal jejich přímý srovnávací test, ale ať už se to povede, nebo ne, kvality Caymanu jsou zřejmé i bez bavorského zrcadla.
Také u Porsche existují věci, které bych si dokázal odmyslet. Navzdory dobrému fungování je to třeba elektrické řízení, navzdory vypnutelnosti systém start-stop a našly by se i další, zpravidla dobové nesmysly, které ve sportovním voze nemají co dělat. Jsou to ale detaily, které nemění podstatu auta pramenící z ze skvělého podvozku, motoru, brzd a výborné ovladatelnosti většiny řidičských rozhraní. To všechno vytváří skutečně využitelný 300koňový sporťák pro každý den, který vám dovolí do sebe otisknout vás samotné a poznat tu správnou řidičskou nirvánu.
Skončit ale musím posledním návratem k 911 - ta pochopitelně vždy byla více odříkává, méně prvoplánovitě zábavná, jen proto bych ji za Cayman neposouval. Problém je v tom, že kompromisů přijala více a posunula se blíže cesťáku, akcentuje luxus před ryzostí. Takové věci sice mají pro některé zákazníky svou váhu, nechtějte ale po mně, abych je nutil nadšeným řidičům, pro které zpravidla neznamenají vůbec nic. Cayman zůstává skromnější a svědčí mu to. Lepší řidičské auto bude dnes obtížně hledat nejen v nabídce Porsche, ale i na celém trhu...
Proč ho chtít?
Je to jednoznačně nejlepší auto své cenové, výkonnostní i velikostní třídy pro náročné řidiče. Okouzlující je ale nakonec hlavně tím, že navzdory svým mimořádným jízdním vlastnostem a ovladatelnosti neztrácí schopnost skvěle fungovat při obyčejné jízdě po prakticky jakékoli silnici. Šíře využitelnosti nového Caymanu S je tím důvodem, proč jej budete chtít.
Proč ho nechtít?
Žádný z ústupků Caymanu proti dokonalosti počínaje elektrickým posilovačem řízení a konče zvěrstvy typu systém start/stop není důvodem tohle auto zcela zavrhovat. Z pádných důvodů k odporu mohu jmenovat jen omezený vnitřní prostor, který může být pro vyšší postavy problémem. Po jízdní stránce ale nespatřuji zvláště v kontextu současné doby takové minus, které by bylo pro koupit auta blokující.
Cena
Základní cena vozu (Cayman): 1 422 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Cayman S): 1 764 000 Kč
Cena testovaného provedení (Cayman S PDK + příplatková výbava): 2 429 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný plochý šestiválec uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 436 ccm
Největší výkon: 239 kW (325 k) při 7 400 ot./min
Největší točivý moment: 370 Nm při 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 281 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,2 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 8,0 l
Objem palivové nádrže: 64 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 380 mm
Šířka: 1 801 mm
Výška: 1 295 mm
Rozvor náprav: 2 475 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 350 kg/1 425 kg
Užitečná hmotnost: 345 kg
Vnitřní rozměry
Objem zavazadlového prostoru vpředu: 150 l
Objem zavazadlového prostoru vzadu: 275 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva