Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volvo XC60 T6 Summum: jiná image
16.10.2009 | Jiří Kaloč | Přidat příspěvek
Rodina, bezpečí, solidnost, ekologie. To jsou slova, která vás asi napadnou ve spojení se značkou Volvo. Automobil na fotkách však zřejmě bude asociovat trochu jiné hodnoty.
Mezi charakteristiky XC60 T6 by se spíše hodily výrazy jako individualita, sport možná adrenalin. Nové SUV střední třídy od Volva poháněné přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 210 kW opravdu láká spíše singles než rodinné typy. Živit tento motor totiž vyžaduje jistou dávku sobectví ke svým bližním, neboť žádné konto není bezedné.
Zmínil jsem výkon této pohonné jednotky, a tak je vám asi jasné, že také jízdní výkony dalece přesahují potřeby účastníků rodinného výletu. Přeplňované zážehové motory od Volva se již tradičně kombinují výhradně se samočinnými převodovkami a výjimkou samozřejmě není ani model T6, který disponuje moderním šestistupňovým automatem Geartronic. I když jeho rychlost řazení není úplně srovnatelná s novými dvojspojkovými převodovkami, řadí očekávaně a bez cukání, což optimálně umocňuje špičkové parametry pohonné jednotky umístěné samozřejmě vpředu napříč. Přebytek výkonu máte prakticky v každém jízdním režimu, bohužel odpovídajícím způsobem také ubývá palivo v 70litrové nádrži. Průměrné spotřeby pod 13 litrů určitě nedosáhnete ve městě, pokud navíc popustíte uzdu šestiválci na dálnici, očekávejte hodnoty okolo 16-17 litry. Minimum je 10 litrů, ale to už jste vyloženě brzdou provozu. Nadprůměrným výkonům se dokáže přizpůsobit také podvozek a řízení. I když rozložení hmotnosti a z větší části poháněná přední kola naznačují, že ochota zatáčet nebude u XC60 příliš velká, lze zažít za volantem tohoto automobilu docela zábavu.
Testovaný model měl navíc nadstandardně podvozek Four-C s nastavitelnými tlumiči pro režimy Comfort, Sport a Advanced. Popravdě řešeno, po několika pokusech s režimy Sport a Advanced jsem si nakonec vybral Comfort, který rovněž umožňuje svižnou jízdy bez výraznějšího naklánění v zatáčkách, ale zároveň z vás ve městě nevytřese duši. V tomto ohledu jsou rozumným kompromisem také 18palcová kola, které XC60 sluší a s profilem 60 zajišťují i komfort na nerovném povrchu. Co se týče zmíněné nedotáčivosti, je to lepší než bylo mé očekávání, takže díky komunikativnímu řízení jste s tímto Volvem velmi rychle jedno tělo- jedna duše.
K pohodě za volantem přispívá také ztvárnění interiéru, který byl vyveden ve dvoubarevném kontrastním koženém čalounění a stejně tak výbava, která byla prakticky bez mezer včetně hi-tech vychytávek v podobě adaptivního tempomatu s brzdící funkcí, systému City Safety pro eliminaci čelního nárazu v malých rychlostech, BLIS pro hlídání mrtvého úhlu vnějších zpětných zrcátek či Drive Alert, který zase hlídá, aby automobil nevybočil ze svého pruhu. Možná to na první pohled vypadá, že tohle Volvo nevyžaduje při řízení soustředění a pozornost, ale opak je pravdou. Takto výkonný automobil patří bez diskuzí do rukou zkušeného řidiče, který musí uhlídat rychlost nejen kvůli policejním hlídkám ale hlavně s ohledem na bezpečnost jízdy.
I když XC60 T6 bude favoritem levého dálničního pruhu, překvapivě dobrou práci odvede i mimo silnici a na kluzkém povrchu. Vyspělý systém pohonu tvořený spojkou Haldex ve spojení s účinnou regulací prokluzu kol funguje výborně nejen na sněhu, solidní světlá výška pak umožní, aby automobil zdolal i větší nerovnosti. Své si Volvo nakonec odvede i jako tažná síla, neboť bez problémů zvládá až dvoutunový přívěs.










Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 11 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 6 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 8 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva