Test Porsche Cayman S 981 2013: zapomeňte na 911

(+ videa) Dříve jsem tuto myšlenku odmítal, dneškem ji začínám razit též. Nadšení řidiči najdou v nabídce Porsche i lepší auta než 911.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Porsche Cayman S 981 2013: zapomeňte na 911

7.6.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Porsche Cayman S 981 2013: zapomeňte na 911

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Dříve jsem tuto myšlenku odmítal, dneškem ji začínám razit též. Nadšení řidiči najdou v nabídce Porsche i lepší auta než 911.

Řidičská volba číslo jedna

Narazit v dnešním, regulacemi sešněrovaném automobilovém světě na dobré auto není tak těžké, jak by se někdy mohlo zdát, opravdu dobrých sporťáků ale dnes v nabídkách automobilek najdete poskrovnu. Za poslední rok jsem objevil jediné nové auto s výkonem přes 300 koní, které bych, navzdory některým kompromisům označil za mimořádné uspokojivou volbu pro nadšené řidiče s velkým srdcem - BMW M135i. Čekal jsem, kdo jej překoná, nebo alespoň dorovná a stalo se to relativně rychle.

Cayman S a BMW M135i jsou od pohledu úplně jiná auta, z hlediska výkonu, jeho využitelnosti a tedy nakonec i rychlosti a zábavnosti mají hodně společného. Rád bych udělal jejich přímý srovnávací test, ale ať už se to povede, nebo ne, kvality Caymanu jsou zřejmé i bez bavorského zrcadla.

Také u Porsche existují věci, které bych si dokázal odmyslet. Navzdory dobrému fungování je to třeba elektrické řízení, navzdory vypnutelnosti systém start-stop a našly by se i další, zpravidla dobové nesmysly, které ve sportovním voze nemají co dělat. Jsou to ale detaily, které nemění podstatu auta pramenící z ze skvělého podvozku, motoru, brzd a výborné ovladatelnosti většiny řidičských rozhraní. To všechno vytváří skutečně využitelný 300koňový sporťák pro každý den, který vám dovolí do sebe otisknout vás samotné a poznat tu správnou řidičskou nirvánu.

Skončit ale musím posledním návratem k 911 - ta pochopitelně vždy byla více odříkává, méně prvoplánovitě zábavná, jen proto bych ji za Cayman neposouval. Problém je v tom, že kompromisů přijala více a posunula se blíže cesťáku, akcentuje luxus před ryzostí. Takové věci sice mají pro některé zákazníky svou váhu, nechtějte ale po mně, abych je nutil nadšeným řidičům, pro které zpravidla neznamenají vůbec nic. Cayman zůstává skromnější a svědčí mu to. Lepší řidičské auto bude dnes obtížně hledat nejen v nabídce Porsche, ale i na celém trhu...

Test Porsche Cayman S 981 2013: zapomeňte na 911 - 37 - Test Porsche Cayman S 981 2013  008Test Porsche Cayman S 981 2013: zapomeňte na 911 - 38 - Test Porsche Cayman S 981 2013  019Test Porsche Cayman S 981 2013: zapomeňte na 911 - 39 - Test Porsche Cayman S 981 2013  065

Proč ho chtít?

Je to jednoznačně nejlepší auto své cenové, výkonnostní i velikostní třídy pro náročné řidiče. Okouzlující je ale nakonec hlavně tím, že navzdory svým mimořádným jízdním vlastnostem a ovladatelnosti neztrácí schopnost skvěle fungovat při obyčejné jízdě po prakticky jakékoli silnici. Šíře využitelnosti nového Caymanu S je tím důvodem, proč jej budete chtít.

Proč ho nechtít?

Žádný z ústupků Caymanu proti dokonalosti počínaje elektrickým posilovačem řízení a konče zvěrstvy typu systém start/stop není důvodem tohle auto zcela zavrhovat. Z pádných důvodů k odporu mohu jmenovat jen omezený vnitřní prostor, který může být pro vyšší postavy problémem. Po jízdní stránce ale nespatřuji zvláště v kontextu současné doby takové minus, které by bylo pro koupit auta blokující.

Cena

Základní cena vozu (Cayman): 1 422 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Cayman S): 1 764 000 Kč
Cena testovaného provedení (Cayman S PDK + příplatková výbava): 2 429 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný plochý šestiválec uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 436 ccm
Největší výkon: 239 kW (325 k) při 7 400 ot./min
Největší točivý moment: 370 Nm při 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 281 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,2 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 8,0 l
Objem palivové nádrže: 64 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 380 mm
Šířka: 1 801 mm
Výška: 1 295 mm
Rozvor náprav: 2 475 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 350 kg/1 425 kg
Užitečná hmotnost: 345 kg

Vnitřní rozměry

Objem zavazadlového prostoru vpředu: 150 l
Objem zavazadlového prostoru vzadu: 275 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.