Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní
2.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
BMW 1 M Coupe definitivně zmizelo i z německého konfigurátoru, to ale neznamená, že by zájem o ni ze strany německých tunerů nějak opadal.
Pokud chcete skutečnou zběsilost zabalenou do karoserie BMW 1 M Coupe, zvedněte telefon a zavolejte do německé společnosti G-Power. Na přání z motorového prostoru jedničky vykuchají původní motor a místo něj jsou schopni pod kapotu narvat čtyřlitrový osmiválec z M3 a jako bonus k tomu připojit mechanicky poháněný kompresor. Máte-li ale dojem, že 600 koní a 580 newtonmetrů je na malé kupé přeci jen trochu moc, mohl by vám stačit nový kousek od dalšího německého úpravce Manhart Racing.
Firma z Geilenkirchenu se na těchto stránkách prozatím prezentovala pouze úpravami M3 a M5, přesahujícími hranici 700 koní a známá je třeba také tím, že se ji podařilo implantovat atmosférický desetiválec z minulé M5 do roadsteru Z4. Model MH1 S Biturbo proto můžeme považovat v jejich podání za jakýsi juniorský nástroj.
Základem se samozřejmě stalo sériové BMW 1 M Coupe, které v první fázi prošlo modifikací řídicího softwaru. Následoval nový karbonový airbox, zakázkové svody s upraveným zbytkem výfukového systému a zvětšené chladiče. Výsledkem byl nárůst výkonu z 340 na 465 koní a navýšení maxima točivého momentu ze 450 na rovných 600 newtonmetrů.
Aby vůz nebyl rychlejší pouze v přímce, ale podle Manhartu také v zatáčkách, dostal stavitelný podvozek KW Clubsport a kované dvacítky MHR Concave One s pneumatikami Continental Sport Contact 5P o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu. A protože módní styl „šedivá myš“ se v tuningu příliš nenosí, dostal vůz také nový přední spoiler, lehčí karbonové víko kufru s výraznější odtrhovou hranou a také ze stejného materiálu vyrobený difuzor zadního nárazníku.
Kabinu doplňují sportovní sedadla s logem Manhart Racing a doplňkový displej rozšiřující funkci palubního počítače a možností zobrazovat třeba teplotu motoru, využití točivého momentu či aktuálního přetížení. Nevíme akorát jedno, kolik Němci za celou tu legraci chtějí a jak moc rychle vlastně jezdí. V obou případech ale lze počítat s citelně vyššími hodnotami než u sériového modelu...












Nové exteriérové doplňky od Manhart Racing se nemusí líbit všem, v zájmů nenavyšování hmotnosti jsou však alespoň z karbonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před hodinou
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejnovější články
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před hodinou
Další nová Kia je další designový bizár navazující na jednu z největších ohavností posledních let
před 2 hodinami
Pokud máte Hondu s tímto typem kol, raději byste s ní měli okamžitě přestat jezdit
před 4 hodinami
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
před 5 hodinami
Líbánky skončily. Řidiči elektromobilů mají brzy začít platit za každý ujetý km poté, co se ukázalo, že ideologie silnice neopraví
včera
Živá témata na fóru
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cyklistické vlákno 11.11. 08:22 - HondaMan
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
