Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Jak moc je Audi Q2 ve skutečnosti SUV? Podle těchto fotek skoro vůbec
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otázku, zda je Q2 vůbec ještě SUV, pokládá už pohled na sériovou verzi. Když se pak podvozku trochu pomůže k zemi, z vyšší stavby mnoho nezbude.
Audi chce letos válet na tuningovém srazu GTI, který se koná každoročně u rakouského Wörthersee. Proto již na začátku března značka se čtyřmi kruhy ve znaku odstartovala soutěž Q2 Challenge, které se účastní tři tuningové firmy K-Custom, Dumped a AH Exclusive Parts. Všem úpravcům přitom bylo svěřeno zcela nové malé SUV Q2 osazené dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 190 koní a automatickou převodovkou S-Tronic. Tím ale jejich cesta začíná, na její konec se pak více než těšíme.
„Byli jsme příjemně překvapeni tuningovými kreacemi, které se u Wörthersee objevily již loni,“ říká k nové soutěži její hlavní organizátor Dr. Rouven Mohr z Audi. „Okolo nich se totiž vytvořila nemalá komunita, pročež nás všechny tři firmy přesvědčily, že mají dobré nápady. Proto nás napadlo, co by se stalo, kdybychom každé dali zcela identický vůz jako základ pro jejich modifikace.“ Tento nápad se evidentně v Ingolstadtu uchytil, načež došlo k jeho realizaci.
„Nestanovili jsme žádné konkrétní požadavky. Úpravci tedy mohou čistě teoreticky pod kapotu napěchovat i dvanáctiválec nebo vozu uříznout střechu,“ dodává Mohr. Jeho kolega Michael Krieger pak pouze konstatuje, že „jedinou podmínkou je, aby vůz zůstal i po modifikacích provozuschopný“. Mimo to musí všechny tři firmy pravidelně přinášet do Ingolstadtu report, jak jsou se svou prací daleko. Audi navíc může navštěvovat jejich dílny.
Uzávěrka soutěže je přitom 8. května, o pět dní později budou všechny tři vozy vystaveny u zmiňovaného Vrbského jezera. Pak budou moci fanoušci až do 27. května hlasovat, která kreace se jim líbí nejvíce. Až poté dojde k udílení cen, ke kterým má aktuálně nejvíce nakročena firma K-Custom. Ta totiž z malého SUV instalací podvozku H&R učinila v podstatě hot hatch a nejvíce tak potvrdila dojem, který jsme získali už při prvním setkání s tímto autem - že Q2 má k SUV docela daleko a i crossover si může říkat jen na spodní hranici „pásma křížení”.
Snížení je tady přitom natolik výrazné, že se málem do podběhů nevešla 20palcová litá kola. Je tedy dost možné, že se kreace v příštích týdnech ještě změní. Jistotou je ovšem její výrazné přiblížení k zemi, neboť majitel firmy Nicolas Konhäuser dodává, že „naše vozy musí být snížené. A musí být také rychlé i mobilní. Jsem totiž člověk, který velmi rád cestuje rychle, a to i v případech automobilů se sníženými podvozky.“
Alois Hankofer z AH Exclusive Parts pak dodává, že SUV nejsou jeho šálkem kávy, pročež nejspíše dojde na rozsáhlou modifikaci. Jeho vysněným vozem je Audi RS4, načež dost možná bude Q2 stylizovat do podoby rychlého kombíku. Mario Moser-Volgger zastupující firmu Dumped pak prozatím mluví pouze o změně laku, ve zbytku úpravce s modifikacemi ještě váhá. Či mlží a mate tak své soupeře.
Nic bližšího ale již momentálně nemůžeme dodat, jen přihodit pár fotografií a videí, které mapují počáteční úpravy. Do začátku května ale zbývá ještě šest týdnů, během kterých se může odehrát mnohé - a třeba dojde i na ono seříznutí střechy či instalaci dvanáctiválce.
Tuningová firma K-Custom se v rámci soutěže Audi Q2 Challenge pochlubila svými prvními úpravami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva