Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis
15.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Volkswagen Golf se již dávno stal pojmem. Svým zaměřením měl kdysi především oslovit mladé, čehož hravě dosáhl. Po pětatřiceti letech výroby se objevuje na trhu již v šesté generaci, která má mnohem vyšší cíle, zasáhnout nesmírně široké spektrum zákazníků. Je VW Golf VI skvělým autem pro každého, nebo jen stárnoucí ikonou, marně dohánějící inovativní konkurenci?
Tip: Přečtěte si také test verze 2,0 TDI DSG s cenou blížící se jednomu milionu Kč.
Vzhled
Designová podobnost nového Golfu s posledním VW Scirocco je na místě, protože vývoj obou vozů probíhal společně. Golf však zůstal usedlejší, jeho silueta není tak dravá a i detaily jako přední a zadní světla světla očividně hrají na konzervativnější notu.
Na tvaru zadních sdružených svítilen lze rozpoznat křivky inspirované Volkswagenem Touareg, při pohledu z profilu jsme ale zpátky doma - charakterictickým liniím společným pro poslední generace Golfu vévodí C sloupek.
Celkově se dá říci, že Volkswagen novým Golfem nepřekvapil, ostatně zřemě ani nechtěl. Jeho vzhled je spíše evolucí předchozí generace, než smrští nových nápadů a pokud jste zvyklí, že se za vámi v novém autě kolemjdoucí otočí, u Golfu VI na to můžete zapomenout, žhavou novinku rozpoznají spíše znalci než davy. Přesto novinka nabízí svěží vzhled, který bude jen málokoho odpuzovat a jen tak se neokouká.








Interiér
Ačkoliv ani vnitřek vozu nepřekvapí revolučními tvary, nabídne pohled na kvalitní materiály a čistou ergonomii. Celkově působí příjemně a vyzrále oproti chaotickému stylu v interiéru VW Scirocco, který kombinuje nové designové prvky a materiály s prvky starších modelových řad. Rodinnou příslušnost tak prozrazuje pouze středová konzole s audio systémem, který se ovládá přes dotykový LCD displej. Ten je už v základní výbavě vozu, proto doporučuji výbavu s ovládáním audia na volantu, protože při jízdě po městě je ovládání na displeji dosti nepraktické a provedení některé z operací přes LCD displej odvádí pozornost od samotného řízení.
Po prvních chvilkách za volantem je více než patrná orientace na řidiče, kterého okolí perfektně obklopí a většina ovládacích prvků je na dosah prstů nežli celé ruky. Při hledání ideální pozice za volantem, nastane problém spíše s výběrem, nežli se samotným nalezením. Nový model nabízí opravdu velkou škálu kombinací podélně i výškově nastavitelného volantu v závislosti na nastavitelných sedadel s výborným bočním vedením.
Tříramenný volant je zcela nový a příjemně doplňuje celkový dojem z interiéru. Věnec volantu není ani tenký, ani tlustý a zřejmě vyhoví většíně „konfekčních rukou”.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Land Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
před hodinouPo léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 3 hodinamiČas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 4 hodinamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva