Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní
2.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
BMW 1 M Coupe definitivně zmizelo i z německého konfigurátoru, to ale neznamená, že by zájem o ni ze strany německých tunerů nějak opadal.
Pokud chcete skutečnou zběsilost zabalenou do karoserie BMW 1 M Coupe, zvedněte telefon a zavolejte do německé společnosti G-Power. Na přání z motorového prostoru jedničky vykuchají původní motor a místo něj jsou schopni pod kapotu narvat čtyřlitrový osmiválec z M3 a jako bonus k tomu připojit mechanicky poháněný kompresor. Máte-li ale dojem, že 600 koní a 580 newtonmetrů je na malé kupé přeci jen trochu moc, mohl by vám stačit nový kousek od dalšího německého úpravce Manhart Racing.
Firma z Geilenkirchenu se na těchto stránkách prozatím prezentovala pouze úpravami M3 a M5, přesahujícími hranici 700 koní a známá je třeba také tím, že se ji podařilo implantovat atmosférický desetiválec z minulé M5 do roadsteru Z4. Model MH1 S Biturbo proto můžeme považovat v jejich podání za jakýsi juniorský nástroj.
Základem se samozřejmě stalo sériové BMW 1 M Coupe, které v první fázi prošlo modifikací řídicího softwaru. Následoval nový karbonový airbox, zakázkové svody s upraveným zbytkem výfukového systému a zvětšené chladiče. Výsledkem byl nárůst výkonu z 340 na 465 koní a navýšení maxima točivého momentu ze 450 na rovných 600 newtonmetrů.
Aby vůz nebyl rychlejší pouze v přímce, ale podle Manhartu také v zatáčkách, dostal stavitelný podvozek KW Clubsport a kované dvacítky MHR Concave One s pneumatikami Continental Sport Contact 5P o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu. A protože módní styl „šedivá myš“ se v tuningu příliš nenosí, dostal vůz také nový přední spoiler, lehčí karbonové víko kufru s výraznější odtrhovou hranou a také ze stejného materiálu vyrobený difuzor zadního nárazníku.
Kabinu doplňují sportovní sedadla s logem Manhart Racing a doplňkový displej rozšiřující funkci palubního počítače a možností zobrazovat třeba teplotu motoru, využití točivého momentu či aktuálního přetížení. Nevíme akorát jedno, kolik Němci za celou tu legraci chtějí a jak moc rychle vlastně jezdí. V obou případech ale lze počítat s citelně vyššími hodnotami než u sériového modelu...












Nové exteriérové doplňky od Manhart Racing se nemusí líbit všem, v zájmů nenavyšování hmotnosti jsou však alespoň z karbonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejnovější články
Porsche vyrobilo a pustilo do prodeje dvě drahé „unikátní” 911 se stejným výrobním číslem. Teď říká, že to byl omyl
před 3 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 4 hodinamiZpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včeraVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva